zwangerschap en de Azie

Dat je alles terug krijgt klopt dus niet. Je krijgt alles alleen terug als er een medische indicatie is en je minder dan zeven maanden zwanger bent als je op reis gaat.
Ik zit met dat probleem, alles voor China en Noord Korea was al geregeld en betaald en daar krijg ik dus geen cent van terug en het was nog wel onze huwelijkse reis. Maar ik moet niet klagen, ik vind het heerlijk dat ik zwanger ben.

Je hebt voor Maleisie trouwens geen malariatabletten nodig tenzij je naar Borneo gaat en dan nog alleen maar als je de binnenlanden ingaat. Dat zou ik inderdaad afraden als je zwanger bent.

Wat betreft de inentingen, wat ik begrepen heb kun je die gewoon krijgen, maar dat verschilt misschien per huisarts. Verder is Maleisie bijna derdewereldland af en kun je er makkelijk reizen. Nogmaals ik zou zo gaan en ik benijd je echt. Maar als je het te eng vind dan moet je het vooral niet doen.

Groetjes Alice
 
Hallo,

Ik ben zelf 3 jaar geleden ook naar Maleisie geweest.
Ik hoefde geen malaria-pillen te slikken maar kreeg wel vaccinaties.
Vorig jaar wilden we naar Kenia maar daar moest ik ook weer vaccinaties voor.
Omdat we zwanger willen worden heb ik dat risico toen niet genomen en zijn we naar een ander land gegaan.
1 dag voor vertrek kwamen we erachter dat ik zwanger was.[hellas verkeerd afgelopen]
Ik zou me maar goed laten informeren.
En zonder vaccinaties naar zulke landen gaan zou ik niet aanraden.
Ik zou eer heel goed over nadenken wat je wilt, en welk risico je loopt.
 
Hoi,

Ik ben jaren geleden naar Indonesie geweest en ik kan je zeggen dat die LARIAM tabletten ongelooflijke troep is.
Ik kreeg er op een gegeven moment echt bijverschijnselen van, niet direct maar na twee weken, 'soort waanindeeen. Klinkt verontrustend en ik wil je absoluut nietbang maken. Ik vrind het vreem dat je ze tijdens je zwangerschap wel mag gaan slikken. (mijn vader had er een tijdje angsten van.) Een aantal jaren geleden heeft er in een programma een discussie plaatsgevonden over HEt gebruik van Lariam en de bijverschijnselen. Ik zelf heb er dus geen vertrouwen in, en dat heeft niets te maken met je reis. Alleen dat stukje door de jungle...mmmm misschien ben ik een schijterd maar met een zwangerschap loop je toch meer risico.Normaliter zijn juist die gebieden niet malariavrij. Ben benieuwd wat de arts tegen je zegt.

Succes.
 
De griepprik krijg je bij de ene arts wel en de andere niet. De malaria en de andere vaccinaties is echter een ander verhaal. Vraag het bij de ggd. Daar kunnen ze je een echt kloppend antwoord geven.
 
Die jungletocht kun je niet meer doen. Mallariapillen (ook malarone!) zijn schadelijk voor je kind en het alternatief: niets slikken en alleen smeren met DEET is ook geen optie want DEET is ook schadelijk voor je kind.

Ik kom zelf regelmatig in malariagebieden en ben al een half jaar voordat ik zwanger wilde worden gestopt met slikken en gaan smeren met DEET. Vanaf het moment dat ik daadwerkelijk zwanger kon worden ben ik niet niet meer naar het oosten en Afrika geweest. Het risico is me te groot. Maar als ik toch zou moeten gaan zou ik wel aan de kust blijven in een low-risk gebied.

Laat je even weten wat de dokter zei? Ik ben daar wel niuewschierig naar, ik hoor natuurlijk altijd maar de adviezen hierover van 1 arts,

groetjes Eva
 
Iemand vond mijn pseudoniem raar.
Uitleg bij deze, (ik heb drie keer een miskraam gehad in mijn leven wel is waar al erg jong en door minder leuke omstandigheden. Dit kindje wordt in een positief en veilige omgeving verwelkomt en mij/onze wens is een levend mensje op deze wereld te mogen verwelkomen.

Verder heb ik dinsdagochtend een afspraak met het tropencentrum. Ik laat jullie weten wat het advies daar was.

Bedankt voor alle reakties.
 
Terug
Bovenaan