Zwangerschapsgymnastiek............. e.d.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wie kan me nou eens vertellen of het nou écht nodig is om bij zo'n zwangerschaps"clubje" te gaan (gymnastiek, yoga, zwemmen.....e.d.)
Mijn vriendinnen hebben het bij de eerste zwangerschap allemaal gedaan, maar bij de tweede niet meer.
Heb je er écht iets aan? Of is het meer om ervaringen met elkaar uit te wisselen? En nieuwe contacten op te doen? Meer voor de gezelligheid. Of leer je er echt heel veel van wat de bevalling ten goed komt?

Want als ik heel eerlijk ben.............. heb ik er helemaal geen zin in....... dat gedoe allemaal. Lijkt me niks....
Maar als jullie me toch echt aanraden om het toch te doen, kan ik misschien nog van mening veranderen???

Help me eens............. of hoe denken jullie erover. Zijn er misschien nog meer meiden, die er hetzelfde over denken?

Groetjes en het beste voor 2006!

HAPPY NEW YEAR!!!

SUUS

Ik heb er niet echt iets aan gehad. Heb zwangerschapsyoga gedaan, maar het enigste wat we leerde was ontspannen en DAT kon ik al heel goed. Volgens mij heb je alleen iets aan die clubjes als je opziet tegen de bevalling of echt behoefte hebt aan herkenning van zwangerschapsperikelen. Dat zuchten en puffen, daarmee begeleidt de verloskundige je wel (en deels gaat het ook automatisch).
Wat ik wel heb gedaan bij mijn tweede zwangerschap is het boek 'Duik in je weeen" of zoiets gelezen. Daar staan alle ademhalingstechnieken en de verschillende stadia's van de bevalling nog eens uitgelegd. Is wel handig. Hoop dat je er iets aan hebt
Groetjes Ivy

Hallo Suus,

Om eerlijk te zijn denk ik er net zo over als jij. En ben daarom ook benieuwd wat de reactie's zullen zijn. Het enige wat mij nog wel wat lijkt is zwemmen in heerlijk warm water. Dus advies kan ik niet geven en wat ik ook heel vaak hoor is dat de vk je wel helpt en je het automatisch snel onder de knie hebt.

Groeten Anneke.

Hai,

Ik had ook het zelfde gevoel met mijn eerste zwangerschap. Tot ik de 1e
keer bij de verloskundige kwam en vroeg of   ik zoiets wilde gaan
doen. Nee dus.

Ze zei tegen mij dat ik het dan niet moest doen en dat ze je echt wel
helpen met puffen en dergelijke met de bevalling. Dus ik heb het ook
niet gedaan.

En ik heb toch een hele mooie zoon gekregen en ik had het ook super
gedaan zei de vk. Als je maar goed naar dr luistert als ze iets zegt
wat je wel of niet moet doen.

Meis sterkte en een goede zwangerschap en een fijn 2006.

Tja, ik kwam met complicaties in het ziekenhuis terecht en had  bar weinig begeleiding tijdens de eerste uren weeen; daar waren ze te druk voor. Toen hielp het wel dat ik bij yoga goeie ademhalingstechnieken had geleerd, en een aantal andere heel handige tips had opgedaan.  Toen het eenmaal zover was dat ons zoontje geboren ging worden hielpen ze me wel, maar ik werd veel alleen gelaten (ook omdat ik dat dus goed aankon!) Toen was ik wel heel blij met m'n cursus...

Achteraf had ik daar geen 10 lessen voor nodig, maar had ik in aan samenvatting van 2x een uurtje meer dan genoeg gehad.  Een boek had dan wellicht ook goed genoeg geweest...  

Dat "gezellige gedoe" had van mij ook niet gehoeven. Maar ach,  zo'n cursus kan ook geen kwaad,  behalve voor je portemonnee!

Hoi Suus,
ik heb bij de eerste zwangerschap wel een cursus zwangerschapsgym gevolgd, ik vond het echt verschrikkelijk!
Ik hou helemaal niet van dat soort dingen, we moesten op een mat liggen en oefeningen doen ed. Het enige goede eraan is dat ik een leuke vriendin heb leren kennen die ik nu nog regelmatig zie.
Ik zou liever een soort cursus hebben waar je kunt kletsen over zaken en dingen kunt delen.
Maar ieder natuurlijk het hare, het is gewoon niet mijn ding.
Overigens was die cursus gratis, van de thuiszorg. Hij was wel prima verzorgd enzo. Maar nu bij de tweede zw.schap ga ik niet meer.
gr. Anne

hoi hoi
persoonlijk heb ik er niet zo heel veel aan gehad aan zwangerschapgym.
toen ik zwangerwas van de eerste ben ik er heen gegaan vanwege de gezelligheid, maar niet omdat ik er zo heel erg veel heb geleerd.
maar nu kun je op dit forum ook met vrouwen praten die hetzelfde meemaken als jij en dit is en stuk goedkoper,hihihi.
nog een hele fijne zwangerschap.
liefs sil

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties............

Ik haal me wel een goed boek over bevallen/ademhalingstechnieken............. en over allerlei eventuele kwaaltjes "klets" ik wel met jullie........... dan is zo'n forum toch wel erg handig!

Groetjes,

SUUS

Terug
Bovenaan