Zwangerschaps kleding

<p>Hoi dames!</p><p>Ik ben 13+4 weken zwanger en m'n broeken beginnen nu toch wel strak te zitten. Ik twijfel heel erg over het kopen van positiekleding. De baby kost al erg veel en ik bewaar m'n geld dus liever daarvoor. Daarnaast hoop ik natuurlijk uiteindelijk mijn eigen kleding weer aan te kunnen en vind ik het zonde voor zo'n korte periode vrij prijzige en speciale kleding aan te schaffen. Wie heeft er lifehacks om je kleding langer te kunnen dragen (de 'elastiek door je knoopsgat' techniek wordt as we speak toegepast, die ken ik dus al) of tips voor dingen die ik aan kan schaffen die niet heel duur zijn en wellicht na de zwangerschap ook nog gebruikt kan worden? Ik ben benieuwd!</p><p>Liefs een bijna-uit-haar-broek-knappende mama to be</p>

Ik zou zeggen: shoppen op marktplaats. En daarna evt weer doorverkopen. Kan prima! Ik heb al een aantal prima items via MP gekocht. Ook een paar leuke jurkjes gekocht uit de gewone collectie, die prima kunnen met en zonder buik. Dus volgend jaar ook te dragen.
Zelf ben ik niet van het idee: kleding een maat groter kopen. Want vaak klopt het model dan compleet niet meer, en na je zwangerschap pas je dit dan waarschijnlijk ook niet meer.

Ik heb rond die tijd van de zwangerschap 2 broeken en 2 shirts aangeschaft. Ik heb ze in de sale bij de h&m besteld. Heeft me alles bij elkaar nog geen 50 euro gekost en kan dit dragen tot het eind.

Zoeken naar winkels/webshops met kortingen. Met 1-2 broeken kom je al een heel eind. Jurkjes kun je vaak ook na de zwangerschap dragen. Heb nu met 38 weken dat ik nog kleding pas van voor de zwangerschap en ben nu bijna 39 weken.

Ook hier een Marktplaats geslaagde... Ik zit nu op 9 weken en heb een heel pakket klaarliggen! 36 items (jurkjes, broeken, shirts, etc, zelfs korte broeken en tankini's) voor 100 euro. Meteen helemaal klaar, vooral voor de zomertijd. Als ik er dan klaar mee ben, kan ik hem weer doorverkopen aan de volgende. Hoef je niks nieuws aan te schaffen, behalve als je gewoon iets extra's wil aanschaffen... Dus ik zou zeggen, hou MP in de gaten en kijk wat je kunt vinden!

Ik zou toch wel een paar broeken kopen, of leggings en dan jurkjes daarop dragen.
Stretch jurkjes of ruimvallende jurkjes kun je dan ook nog in de zomer dragen. 
Op een gegeven moment is je buik echt zo dik dat je broeken niet meer passen, en ook aan het einde van je zwangerschap is het fijn om je nog wel netjes te kunnen kleden. 
Als je dus nu alvast wat positie leggings koopt, kun je er juist langer van genieten. Shirts, hemdjes ed kun je met een beetje mazzel wel blijven dragen. 
Maar echt, ik zou niet bezuinigen op leggings/broeken en goede bh's, ik vond het comfort van goed zittende kleding en er dus goed uit zien heel fijn. Op rotdagen of als je je niet zo lekker voelt kun je je daardoor net wat meer 'mens' voelen IPV wrak 

Ik heb 2 zwangerschapsbroeken van de lidl, €12 per stuk en zitten heeerlijk! Ik had ook een dure, van Supermom maar die ging stuk en zat lang zo fijn niet. Verder 2 shirts van h&m, maar ik draag nu met bijna 40 weken ook nog gewone basic shirts die ik al had. 

Hoi! 
Zelf kampte ik met hetzelfde probleem. Mijn hele garderobe heb ik zowat moeten vervangen door zwangerschapskleding. Inmiddels ben ik 40+4 en heb de kleding hopelijk dus ieder moment niet meer nodig. Heel veel broeken/jurkjes/leggings etc heb ik nauwelijks gedragen. Ik was iets te enthousiast met shoppen, haha.
Maat 38 heb ik zelf. 
Als je wilt kan ik je mijn e-mail geven. Voor een leuk prijsje mag je t allemaal van me overnemen. Uiteraard kan ik je dan ook wat foto's sturen. 
Laat maar weten als je interesse hebt :) 

Terug
Bovenaan