ZWANGER?!!!!

hey hoi,

Wat een spannende dagen....ben benieuwd. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje... alleen ik ben in oktober bevallen. Ik wil ook niet aan de pil en wij willen graag snel een tweede...dan zijn de tropenjaren het snelst voorbij...hahah

Ik had 24 feb. mijn eerste dag van menstruatie en hebben het ook zonder condoom gedaan....ja en ook tijdens de vruchtbare dagen...Nu sinds gisteravond ben ik beroerd moet ik kokhalzen enz..net als bij mijn vorige zwangerschap.... Ik ben ook bevallen van een keizersnede en de artsen spreken elkaar tegen...de een zegt je kunt er weer voor gaan (dat was bij de nacontrole) en de ander zegt je moet minstens een jaar wachten..tja wat moet je dan geloven. Ik denk dat als je lichaam er klaar voor is je weer zwanger wordt....en die heftige verhalen van gescheurde baarmoeder..tja er kan altijd iets misgaan, toch??

Ik moet nog ff wachten met testen....maar mocht het raak zijn dan is het van harte welkom!!! en zijn we net zo blij als bij de eerste...heerlijk toch zo;n kleine..

Nou supermams...ben heel benieuwd!!!!

Liefs Robijntje....

Heyyy...

Nou ik begin het ook wel spannend te vinden nu hoor. Vandaag voelde ik me weer opnieuw duizelig, heel vaak soort opvliegers, zweten, afscheiding buikkrampjes onder in m'n buik, heel moe en ik voel m'n rug ineens meer zeuren onderin. Toch niet echt misselijk ofzo verder, maar dat was ik bij de vorige ook niet trouwens. Ach vind ik eigenlijk ook, het zal heus wel goedkomen, als ik zwanger blijk te zijn, en anders moeten ze het maar weer met een keizersnede halen hoor, als het te gevaarlijk is.

Nou ik kan volgend weekend pas testen, dus dat word heeeeel spannend! Maar ik denk dat ik al eerder testjes ga halen, en ga uitvoeren. Je kunt bij de Trekpleister twee testen kopen, en samen kosten deze  4 euro nogwat... nog geen 5 euro dus! Die ga ik morgen maar is halen... hihihi... hmmmmm

Nou ben ook erg benieuwd, en inderdaad, als het waar zou zijn, is de kleine natuurlijk helemaal van harte welkom!!!!!!!!!!

Liefs

ik heb 4 jaar een spiraaltje gehad.
en ik denk dat er niemand is die je kan vrtellen of het pijn doet of niet, het is maar net hoe hoog je pijngrens ligt.
die van mij ligt vrij hoog ben ik achter gekomen tijdens de bevalling, maar het spiraaltje laten zetten vond ik vreselijk. laat het dan ook nooit weer doen. wij kloten gewoon lekker met rubbertjes.

ze gaan met een tang de baarmoedermond vastpakken en indie nodig wat oprekken. je voelt dan eerst een prikje (dat zeggen ze ook) en daarna kwam er bij mij zo'n golf van pijn. toen ik het kmertje uitliep ging ik gewoon bijna van mn stokje.
ik heb de hele dag op de ank gelegen met een kruik. en de dag erna had ik er nog last van.

en het kan ook voorkomen dat de draadjes oplossen. en dan wordt verwijderen een stuk lastiger. de huisarts kon die va mij niet meer vinden en de gyn ook niet. dus op een gegeven moment lag ik op de o.k omdat mn spiraaltje zoek was. uiteindelijk hebbenze hem gevonden. en daarna nog flinke bloedingen gehad omdat ze wat hadden geraakt maar je begrijpt ddat ik er nooit weer een hoef.

tijdens die 4 jaar as het ideaal heb er nooit last van gehad en het deed zn werk prima. maar het plaatsen en verwijderen waren een drama

Haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Nou ik heb een test gedaan hoor
Wel een dikke week te vroeg, maar als er een bevruchting plaatsgevonden zou hebben, is dit ook iets van 5 dagen voor de "normale eisprong" gebeurd, want toen hebben we geklust. En op een avond getest, en dan ook nog is een hele goedkope test van de Trekpleister...   (2 testen zijn dat, voor nog geen 5euro)!!!

En als je heeeeeel heeeeeeel maar dan ook echt heeeeel goed en heel lang kijkt  dan zie ik wel een treepje HEEEL VAAG, maar mijn man ziet het absoluut niet, dus volgensmij verbeeld ik me het gewoon...

