Zwangerschap bekend maken.

<p>Hoi hoi, </p><p>Ik ben op dit moment 7 weken zwanger. Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste echo. Heb er een goed gevoel bij, heb de bekende kwaaltjes dus bang dat er iets mis is heb ik eigenlijk niet. Het blijft natuurlijk wel spannend, zo’n eerste echo. We hebben het afgelopen week tegen onze ouders en broers/zussen verteld. Ik merk dat mijn partner het snel genoeg na de eerste echo het graag aan de 2e groep mensen verteld (lees vrienden, kennissen, collega’s etc), ik wacht hier eigenlijk liever nog even mee, maar m’n partner wil het heel graag. Mijn vraag nu: wanneer hebben jullie het bekend gemaakt? <br /><br /></p><p>Liefs Nien</p>

Bij de eerste na 12 weken, echt pas na de 2e echo.
Bij de tweede aan onze ouders na 8 weken, aan andere familie en vrienden ook pas na 12 weken.
Persoonlijk zou ik sowieso vóór de eerste echo het nog aan niemand vertellen. Ik vond die eerste weken juist zo bijzonder omdat niemand het nog wist en het echt nog even ons geheimpje was!
En je weet toch pas na 8 weken of het vruchtje leeft, en met 12 weken ben je pas nog zekerder dat het goed zit.
Mijn zusje vertelde het iedereen met 7 weken al. Iedereen was blij en alles ging over de baby. Een week later had ze de eerste echo pas en bleek het hartje niet te kloppen. Dat was voor haar een enorme domper om te moeten vertellen. Ze leefde een week lang in een bepaalde euforie, alles draaide al om de baby, iedereen wist het.. en dan vertellen dat het een miskraam wordt komt echt keihard aan. Dus ik ben er wat voorzichtiger in ;)

Wij hebben het bij beide kinderen al bij 5-6 weken tegen ouders en broers/zussen en beste vrienden verteld en na eerste echo dus week of 8/9 tegen de rest.
Wij hadden zoiets van als het een miskraam wordt snappen mensen het ook als we ff wat minder vrolijk zijn en heb je het ook steun aan familie en vrienden.
maar het is natuurlijk voor iedereen eigen keus en reden wanneer het te vertellen 

Met 12 weken.
ook echt aan de verloskundige gevraagd is alles oké en kunnen we het vertellen. Wou het t liefste van de daken schreeuwen maar samen besloten toch te wachten tot 12 weken. 

Terug
Bovenaan