zwangerschap en de Azie

Ik blijk zwanger maar over 3 weken vertrek ik voor21 dagen naar Maleisie. we gaan een strand vakantie combineren met trekken door de jungle.

Kan dit schadelijk zijn voor mijn kind?
waar moet ik opleten, kan ik volgende week gewoon mijn vaccinaties halen, en hoe zit het met evt malaria pillen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
als ik het goed heb mag je die vactinaties niet halen,ik mocht zelfs de griepspuit niet...

als je toch gaat zou ik iniedergeval op je eten letten,niets rot of rauw enzo

veel plezier in elk geval
 
Ik heb even gesnuffeld op internet, op de meeste sites staat dat je het beste je arts kan raadplegen.

http://www.travelclinic.com/index.cfm/menuid/6/Product/41
wellicht vind je op www.consumed.nl nog wat kan je op land zoeken.

 
Hoi,
Weet van een nicht van mij die malariapillen heeft geslikt tijdens de zwangerschap (ze werkte ergens in de rimboe, het moest wel), dat haar zoontje nu last heeft van gevoelige ogen (netvlies). Dit kleine jochie grijpt inmiddels zelf vaak naar de zonnebril, omdat het licht pijn doet aan zijn ogen.
Als het niet hoeft, zou ik (maar ik ben wel een echte huismus :) niet gaan.
In ieder geval: fijne zwangerschap toegewenst, sterkte met uitzoeken en beslissen wat je gaat doen!
 
Bedankt voor het meedenken. Heeft me al geholpen ga een afspraak maken met de arts. Wil ons kindje geen onnodig risico laten lopen.

Blijf het interresant vinden om te lezen hoe andere keuses / ervaringen op dit gebied hebben. als ik meer weet zal ik het laten weten
 
Hoi,

Als je toch naar Azie gaat dan is Maleisie de beste plek om naar toe te gaan. Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je Maleisie niet meer in komt als je meer dan vijf maanden zwanger bent. Dat word je gevraagd bij binnenkomst.

Wat betreft malaria, na de eerste drie maanden mag je lariam slikken maar voor de meeste plaatsen in Maleisie heb je geen malariatabletten nodig. De prikken zou ik inderdaad in overleg met de huisarts doen, je hebt dtp, buiktyfus en havrix (hepatitus A) nodig. Wat ik begrepen heb zijn die niet schadelijk voor je baby, maar nogmaals altijd in overleg met je huisarts. Die kan ze dan ook zetten.

Ik ben echt jaloers op je Maleisie is echt fantastisch, de mensen zijn aardig, de natuur is mooi en het eten is fantastisch. Ik heb zelf m'n reis naar China en Noord-Korea afgezegd, maar naar Maleisie zou ik zo gaan!
Veel plezier!
Alice
 
Hoi,

Toen ik van mijn eerste kindje zwanger was stond onze bruiloft al gepland en ook ons huwelijksreis naar Kenya. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was mocht ik van de huisarts geen malariapillen slikken dus onze reis kon niet doorgaan naar kenya. Dat waren te veel risico's. Ik weet niet hoeveel risico je loopt als je naar Maleisie gaat maar ik zou het niet doen. Als je een annuleringsverzekering hebt krijg je alles terug en misschien dat je dan een andere bestemming uit kan zoeken. Ik hoop dat je er wat aan heb en als je toch gaat dan wens ik je heel erg veel plezier want het is vast een fantastisch land.
En succes verder met je zwangerschap.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan