Zwangerschapsdiabetes

Ik had ook zwangerschapssuiker ik kreeg een apparaatje mee voor suiker te meten en moest me aan dieet houden, met dieet was de suiker prima hoefde erna niet eens meer te prikken. Ik had wel veel vruchtwater door de suiker en mijn zoontje werd op een 5 kilo kind geschat nou hij was nog geen 3 kilo en 47cm dus laat je niet gek maken meid. Houd je aan het dieet het alles komt goed
 
Ik heb ook zwangerschaps diabetes, ik had verhoogde kans omdat ik de ziekte van Crohn heb en pcos. Helaas inderdaad diabetes ontdekt met 20 weken. Ik heb me ontzettend goed aan het dieet gehouden en echt amper koolhydraten gegeten en weinig tot geen suikers genomen. Ondanks dat bleef mijn suiker te hoog… Wat de diabetes arts vergeten was was dat ik voor de ziekte van Crohn een soort prednison gebruik, dit is een stresshormoon en door stress piekt je suiker…. Ik heb weken gehuild en ik snapte maar niet wat ik fout deed! Als ik een komkommer at scoorde ik zelfs een 7.8!! Toen ze de link eenmaal hadden gelegd werd mijn leven een stuk makkelijker: ik moest 4x per dag insuline spuiten. 3x per dag kortwerkende voor de hoofdmaaltijd en 1x per dag langwerkende, voor het slapen gaan. Sindsdien gaat het ontzettend goed met mn suikers, de baby en met mij. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en ze wordt op 21-9-21 gehaald met een keizersnede ivm Crohn. Ik hoop daarna wel weer te kunnen eten wat ik wil want ondanks de insuline heb ik niet kunnen ‘eten voor twee’ haha! Heel veel succes met jouw diabetes verhaal!
 
Hoi, ik lees je berichtje nu pas! Wat vervelend dat het zo is gelopen en wat gek dat ze daar niet eerder rekening mee hebben gehouden.
Ik lees dat je morgen een keizersnede krijgt. Ik wens je een mooie bevalling, een prachtig kindje en een goede kraamtijd!
 
Ik had bij beide zwangerschappen zwangerschapsdiabetes en bij de laatste zwangerschap ook insuline moeten spuiten. Ik had ook een grotere buik maar voor de rest weinig klachten.
Ben bij beide kindjes ingeleid met 38 weken en ze waren beiden rond de 3000 gram 
 
Ik had ook zwangerschapssuiker en hoefde niks te spuiten of te slikken. Klein beetje op je eten letten en dan ging t al goed. Eerst moest ik 3 keer op een dag mijn suiker prikken en later aangezien het zo goed ging nog maar om de dag. Mijn baby is 3,5 week te vroeg geboren (zwangerschapsvergiftiging) en ze was maar 2820 gram en 47 cm. Dus helemaal geen grote baby, hartstikke klein met maatje 44. Had ik niet eens in huis want ik dacht dat ik een joekel met minimaal maat 56 zou krijgen.
 
Ik had ook zwangerschapssuiker en hoefde niks te spuiten of te slikken. Klein beetje op je eten letten en dan ging t al goed. Eerst moest ik 3 keer op een dag mijn suiker prikken en later aangezien het zo goed ging nog maar om de dag. Mijn baby is 3,5 week te vroeg geboren (zwangerschapsvergiftiging) en ze was maar 2820 gram en 47 cm. Dus helemaal geen grote baby, hartstikke klein met maatje 44. Had ik niet eens in huis want ik dacht dat ik een joekel met minimaal maat 56 zou krijgen.
 
Wat een verschil bij iedereen. Ik moet nu 2 keer per week mijn waardes een dag bijhouden en doorgeven, die zijn altijd goed. Ik heb ook wel eens geprikt als ik iets had gegeten wat eigenlijk niet mag volgens het dieet maar ook dan blijven mijn waardes goed, heel fijn natuurlijk maar ik vraag me af of de diagnose dan wel klopt.
De baby wordt wel steeds groter dan gemiddeld geschat, ze leek gisteren bij de groeiecho zelfs 3 weken voor te lopen. daar schrok ik wel van. Dit zou los staan van de diabetes omdat de waardes altijd goed zijn maar het wordt gewoon een grote baby..
 
Terug
Bovenaan