Zwangerschapsgymnastiek............. e.d.

Hoi Hoi,

bij de eerste heb ik yoga gedaan samen met mijn partner. Je bent dan samen even bezig met ontspannen en zo. Aleen na een paar lessen kreeg ik problemen met zitten, en hield ik het echt niet meer vol. Het was inderdaad meer gezellig dan nuttig. Ik zat dan ook in een hele leuke club.

Zwangerschapszwemmen (heb ik ook bij de eerste zwnagerschap gedaan)  is niet altijd een clubje, maar daar stap je gewoon in op het moment dat jij wilt. Je begint dus niet allemaal te gelijk. Wel een aanrader. Als het in de buurt wordt gegeven. Bij mij dus niet en daar baal ik erg van, want ik zou graag nog een beetje in beweging zijn, maar moet dat nu dus doen tussen alle ouwetjes (sorry) die dus totaal geen rekening houden   met de beperking van anderen.

Ook de zwangreschapsgym heb ik gedaan maar dan bij de tweede, leek me leuk samen met een vriendin. Maar goed we zijn heel snel were gestopt. Afgrijselijk. Degene die ons de lessen gaf, nam hara eigen bevalling als uitgangspunt. Terwijl er toch zoveel verschillende bevallingen zijn. Alles was in haar ogen onzin als zij het niet had meegemaakt.

En nu doe ik lekker niets (ja zwemmen tussen de ouwetjes dan) geen clubje cursus of wat dan ook. Ach je kind komt er uit hoe dan ook. En je partner is de allerbelangrijkste coach.

Miep

Terug
Bovenaan