Zwangerschapscursussen??!!

Ik heb er helemaal niks mee met al die cursussen. Heb bij mijn eerste zwangerschap 8 lessen yoga gevolgd........verschrikkelijk zeg. Het zegt me niets, ik vind het allemaal zo overdreven wat je daar moet doen. Ik kon me ook geen voorstelling maken van een eventuele bevalling (lig je daar een beetje nep te doen...).
Als ik zwanger ben van de tweede, wat ik hoop te zijn binnenkort, dan voor mij géén enkele cursus. Ik heb ook geen behoefte aan contact met andere zwangeren.
Het is wel goed dat ze er zijn natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde.

Hallo Hanna

Zelf heb ik gekozen voor haptonomie en de cursus samen bevallen. Beide vormen zijn mij erg goed bevallen en ik denk er straks ook veel aan te hebben. Het leuke van deze cursussen vind ik dat ik ze samen heb kunnen doen met mijn vriend. Hij vin dhet ook erg leuk om erzo bij betrokken te zijn.
Ik heb niet gekozen voor zwangerschgapsgym omdat ik regelmatig heb gehoord dat het vooral beppen met de andere vrouwen is enje klachten ontzettend uitmelken. Ben ik nit echt het type voor.

Met name decursus samen bevallen is lekker praktisch en compleet. Je kunt er voor kiezen dit alleen met je partner te doen of met 3 tot 4 andere stellen.

Succes met je keuze,
Groeten manon

Dag Hanna,

Ik denk dat ik ook niet naar een cursus ga. Ik hou er gewoon niet zo van, vind het ook een beetje overdreven. Als ik iets ga doen dan misschien iets voor mijn houding, omdat ik wat last van mijn rug heb. Maar ik weet eigenlijk ook niet welke cursus daar goed voor is. Misschien heeft iemand tips.

Verder wil ik me wel voorbereiden op de bevalling maar ik ga proberen of dat niet gewoon kan door er veel over te lezen.

Groetjes Juffie

Om eerlijk te zijn lijkt het mij ook echt helemaal niks zo'n cursus. Ik heb dan ook besloten om er niet aan mee te doen. Ga wel naar 1 avond waarin een verloskundige meer uitleg geeft over de bevalling en je wat oefeningen doet met je partner.
Verder ben ik van plan er veel over te lezen en dan moet het wel lukken lijkt me.
Groetjes V.

Ik ga ook niet naar een cursus;  ik hoor ook van mensen in mijn omgeving dat het daar vooral een tegen  elkaar opbieden van kwalen is en daar heb ik dus niks mee. Het enige dat ik ga doen is naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding.

Juf, een cursus voor je houding (als je last hebt van je rug) is Mensendieck. (Mijn man is ooit op Mensendieck geweest om zijn houding te verbeteren ivm rugpijn). Caesartherapie schijnt ook goed te zijn. Je kunt misschien het beste aan je huisarts of verloskundige vragen wat voor jou de beste cursussen zijn bij jou in de buurt. Volgens mij zijn dit individuele dingen, dus geen 'getut' met andere zwangeren.

Zelf ben ik voor de eerste keer zwanger en ik heb heel veel behoefte aan informatie en uitwisseling met anderen. Ook wil ik wat meer bewegen - ik ben zo ontzettend ziek geweest de laatste paar weken dat ik niet van de bank afkwam!   Ik ga via de kruisvereniging een cursus doen (een soort kruising tussen Samen Bevallen en zwangerschapsgym) en daarnaast wil ik ook yoga doen. Ik deed hiervoor ook yoga, maar wil weten wat ik wel en niet moet doen tijdens de zwangerschap. Cursussen via de kruisvereniging (waar ik woon heet die Florence)   zijn vaak gesubsidieerd en dus een stuk goedkoper; bij die van mij zit ook een borstvoedingsinfoavond (wat een woord!) en in totaal kost het 64 Euro.

Succes met kiezen!
~Hilde

quote: Jaikke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2006 19:38:01'));

quote: Nens21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2006 11:56:03'));

Hallo,

Ik heb het advies van mijn vk gekregen om niet naar de zwangerschapsgym te gaan.meer gekletst dan geoefend... ze praten over hun ervaringen, keizersnedes, nare ervaringen e.d. voor
Dit omdat er hier ook vrouwen zitten die al meerdere bevallingen achter de rug hebben, en er word mij zou dat niet goed zijn omdat het mijn eerste bevalling. Kletsen is leuk, maar er moet ook wat gebeuren.

Bij mijn zwangerschapsgym waren er maar 2 van de 12 vrouwen die al een kindje hadden. Dus dat praten over ervaringen kwam nauwelijks aan de orde. We deden veel oefeningen en kregen van allerlei info over de bevalling.
Dus denk dat dat wel meevalt, zijn ook veel vrouwen die al een kindje hebben die helemaal geen cursus meer volgen of juist een cursus zonder informatief gedeelte omdat ze alles al eens meegemaakt hebben.
Die verloskundige van jou wil natuurlijk het liefst iedereen naar haar cursus hebben, haha, ook wel begrijpelijk natuurlijk.
En trouwens je zult toch op alle soorten cursussen wel vrouwen hebben die al een kindje hebben......
En kletsen gebeurd ook overal wel tussendoor.........

Mijn VK.... zegt dat ze dat zelf heeft meegemaakt op die cursussen omdat ze er zelf zo nu en dan langs gaat. Ik kan me er ook wat bij voorstellen, vooral in dit dorp waar ik woon...
Geklep.

Hoi,
Ik had ook al besloten om niets te doen totdat ik het toch ineens op mijn heupen kreeg. Dus ik met 35 weken naar de yoga....ik zou willen dat ik nooit gegaan was  het is echt niks voor mij. maar gelukkig zit ik al op het einde en hoef dus niet zo veel keer meer. Durf ook niet zo goed af te zeggen... nou ja wie weet heb ik er wat aan maar dat weet ik pas achteraf.
Groetjes Rene 35+3

Terug
Bovenaan