Nouja... er zit nix anders op, dan nog even een week te wachten...

Liefs supermams

hi,

Nou dus een heeeeeeel vaag streepje...misschien wordt die nog wel duidelijker ;)

Ik wacht nog een weekje met testen... ik denk toch dat het bij mij de griep is geweest, al dacht ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook...maar we wachten maar ff af. Als het zo is dan maakt een weekje meer of minder wachten ook niet meer uit. Ga volgende week maandag testen.. als de RDs er nog niet zijn tenminste

Succes met wachten he..mocht er bij mij nieuws zijn dan hoor je het...

groetjes

Hier ben ik weer!!!!!

Nou ik ben ongesteld geweest hoor (vorige week)... gelukkig maar van de ene kant, maar van de andere kant had ik het ook wel weer heel leuk gevonden, het was niet verstandig geweest he. Nu denk ik aldoor, moet ik nu wel of niet aan die rotpil, en spiraaltje zie ik gewoon echt niet zitten. Anders moeten we maar gewoon een "rubbertje" gebruiken hihihi... maar dat vind ik ook maar nix...als ik heel eerlijk moet zijn. Nou we doen het maar gewoon weer een "beetje veilig", dan is de kans ook niet zo super groot dat je zwanger raakt. We gokken het er maar gewoon op dat er niets gebeurd, en als dat wel zo is dan wel. Pffffffffff wat ben ik moeilijk aan het doen zeg, al zeg ik het zelf! Maar ik wou het toch nog even laten weten dat ik niet zwanger ben!

Liefs supermam

Hoi dames,

met veel interesse volg ik jullie verhaal, maar iets toch iets wat mij van het hart moet.
Als ik de berichten lees proef ik een sfeer van 'help, wat overkomt mij nu'? Terwijl je naar mijn mening bij het weg laten van voorbehoedsmiddelen tijdens het vrijen heel bewust er voor kiest eventueel zwanger te raken. Anno 2008 en bovendien al mét nog een kindje hoef je niet meer tegen beter weten in of perongeluk zwanger te raken. Zeg dan gewoon; we willen nog een kind en dat hebben we geprobeerd.
Nu krijg ik het gevoel dat jullie 'goedkeuring' voor jezelf proberen te halen op het forum.
Je kiest er voor of niet, klaar.
Mijn mening is overigens wel dat als de dr. je adviseerd de 1e 6 maanden niet zwanger te worden, je dit gewoon moet doen. Er zijn een boel vrouwen die niet (meer) zwanger mogen of kunnen  worden en er alles over voor zouden hebben dit wel te kunnen worden. Dan zet je je eigen gezondheid en al helemaal van het kind toch niet op spel? En bij het weglaten van het condoom doe je dat dus wel, bewust. Daar heb je niet de mening van anderen bij nodig denk ik.

Sorry is niet zo heel vriendelijk, maar het broed al bij het lezen van het 1e bericht.
Zwangerschappen overkomen je niet, daar kies je zelf voor. In jullie geval dan.

Groetjes

Hoi Gabrielle!

Ja je hebt ook wel gelijk hoor. Twee nichten van mij zijn al een paar jaar bezig om zwanger te worden, en het verdriet is heel groot bij hen, tuurlijk. Dus je hebt gelijk.

Maar het is voor mij op dit moment gewoon belangrijk om te weten of ik NU alweer zwanger zou MOGEN raken... en bovendien, wie zegt, dat ik direct weer zwanger zal zijn. Misschien duurt het bij mij dit keer wel heel lang. Ik weet namelijk ook niet wat voor invloed een keizersnede op je baarmoeder heeft. Maar mijn belangrijkste vraag is dus, of ik al wel weer zwanger zou kunnen worden. En als dat zo is, dan willen wij zeker voor een tweede gaan, nu al. Maar dat staat naar mijn idee helemaal buiten jou  "mening" over  vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden. Dat vind ik zelf ook heel erg. Ik heb mee gedaan aan moeders voor moeders, al vanaf 6 weken, dus dat zegt  genoeg over: hoe erg ik het vind/hoe erg het me lijkt, om niet spontaan zwanger te raken.  Dat lijkt me verschrikkelijk.

Ik denk dat ik volgende week de verloskundigen praktijk maar even bel, om te informeren of het  wel verstandig is, om al voor een tweede te gaan.

Liefs  supermams!!!!

Terug
Bovenaan