Zwangerschapcursussen wel/niet... (vertel)

He Esme,

Wat lijkt jouw verhaal weer op de mijne!!
Ik ben ook geen puf-type en heb dus ook geen cursus gedaan. Wel ben ik 2x wezen zwangerschapszwemmen, maar ook door mijn bekken mee gestopt. In het water ging het redelijk, maar probeer dan maar weer eens op het droge te komen, hahaha!!

Heb dus ook niemand "overgehouden" aan mijn zwangerschap, behalve jullie dan allemaal en dat is mij meer waard dan al die cursussen bij elkaar!

Gr. Marieke mv Lyanne

Hier wel een zw cursus gedaan bij de thuiszorg voor de info maar uiteindelijk vooral
ook voor de gezelligheid. We hadden een erg gezellige groep maar heb er niet echt
contact aan over gehouden (hoeft van mij ook niet zo).
Na de bevalling ook nog een aantal nalessen gehad waarin we voornamelijk aan het
kletsen waren en met een aantal hebben we nog een cursus babymassage gedaan op
1 dag bij iemand thuis.

groetjes Anke

Ik weet niet of ik het een volgende keer weer zou doen, dat zien we dan wel.

Hoi hoi,

Toen ik zwanger was van Nouk,heb ik wel aan zwangerschapsgym gedaan.Samen met mijn vriendin,we waren allebei op dezelfde datum uitgerekend.Ik moet zeggen dat ik het niet zo heel bijzonder vond.Toen ik aan het bevallen was van ons Nouk,was ik alles alweer vergeten wat ik daar geleerd had...hahaha..muts ben ik he.En met de zwangerschap van Tess had ik er helemaal geen trek in, ik was  er  niet aan toe om er in een groep over te praten.Want die vraag gaat toch komen en we wonen in een dorpje en ons kent ons.En alletwee mijn bevallingen zijn toch goed gegaan dus ach of het nou persee nodig is ...???Ook ik ontmoet graag mensen en geloof me dit forum is me 100x meer waard dan die hele gymnastiek voor zwangeren.Ik kijk uit naar september de forumdag!

Veel liefs Kitty en Tess.

Ik heb yoga gedaan, deels ter voorbereiding op de bevalling maar ook gewoon om lekker een avondje voor mezelf en mijn buik te hebben. Het was heerlijk ontspannend en ik kon er heerlijk op slapen. Eenmaal in de barensweeen wist ik niks meer van welke ademhalingstechniek dan ook... haha.
Ik heb ook zwangerzwemmen gedaan, vooral omdat ik het sporten op het laatst ging missen. Het was wel heel lekker om een half uurtje gewichtsloos te zijn en bovendien een heerlijke afkoeling tijdens de hittegolven vorig jaar.
Van beide heb ik niet direct contacten over gehouden. Wel heb ik een tijdje geleden een meid van yoga via Hyves opgespoort en een keertje met haar en haar zoontje (ze verschillen maar een paar dagen) wezen wandelen.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nou, mij niet gezien hoor in een zaalte met weet ik veel hoeveel vrouwen puffen en klagen over een pijntje of een vermoeidheidje. Ik dacht: Er zijn al miljoenen vrouwen bevallen op deze wereld, het gaat mij ook lukken.
En al helemaal toen de verpleegkundigen in het ziekenhuis (op zo'n voorbereidingsavond voor bevallen in het ziekenhuis) zeiden dat het goed was voor mensen die bang waren in paniek te raken. Voor de rest konden zij tijdens de bevalling als je aankwam in het ziekenhuis binnen 5 minuten bijspijkeren wat je moest doen.
Hier had ik alleen geen tijd voor dus ben het maar gewoon gaan doen. En het is goedgekomen!
Liefs Nelleke

Hoi,

Ook hier geen puf-les, ten eerste omdat het niets voor mij is, ten tweede omdat er een partnerles is, nou dan moet je natuurlijk meer vertellen waarom de vader er niet is, daar had ik echt geen zin in. Heb wel gezwommen, nou ja zwemmen, het was meer dobberen. Tot het moment dat het vakantie werd ne het zwemmen stopte, zo stom, als of je in de vakantie niet een kindje kan krijgen.

Ik vond het zwemmen leuk, ben samen met een kennis geweest, we hebben nog wel contact, maar niet veel.

Groetjes Nanda

Ik heb een gewone zwangerschapscursus gevolgd. Ik heb dat met name gedaan voor de bekkenbodemspieroefeningen, aangezien ik een verhoogde kans heb op bekkeninstabiliteit. Of de oefeningen eraan meegeholpen hebben weet je natuurlijk nooit, maar ik heb nergens last van gehad. Verder hadden vriendinnen me gezegd dat ze er zelf niets aan hadden gehad. Nou ik dus wel. Ik heb veel gehad aan de ademhalingstechnieken! Aangezien ik tijdens m'n 11 uur durende bevalling vanaf het begin om de 5 minuten weeën heb moeten wegpuffen. De ademshalingstechnieken waren voor mij een echte houvast, waardoor ik de weeën goed kon opvangen en ook niet heel vermoeid raakte.
Verder hadden wij een hele gezellige groep van 12 vrouwen. Gelukkig zaten er helemaal geen klagers bij. En we hebben met 11 vrouwen nog steeds contact. Eens in de paar maanden gaan we bij iemand met zijn allen op de koffie, is erg gezellig.
Ik heb het al met al dus als heel positief ervaren, al was ik ook niet heel blij met de oefeningen voor de ademhaling e.d. tijdens het persen. Op je rug met benen omhooggetrokken.

groetjes,
mama van Tijs

Maarre Esme kletsen, giechelen en ongeneerd kletsen over kwaaltjes enzo past toch wel bij je??? dat is mijn ervaring en ik vond het erg gezellig en ik heb wel wat aan de ademhaling gehad. Maar bij mijn naweeën was ik alweer vergeten en sloeg alles evengoed nog op hol maar het idee was er. Ik kon wel heel goed en gericht persen maar dat kan ook komen omdat ik dat toch dagelijks op toilet doe HAHAHAHAHA

Groet Renske

Terug
Bovenaan