zwangerschap en de Azie

nou als je al vaker een miskraam hebt gehad, denk ik dat je nu wel extra blij bent met het levend wezentje in je buik!
mijn advies is: NIET GAAN!!!
een jungle toch etc. is echt niks voor een zwangere vrouw. ook weet je niet hoe je gaat reageren want ik werd bv met week 9 heeeel erg ziek!! nou leuk tussen de apen...
je moet het zelf maar weten, maar is het echt nodig om te gaan? wacht gewoon een jaartje.

groetjes van sandy
 
Hoi,

Een aantal mensen hebben het al eerder geschreven; je hebt in MAleisie (schiereiland) geen malariatabletten nodig (alleen Borneo); dus ook niet in de Taman Negara. Wij waren daar in de zomer van 2002 en hoefden ons in de jungle eigenlijk niet in te smeren met Deet en konden in onze korte broek lopen. Wel is het erg vochtig en heet en dat lijkt me zwaar, gewoon goed jezelf in de gaten houden!
Voor de rest is het een een fantastisch land. Ga je toevallig ook naar de PErhentian Islands? Aanrader!!
 
Bij deze dan. Ik heb de afspraak gehad bij het tropen-centrum.

Ik kan gewoon gaan. Ben ingeeent tegen DTPolio (is niet schadelijk voor het kindje. ) en voor Hepatitis A (=gele koorts, Hier van is nooit onderzocht of het schadelijk is voor de vrucht, maar uit ervaring van 15 jaar prikken blijken er geen bij werkingen bekent te zijn).
Verder is in het Jungle gebied een kans op malaria maar ik hoef daar geen pillen voor te slikken, langebroek aan, niet savonds en snachts naar buiten (want dan prikken de malariamuggen) Klamboo en KinderDeet 20% kan ik zonder gevaar smeren.
Als ik wel Malaria krijg dan, dan wordt je in Nederland behandeld In eerste instantie met een vruchtbesparende behandeling maar slaat die niet aan dan kiezen ze voor de moeder en verlies je je kind.
Lariam is schadelijk voor en tijdens de eerste 3 maanden van een zwangerschap (overleg altijd eerst met een arts).
Malarone niet gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding

Porguanil (paludrine) kan evt tijdens de zwangerschap en tijdens borstvoeding wel extra foliumzuurslikken (overleg altijd eerst met arts.)
Choroquine (nivaguine) kan evt ook tijdens zwangerschap en borstvoeding geslikt worden (overleg altijd met de arts)


Er heerst ook Knokkelkoorts (Dengue) in Maleisie. Dit is een virus dat wordt overgedragen door muggen die smorgens (5uur) en de rest van de ochend en middag prikken. Dit is een ernstige ziekte is geen vaccin of pillen tegen. Het is iet schadelijk voor het kind als je het wel krijgt.

Persoonlijk hebben mijn vriend en ik besloten dat we het er op aan laten komen als we daar zijn of we wel of neit dat Jungle deel gaan doen. Op de eilanden en langs de kust is het malaria vrij en dat is voor het gevoel toch wel wat prettiger.
Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben

Bedankt iedereen die gereageerd heeft.
Suzanne
 
Terug
Bovenaan