ZWANGERE MEIDEN VAN HET JULI NOD LIJSTJE !!!

Hallo Shanu,

Ik las je verhaal en wilde toch even reageren. Ik weet wel hoe je je voelt.
Ik ben nu in verwachting van de derde. Heb 2 jongens van 4 en 2 en dacht dat het niet zoveel zou uitmaken wat ik zou krijgen als derde kindje.

Nou dat maakt onbewust blijkbaar wel uit. Wij krijgen in maart een dochter erbij en ik wist niet dat dit verlangen zo groot bij me was.
Dus als je schrijft dat je teleurgesteld bent snap ik dat wel, echter, je weet ook dat wanneer je bevallen bent en je derde zoon in je handen houdt, je er evenveel van houdt dan van al je andere kinderen.
Het is cliché, maar het is wel zo, als je in maart gezegend bent met drie gezonde kinderen, dat is toch het allerbelangrijkste.
Ik zou de teleurstelling nu gewoon toelaten en zodadelijk gaan voorbereiden op de zwangerschap, zo'n derde kindje is toch echt weer een wondertje.

En wat Cilo zegt over vergroten van de kansen op een meisje, dat lijkt inderdaad te kloppen. Wij hebben namelijk slecht 1 keer geklust, vroeg in de cyclus en daarna helemaal niet meer, en we krijgen een meisje. Dus wellicht klopt het wel .....

heel veel succes met dit derde wondertje, ik weet zeker dat je helemaal smelt als je het dadelijk in je armen houdt.

mama van marijn

Dag meiden!

Zo weer bijna een week verder.. wat gaat de tijd toch snel he!

He patries! Wat ontzettend balen! Hoe gaat het inmiddels? Elke keer weer de hoopvolle verwachtingen, hopen dat het deze keer raak is en dan toch weer worden teleurgesteld. Ik hoop dat je er mee om kan gaan. Je komt wel sterk over! Vind ik knap van je! Hoe staat jouw man/vriend hierin? Kunnen jullie er samen wel goed over praten? Steunt hij je wel goed? Vast wel, maar het zijn toch zo spannende tijden elke keer.! Hopelijk kun je positief blijven denken..

Diana: Wanneer komen jullie weer terug?? Zijn jullie er even lekker tussen uit geweest? Leuk gehad? Ja ik doe de cursus gezond en fit voor de bevalling.. van icare. Over 2 weken moet mijn man ook mee. Dan hebben we een partnerles van 2 uur. hihi Ik heb er nu al lol en zin in! Gelukkig heeft hij er ook zin in! Hij wil het alleen filmen! haha Nou dat gebeurd mooi niet! Denk ook dat hij daar een grapje over maakte hoor! Maar ben benieuwd hoe hij daar zal zijn! Hoop dat ik mijn lachen een beetje in kan houden als hij er bij is.
wbt het eten herken ik je verhaal helemaal.. Enorme honger, maar na 10 happen zit ik alweer bom vol! Logisch natuurlijk want het kindje licht nu lekker hoog tegen onze maag aan te porren. Af en toe wel vervelend, want daardoor heb ik s'nachts weer honger, maar lig ik net lekker te slapen!! grr.. Wel bijzonder dat we dan nogsteeds aankomen he! haha
Dus jij hebt ook alle dozen al in huis?? Ik kreeg met de kerstdagen een groot kraampaket thuis gestuurd! haha moest err wel om lachen! Mijn kerstpakketje!! Leuk hoor!

