Zwangerschap bekend maken.

Ik heb het ook al snel verteld... ik was al 6 jaar bezig om zwanger te worden.. nu eindelijk 16 weken zwanger van ons 1e kindje.. ik heb zodra ik positieve zwangerschap had,  2tal vrienden verteld... verder na 1e controle verloskundige met 7 weken. Ben ik het gaan vertellen.  Had ook een reden omdat ik in de zorg werk en ik gelijk restricties heb gekregen (ivm operaties in het verleden) om geen zware zorg meer te doen.. maar je moet doen wat goed voelt.  Ik had er niet zoveel moeite mee om het te zeggen,  ik dacht en denk nog steeds dat mocht het, fout zijn gegaan of gaan, ik de steun van mijn omgeving kan gebruiken

Met 8 weken onze ouders broer en zus, direct na de eerste echo. Met 11 weken mijn beste vriendinnen en mijn baas. Met 14 weken pas de rest van de wereld. 

Iedereen pas met 12 weken, 
Wij vonden het ook wel heel bijzonder om ons geheim nog even voor ons zelf te houden. ?
En zeker omdat we zwanger zijn van een tweeling ?. 

Bedankt iedereen voor de reacties. We kijken woensdag even aan hoe het voelt na de eerste echo en wanneer de volgende afspraken gepland gaan worden. 

Beide zwangerschappen na de eerste echo verteld tegen familie en zeer goede vrienden, na 13 weken (na uitslag NIPT) verteld aan iedereen.

ik zou zelf pas na de 12 weken vertelle. (ben nog niet zwanger)
Mn vriend en ik hebben 3 goede vrienden met wie we kunnen kletsen om ons ei kwijt te kunnen die dus ook weten dat we proberen mn vriend had hier toch behoefte aan. 

Ik heb in het verleden tussen 8-9 week een miskraam gehad vandaar dat ik er wat voorzichtiger mee ben.
Het ligt er denk ik ook aan wat voor band je met je familie/vrienden hebt of je makkelijk lief en leed kan delen of niet.

Bij een positieve test al gelijk mijn leidinggevende, werkte namelijk met gevaarlijke stoffen wat schadelijk kan zijn (als je niet veilig werkt) voor het ongeboren kindje. Mijn ouders, broertje en beste vriendinnen en directe collega's direct al verteld. De rest van het werk in de loop van de weken. Verder familie vlak na de eerste echo en vrienden na de tweede echo.

Ik heb het trouwens ook heel snel (5,5 week) aan mijn baas verteld. Die was alleen maar blij voor mij. Uiteindelijk heel fijn dat hij het al wist, want met 6 weken was ik zo veel aan het overgeven dat ik niet kon werken voor 10 weken. Ik vond het toen heel fijn dat ik er niet omheen hoefde te draaien. Nou heb ik wel een hele fijne werkgever en wist ik van tevoren dat ze heel supportive zijn voor aanstaande ouders binnen het bedrijf.

Terug
Bovenaan