Ik heb ook zwangerschaps diabetes, ik had verhoogde kans omdat ik de ziekte van Crohn heb en pcos. Helaas inderdaad diabetes ontdekt met 20 weken. Ik heb me ontzettend goed aan het dieet gehouden en echt amper koolhydraten gegeten en weinig tot geen suikers genomen. Ondanks dat bleef mijn suiker te hoog… Wat de diabetes arts vergeten was was dat ik voor de ziekte van Crohn een soort prednison gebruik, dit is een stresshormoon en door stress piekt je suiker…. Ik heb weken gehuild en ik snapte maar niet wat ik fout deed! Als ik een komkommer at scoorde ik zelfs een 7.8!! Toen ze de link eenmaal hadden gelegd werd mijn leven een stuk makkelijker: ik moest 4x per dag insuline spuiten. 3x per dag kortwerkende voor de hoofdmaaltijd en 1x per dag langwerkende, voor het slapen gaan. Sindsdien gaat het ontzettend goed met mn suikers, de baby en met mij. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en ze wordt op 21-9-21 gehaald met een keizersnede ivm Crohn. Ik hoop daarna wel weer te kunnen eten wat ik wil want ondanks de insuline heb ik niet kunnen ‘eten voor twee’ haha! Heel veel succes met jouw diabetes verhaal!