CiLo: Ja weer een drukke werk week achter de rug! Beetje rot gesprek gehad met mijn leidinggevende over een bepaalde functie die ik graag wil hebben voor mijn verlof. Maar zoals ik al had verwacht gaat dit er niet door voor mijn verlof! Is ws een cente kwestie... Kon praten wat ik wou, maar helaas. Beetje boel balen dus.. Maar goed, dan maar na mijn verlof.
Nog 4 weekjes werken en dan hup beentjes omhoog en lekker niets meer doen! haha Lekker shoppen en voorbereiden op wat komen gaat! Heerlijk we hebben er zo'n zin in!
Die oefeningen wat je beschreef, moet ik bij de zwangerschapscursus doen. Wat zei jou therapeut van jopuw klachten?? Moet je ze nog wel doen?
Hoe gaat het daarmee? Hou je het nog vol?? Ja vervelende is dat je hoe dan ook gewoon door moet gaan door het gezin.. zij hebben wel hun zorg en aandacht nodig.. Lastig lijkt me hoor! en vervelend.. NOg even volhouden meid!!
Dus je bent ook al met de geboortekaartjes bezig, moeilijk he! Vind ik iniedergeval wel! Ze zijn allemaal zo leuk!!
En de kinderkamer: goede oplossing denk ik. Een gordijn in het midden hangen zodat het wel een klein beetje een eigen kamer heeft. En geel ooh dat vind ik ook een mooie kleur! Zo lekker vrolijk en zonnig! Leuk hoor!
Jij moest dus ook al naar de tandarts! Hoe is het afgelopen met je kies??
Ik moest afgelopen week ook naar de tandarts... nooit gaatjes.. en nu dus wel! bah hou niet van de tandarts! Ja wie wel... hhaha.. Maar goed gaatje zit weer dicht! viel gelukkig weer mee en nu ben ik er weer voor een tijdje van af gelukkig!
Mag ik vragen waarom jij in het ziekenhuis wil bevallen? Waarom niet thuis??
Leuk dat je het kindje naar je man wilt gaan vernoemen... Leuk!!
Vind het wel moeilijk hoor een naam verzinnen. We waren er eigenlijk helemaal uit.. maar nu beginnen we weer te twijfelen.. Nu over de jongens naam! haha Eerst twijfelden we over de meisjes naam en zo hebben we die laatst weer veranderd... en nu twijfelen we over de jongens naam.. Nuja als we er maar uitzijn als het kindje geboren wordt! haha

Nou ik ga nu lekker genieten van mijn vrije dag! Heerlijk! Denk dat ik zo toch maar even in de kinderkamer bezig ga..
Fijne dag iedereen!

Liefs
Isa

Nog twee dagen en dan eindelijk voor de eerste keer naar de verloskundige. Toch weer spannend. Ben benieuwd of we het hartje al kunnen horen. Hoop het zo.

Vandaag gezellig naar mijn zus geweest in Brabant. Vanmorgen snel een sleetje gekocht en mijn dochter heeft voor het eerst op  een slee gezeten in de sneeuw. Bij ons ligt helemaal geen sneeuw dus voor haar was het echt super mooi. Morgen gaan we kijken of we kunnen gaan schaatsen. Ook de eerste keer in haar leventje.

Het gaat voor de meeste nu toch echt opschieten. Sommige al bijna met zwangerschapsverlof. Lekker hoor. Heb uitgerekend dat ik 26 juli met verlof mag. pfff wat is dat nog ver weg zeg.

Debbie

hai isa
ja in het ziekenhuis bevallen vind ik een veiliger idee
als er iets is dan is alles bij de hand
en bij de eerste 2 kids klopte dat ook en ik ben blij dat ik toen op tijd in het ziekenhuis was en dat ik niet hals over de kop op het laatst weg moest naar het ziekenhuis
bij de  jongste ben ik wel hals over de kop met 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan en toen ik daar kwam was ik met een paar minuten bevallen
dus als er pech was geweest onder weg dan was ik in de auto bevallen
soms denk ik weleens misschien gaat deze bevalling nog sneller en red ik het niet om naar het ziekenhuis te gaan en gebeurd de laatste wel in huis hahahahahahaha

ja ik heb tegen de fysioterapeute gezegd dat ik die oefeningen niet meer deed en niet meer wou doen die verplichting terwijl ik het niet meer op kan brengen
en dat die bindweefselmassage me 4 dagen pijn had gedaan dat ik dat niet kan gebruiken terwijl ik voor mijn gezin moet klaar staan
we hebben nu afgesproken dat ik die oefeningen niet meer hoef te doen
en dat ik gewoon 1x per week langs kom en dat zij mij dan een ontspannende massage geeft dat is wat fijner voor mij

de tandarts
ja ik had een gespleten vulling dus die is eruit gehaald hij was helemaal gebarsten
dus nu nieuwe vulling gekregen
gelukkig is dat dan ook weer opgelost

trouwens ze hadden jouw toch een week eerder gerekent bij de 12 weken echo
dus werd jouw uitgerekende datum toch een week eerder
hoe was dat bij de 20 weken echo
bleef de nieuwe datum of werd het weer de  oude datum

nou nog even en dan heb je lekker verlof
en dan kun je lekker genieten
liefs ci lo...

