Zwangerschap en geen contractverlenging

<p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Hoi,</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Ik zit op dit moment in een prille zwangerschap en werk 32 uur, mijn vriend werkt 40 uur (2150 bruto). </span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Omdat ik nu al last heb van veel zwangerschapsklachten moest ik gedwongen mijn baas vertellen dat ik zwanger ben. Het nieuws viel niet goed en zij vertelde mij dat er gelukkig een vangnet bestaat bij het UWV. Met andere woorden, mijn tijdelijke contract wat over 4 maanden afloopt word niet verlengd. Ze heeft niet toegegeven dat dit door de zwangerschap komt, maar ik weet wel beter. </span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Nu vroeg ik mij af hoe nu verder? Mijn vriend verdiend officieel te veel, zodat ik geen bijstandsuitkering kan krijgen. Onze huur is 870 euro per maand, dus ook geen recht op toeslag, en er komt nog een kleine bij. Ookal heeft hij dus een prima inkomsten kunnen wij het niet redden om de vaste lasten te betalen met alleen zijn inkomsten. </span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Heeft iemand tips, ideeën of weet iemand waar ik deze vragen kan neerleggen?</span></p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText-Semibold'; font-size: 17pt;">Alvast bedankt!!!</span></p>

Je krijgt straks wel een uitkering toch als je contract afloopt? Je zou bij het uwv kunnen navragen hoe zoiets geregeld is, ook mbt je zwangerschapsverlof. Misschien redden jullie het dan wel om rond te komen en kun jij na de bevalling en als je kleine een paar maanden oud is alsnog op zoek naar werk. 

Ik zou je ziek melden wegens zwangerschap klachten vlak voordat je contract afloopt. Dan krijg je 100 procent vergoed van uwv tot en met je zwangerschap verlof. En daarna zo snel mogelijk een nieuwe baan zoeken. Vervelend dat het zo loopt!

ww aanvragen en dan solliciteren ? Tijdens ww heb je ook recht op zwangerschapsverlof. Weet niet hoe lang je arbeidsverleden is? Aan de hand daarvan word de duur van je ww berekent 

Wat een.naar mens om dat in zo'n gesprek zo te zeggen. Heb je gevraagd waarom of speculeert je? Want bedrijven krijgen zwangerschapsverlof 100 procent vergoed. Tegenwoordig eigenlijk nog maar een slechte reden om iemand geen contractverlenging te geven.

Beste AnneEva,
ik heb helaas geen recht op een bijstandsuitkering ook al zijn onze vaste lasten zo hoog. Een ww uitkering kan ik maar voor 2 maanden krijgen. 

Beste Ixxomi,
nee helaas geen spuculatie, ze hebben veel ervaring met meiden die op zwangerschapsverlof zijn gegaan en die niet zijn teruggekomen die ze nog steeds betalen. Ik denk niet dat ze het risico met mij aan willen gaan. Haar blik en reactie zij al genoeg. Nou kind, je gaat het zwaar krijgen zo...

Terug
Bovenaan