zwangerschapscursus... wat doen jullie???

Hoi Hoi,
Ik heb me er nog niet volledig in verdiept, maar m'n a.s. hubby en ik willen toch gaan voor de zw.yoga. Een aantal moeders heb ik voorzichtig uitgehoord. Een paar waren niet zo tevreden over de zw.gym, maar iedereen was enthousiast over de yoga.
Ik wist alleen niet dat je dat al met 16 weken moet opgeven.
Na vrijdag (echo) ga ik me wel wat meer verdiepen in de materie...

Succes met je keuze,
groetjes
Miranda
 
Mijn man en ik hebben samen zwangerschaps haptonomie gedaan en wij hebben hier echt iets aan gehad. Wat wij heel leuk vonden is dat je samen bezig bent met de zwangerschap want door alle hectiek van de dag vergeet (vooral de man) wel eens dat het er aan zit te komen. Vanaf het eerste moment van de bevalling tot aan het eind hebben wij haptonomie in ons achterhoofd gehad. Wij waren ook heel serieus met de cursus bezig en hebben thuis de meegekregen oefeningen ook echt geoefend. Op het hoogtepunt van de bevalling wist mijn man mij door de oefeningen bij de les te houden. Wij hebben de bevalling echt samen gedaan en het mooiste was dat de verloskundige ons ook onze gang liet gaan en mijn man heeft uiteindelijk onze zoon als het ware opgevangen. Daar komt dan nog eens bij dat ik een hele vlotte bevalling heb gehad en of dat ligt aan de dingen die we geleerd hebben bij haptonomie of dat ik gewoon geluk had, dat zal ik nooit weten. Maar nu ben ik weer zwanger en wij gaan ook weer haptonomie doen. Toen we de eerste keer in het klasje kwamen en alleen de intro hadden gehoord dachten we: waar zijn we aan begonnen maar al heel snel bleek dit het voor ons te zijn.
 
Hallo Dames,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en een zwangerschapscursus trekt me helemaal niet. Persoonlijk denk ik dat als je goed naar je eigen lichaam luistert tijdens de bevalling en je niet gaat lopen panieken, het vanzelf wel goed komt. Miljoenen vrouwen hebben kinderen gebaard zonder cursus, dus dan moet ik het toch zeker ook kunnen...?!

Ik ben van plan om t.z.t. zo relaxt mogelijk te blijven en mijn eigen manier te vinden om de weeën zo goed mogelijk op te vangen.

Mijn vriend hoeft van mij ook niet mee te puffen of aanwijzingen te geven. Ik denk dat ik dan eerder gewelddadig wordt, dan dat ik blij ben met zijn input op zo'n moment. Ik heb hem al verteld dat hij het beste op het moment suprème zijn mond kan houden en zich nergens mee  moet bemoeien. Hooguit een nat washandje aangeven als ik daarom vraag en verder lekker niets :)

Voorlopig moeten we nog een tijdje geduld hebben, want ik ben pas in de zesde week.

Groetjes,
Mariska
 
Terug
Bovenaan