HAI MEIDEN
het schiet op he
ik moet nog steeds naar de drukker
de babykamer moet nog geverfd worden en ik moet nog rolgordijnen halen
alles moet ik nog uitwassen en strijken voor de kleine
ik ga zo dadelijk naar zolder om de laatse spullen op te halen
kleine hemdjes kleertjes kruiken sluier voor het hemeltje bij de wieg etc
19 jan komen ze van kraamzorg langs voor de intake
a.s. dinsdag 13 jan moet ik weer naar de vk en dan krijg ik een prik om het hb gehalte te meten bah ik heb een hekel aan naalden
nou meiden fijne zondag
en ik heb er weer een week opzitten
liefs ci lo...

Hoi CiLo,
Hals over kop naar het ziekenhuis lijkt me ook geen pretje.. met 8 cm ontsluiting?? Waarom moest je toen naar het ziekenhuis dan?
Hoe ver is het ziekenhuis van jullie huis vandaan??
Wij wonen nog geen 5 minuutjes rijden van het ziekenhuis, misschien dat ik het daarom ook wel aandurf. Heb meer de gedachte dat als het niet goed gaat, dan kunnen ze me bijna over jonassen naar het ziekenhuis, zo dicht bij.. haha.
Mijn voorkeur ligt (op dit moment) nog op thuisbevallen. Wel ben ik de laatste tijd erg aan het nadenken wat ik allemaal voor comfort wil in huis voor de bevalling.. Hoe overleef ik die weeen enzv.. Ik wil een stoeltje/krukje die ik in het bad kan zetten zodat ik onder de douche kan zitten. Ik wou eerst in bad, maar nadat ik horror-verhalen had gehoord van vrouwen die niet meer uit het bad konden komen en door 3 man uit bad getuld moest worden tijdens de weeen, wil ik dit absoluut niet meer! haha bah zie het al voor me.. ondertussen lig ik daar in een bloedbad (letterlijk en figuurlijk..) En als ik bekijk hoe ik gisteren uit bad moest klimmen dacht ik helemaal nope niet voor mij... Maar goed, ik wil nog wel zo'n skippybal denk ik.. schijnt ook fijn/prettig te zijn.. Beetje brainstormen kan geen kwaad dacht me.
Maar goed, het lijkt mij lekker om na de bevalling lekker in je eigen veilige plekje te zijn. Ik kan soms niet te lang zonder mn mannetje en helemaal niet als ik labiel ben.. Vandaar mijn voorkeur voor thuis bevallen. Maar als er ook maar enige twijfel is of alles goed gaat, rij ik gelijk naar het ziekenhuis, althans mijn man zal mij wel rijden.. haha.

wbt de 20 weken echo..
poeh even weer nadenken.. datum bleef wel hetzelfde. Deze wijzigen ze niet zo snel begreep ik. Meende dat de beentjes en rompje op 19 wk zat en het hoofdje op 17,5.... Klein koppie dus! Gelukkig maar, want dat moet er als eerste uit! haha En aangezien ik toch wel een bol koppie heb, had ik dit niet verwacht. Duidelijk dus het gezicht van mijn man! JOEPIE!   Als je puur op de groei keek zei de mevr dat het mogelijk wel iets later geboren kon worden dan de 16e. Was wel ontzettend gaaf die echo, meneer of mevrouw was wat verlegen en wou haar mondje niet laten zien.. Het had steeds de handen er voor, lekker aan het duimzuigen.. En opeens ging het zich uitstrekken.. oooooh ik was gelijk van slag! Wat een prachtig gezicht! Elke keer als ik nu voel dat ze zich uitrekt dan denk ik aan die echo.
Maar goed, ik heb echt geen flauw idee wanneer ik ga bevallen, zelf zal het mij niets verbazen als het eerder komt dan de 16e... Meer door alle drukte wat we hier hebben gehad enzo. Maar goed dat zegt verder ook niet zo veel.. Als het maar niet begin februari is, want dan gaan we nog een midweekje naar de eilanden in een huisje.. anders word het een eiland kindje. ook wel leuk maar als er dan iets mis gaat... duurt het wel even voor ik in het ziekenhuis lig.. niet teveel aan denken dus..

