Zwangerschap bekend maken.

Ouders bij 5-6 weken en vrienden/familie na de eerste echo.
Ik ben echt slecht in geheimen bewaren en heb ook best wat klachten, fijn om het dan te kunnen delen. Er bij verteld dat het nog pril is, waardoor er nog van alles kan gebeuren. Nu bijna 14 weken van de 2e en gelukkig bij allebei ook goed gegaan. 

Zodra ik mensen persoonlijk zag om het te kunnen vertellen. Nooit echt het nut gesnapt van wachten. Ik deel mijn blijdschap en als het mis was gegaan was ik ook eerlijk geweest over mijn verdriet.

Wij toch tot 12 wkn gewacht. Ondanks die blijdschap inderdaad. We wilden (mocht het pril fout gaan)niet dat soort zorgen op onze ouders leggen. Door die keuze hebben we ook hele leuke plannetjes kunnen maken om het voor ieder aparte ervaringen te maken(bij familie en beste vrienden op visite gaan hele week) echt persoonlijke verassingen, alles stiekem kunnen filmen enz. Echt leuk om door wat extra tijd die momenten zo mooi meegemaakt te hebben ?

Hier wist mijn moeder het vrij wel direct. Schoonmoeder niet lang daarna. Vanwege een eerdere miskraam, dit keer besloten het wel met hun te delen omdat alleen zijn in je verdriet afschuwelijk is.

Met 7.1 heb ik de eerste echo gehad en daar was een sterk kloppend hartje te zien. Toen zussen, broers en dit bij staande vrienden verteld. Collega's en overige familieleden en vrienden pas na een goede termijnecho.

Wij hebben het onze ouders en broers/zussen verteld na de 1e echo bij 8 weken met kloppend hartje. De rest wilde wij het vertellen na de termijnecho. Alleen is het hartje gestopt met kloppen bij 9,5 week. Uiteindelijk toch wat meer vrienden verteld vanwege extra steun.

bij onze dochter eigenlijk hetzelfde ouders verteld na 1e echo met 7 weken en de rest na een goede termijnecho.

Wij vroegen ons dit ook af, uiteindelijk de mensen verdeeld in "de mensen waarmee we het ook delen als het misgaat" en de rest. Die eerste groep kwam neer op de naaste familie. Die hebben we het na de eerste echo rond 8 weken verteld. Toch wel omdat de kans de eerste 8 weken best groot is dat er iets mis gaat en je voor de eerste echo überhaupt niet weet of het goed zit. 
De kans op een miskraam blijft tot de 12 weken nog best groot dus die wilden we afwachten voordat we het wereldkundig maakten. Natuurlijk was het wel lastig en hadden we het het liefst van de daken geschreeuwd maar het was ook nog even "van ons" en zoveel te leuker was het met 12 weken om het te delen. 

Het is dus echt aan je zelf wanneer je het deelt en met wie. Maar bovenstaande waren onze afwegingen.
En we wilden het iedereen die dicht bij ons staat ook persoonlijk en op een leuke manier vertellen dus voordat we met die personen, apart van elkaar, afgesproken hadden waren we al rond de 11 weken.
Dus misschien ook een idee om er met de mensen die je het wel al vertelt iets meer een "momentje" van te maken zodat het wachten minder lang duurt. 

Wij hebben het na de eerste echo met de ouders gedeeld. Pas met 12 weken na de termijnecho met de rest van de familie en vrienden en collega's etc. 

Bij de eerste keer hebben we t bij 5 weken verteld aan ouders en zus. Helaas daarna een vmk, maar kreeg gelukkig wel veel steun van hen. 
2e zwangerschap ook weer met 5 weken, puur om het feit dat mocht het weer misgaan ze weer wisten hoe laat het was. Vrienden toen pas bij 12 weken verteld. 
Nu 8,5wk zwanger, al 1 goede echo gehad. Ouders vertellen we het vrijdag ivm jubileum etentje van mijn schoonouders, vinden we wel een leuke verrassing. Ook vrienden vertellen we het weer bij 12 weken. 

Terug
Bovenaan