quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-09-2008 13:31:51&apos

);
Hey Bieb,
Tuurlijk wil ik reageren om uitleg te geven over IUI. Allereerst vind ik het heel erg voor jullie dat het mis is gegaan en nu niet wil lukken.
IUI = kunstmatige inseminatie.
Nadat je ongesteld bent geweest wordt bloed geprikt ( niet bij ieder ziekenhuis ) om te kijken hoe de hormonen ervoor staan. Dan wordt en echo moment afgesproken om te kijken hoe groot het eitje is. N.a.v. de uitslag hiervan krijg je te horen wanneer je de pregnylspuit moet zetten ( zorgt voor een eisprond zodat ze precies weten wanneer het juiste moment is voor inseminatie ). Een aantal uur voor de IUI moet je man/vriend een potje brengen met het sperma erin. Dit wordt gewassen en de beste worden eruit gehaald. Op een afgesproken tijd wordt dan het sperma bij jou ingebracht....en dan is het wachten geblazen.....
Het kan ook zijn dat je voor de IUI een aantal dagen hormonen moet spuiten, maar dit ligt er helemaal aan wat er allemaal wel/niet aan de hand is.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met de info ?!
De IUI en de echo's zijn niet pijnlijk ! De spuit zetten op zich ook niet; alleen moest ik de 4de keer meer dan een week iedere dag spuiten en dat vond ik minder leuk: had er veel last van, vandaar.
Gelukkig lees ik dat niet iedere vrouw last heeft van haar borsten.....dat lucht op.
Vandaag heb ik wel onwijs veel last van krampen/steken in mijn buik en rondom mijn navel: erg vervelend cq pijnlijk !
Gr. Sylvia
Dank je wel voor je reactie! Ik had zelf ook een beetje op internet gegoogeld, maar het is altijd fijner om zelf ervaringen te horen.
Ik hoop natuurlijk niet dat het zover komt, en we alsnog deze of zeker volgende maand zwanger raken! Volgende week is mijn NOD, dus weer spannend.
Maar stel dat het niet lukt, en we krijgen IUI dan maak ik me alleen maar zorgen over het sperma wat mijn mannetje in moet leveren. Hij werkt nl niet in de buurt, en kan niet zomaar bij baas weg. Nouja, dat zien we dan wel weer, zover is t nog niet. Of wordt er vtv een afspraak gemaakt. Ik heb gelukkig wel t geluk dat ik een cyclus van 28 dagen heb, en ook altijd mijn eisprong voel, dus dat is wel fijn.Alleen deze maand was ik 5 dagen eerder ongi, maar dat was misschien omdat ik met vakantie was, andere omgeving ofzo.
Maar goed, we wachten maar af
Die krampjes die je nu hebt lijken me ook niet echt prettig, maar pijn in borsten ook niet hoor! vooral als je in bed ligt en op zij of buik ligt, auw!!
geniet er in ieder geval maar van!