Gisteren schoot het me opeens allemaal even aan.. Ik ben van mezelf niet iemand die teveel er bij nadenkt over wat je wel en of niet mag doet tijdens je zwangerschap. Ben ik denk ik te nuchter voor ofzo weet niet..
Maar gisteren was ik opeens wat bang.. ik had namelijk een paar uur zitten schilderen op de kinderkamer (wel met verf op waterbasis.. latex-verf) en daarbij het raam ver open.. Daarbij kwam mijn schoonmoeder langs met een heerlijk italiaanse salade van de markt met lekker olijven en geitenkaas.. jammie heerlijk.. Dus die ook lekker opgegeten ondertussen.. Heb ik met de kerst ook gegeten. en 's ochtends drink ik altijd 1 kopje koffie.. Nou weet ik wel dat je best mag verven, als het maar op waterbasis is en je goed ventileert, je moet oppassen met kasen. Ze moeten gepastoriseerd zijn, en de meeste kaassoorten die in nederland verkocht worden, zijn gepastoriseerd dus mag je het eigenlijk wel eten. Maar wel oppassen bij de brie soorten... en 1 kopje koffie is ook nog niet verkeerd, pas als je meer dan een bepaalde hoeveeldheid caffeine drinkt op een dag.
Maar toch.. opeens schoot het mij aan.. ohjee straks  is er door mij toch wat niet goed met het kindje..  
Hoe gaat iedereen hier eigenlijk met de zwangerschaps"regels" om?  Houd iedereen zich hier strikt aan of zijn er meer meiden die net als ik alles met een korreltje zout nemen...
Ben hier wel even benieuwd naar... hopelijk maken jullie me niet onzekerder....
Ik ben inmiddels al wel wat over de onzekerheid heen, heb me in de eerste 3 maanden trouwens wel vrij streng aan deze regels gehouden, maar na de 20 weken echo een stukje makkelijker.. Wel rook en drink ik niet (meer..)

Jij rookte toch ook Ci lo voor je zwangerschap?? Goed van ons he! Als 7 maanden gestopt! Nu ook volhouden na de zwangerschap!

Liefs
Isa!

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met allemaal. Heb net even een beetje bij gelezen.

Ik ga trouwens niet zo precies om met de zwangerschapsregeltjes. Echt op het eten passen doe ik ook niet, want ik ben een echte miezerige eter die weinig hoeft. Behalve dan gewone aardappelen en groente. Thee drink ik ongeveer 5 koppen op een dag voor de rest water!

Moet zeggen dat ik van chocola de laatste tijden benauwd word.

Zelf ben ik ook vrij nuchter, bij de eerste at ik nergens over in qua bevalling. Maar nu bah komt allemaal wel dicht bij nu hoor. Heb het gevoel dat ik opeens nog veel dingen moet regelen. Geboortekaartjes, geboortegedichten, paar spulletjes kopen, naam hebben we wel, maar de twijfel is toegeslagen!Verder wil ik nog dingen in huis klaar hebben.  Voor de rest gaat mijn man twee midweken voor cursus weg in februari en vind het idee dat we straks niet meer met zijn drieeën zijn toch wel snel gaan.
Ben best wel onrustig. Moet ook in ziekenhuis bevallen en daar kijk ik erg tegen op. Niet tegen de bevalling hooor, maar de reis erheen. Vorige is in 4 uur geboren. En ze zeggen dat een tweede sneller kan gaan. En ik heb zeker weten weer bij de weeën die buikkrampen dat mijn darmen leeg moeten. Heb ik momenteel ook zoveel last van, gewoon onbewuste zenuwen. Maar die krampen moet ik altijd met of zonder zwangerschap gewoon weg puffen. En ik moet er niet aan denken dat ik geen WC bij me heb.

Verder had ik op centerparcs opeens de zenuwen voelde ons kindje niet meer zo goed. Het bewoog weg hoor maar niet die flinke trappen die hij anders uitvoert. Maar gelukkig was hij daarna goed aanwezig. Ach we waren er ook erg druk.

Het was zeer geslaagd en we hebben ontzettend genoten! Onze zoon ging niet op zijn kont van de glijbaan. Nee op zijn buik met gezicht naar voren. Kleine lefgozer van 17 maanden! Hij genoot ook echt van het zwemmen. Slapen ging prima weer bij ons op de kamer! En de kinderboederij was ook erg leuk. Eind dit jaar maar weer eens heen, maar dan met pake en bepe.

Ik heb gisteren nog de kraam doos opgehaald, dacht nu moet maar even. En we hebben nog pyama gehaald maat 56 heb alleen nog maat 62. En een paar leuke slofjes! Zal straks nog even boven prutsen, maar eerst moet onze zoon maar even lekker slapen. Mijn man is bij vrienden sauzen in hun nieuwe huis dus even huis voor mij alleen.

Morgen om 10 uur gaan we voor geregistreerd partnerschap! Dan heb ik officieel zijn naam en is hij mijn man! De ouders van ons gaan mee, mijn vent zijn beste vriend en vriendin en onze beide broers. Naar die tijd gaan we bij ons bakje met een gebakje doen!

Nou meiden spreek jullie snel weer!

Groeten

Diarich

hoi hoi
Soms begin ik wel met een naam van iemand, maar meestal zijn de berichten ook wel algemeen bedoel hoor... Dan reageer ik op iemands berichtje maar ga halverwege over op algmeen.. wou ik even kwijt..

Fijne dagen dus gehad debby! Ooh lijkt me heerlijk om met het gezin naar center parcs te gaan. Ik weet nog wel dat wij daar vroeger ook heen gingen.. echt met blauwe plekken op de heupen van de glijbanen kwamen we terug! Geweldig! Zo te lezen was het bij jullie dus ook een groot feest.
Fijn om te lezen dat jij de ook niet zo aan de regeltjes houd. Heb jij dan ook niet soms opeens ohjeee als er maar niet iets mis is nu??
Ja de tijd gaat opeens snel.. herken je verhaal helemaal dat het je opeens aanschiet zo van aaah hellep ik moet nog van alles kopen en doen ect..  Een geruststelling... wij zijn ook nog niet met de kaartjes bezig hoor.. Denk dat ik daar in februari achteraan ga. en wat betreft de namen.. haha wij hadden de namen ook al helemaal klaar. Tot gisteren dan! We beginnen ook opeens te twijfelen.. notabene over de jongensnaam.. terwijl we daar zo zeker van waren eerder.. raar  he die twijfels...

Waarom moet jij trouwens in het ziekenhuis bevallen??

Wat betreft dat het kindje minder schopt.. Bij mij schopt het ook anders.. Het is niet echt meer schoppen, maar ik voel meer dat het beweegt.. soms denk ik echt dat hij/zij de uitgang zoekt ofzo.. echt mijn buik scheurt dan zowat uit elkaar.. auw!   Denk dat het komt doordat het minder ruimte heeft en dat we daarom het schoppen niet meer zo voelen.. Weet niet hoor..

@Bears: He meid.. das bijzonder..  ik herkende je  naam dus ik dacht dat je ook in maart uitgerekend was.. maar je bent dus net zwanger!!! heb ik even helemaal gemist! Wat ontzettend leuk joh! Jij stond toen  toch ook op het juli NOD lijstje??  
Spannend,, dus binnenkort naar de verloskundige.. Leuk joh!
Voel je je verder helemaal goed?? Niet misselijk enzo??

Groetjes
Liefs Isa

Terug
Bovenaan