Zwangerschapskleding

willen jullie misschien ook antwoorden op de eerste vragen? maar tot nu toe al bedankt!

hoi,

Ik heb problemen met het vinden van een leuke zwangerschapsspijkerbroek, het zijn allemaal heupmodellen en die vind ik dus absoluut niet fijn zitten, die heb ik normaal gesproken ook niet aan.

succes verder met je label, ik hoop voor je dat het je lukt.

groetjes, Oelie

Hoi hoi meid,

ik ga een algemeen antwoord geven.
Ik vind dat er heel modieuze kleding bij zit.. MAAR.... wanneer ze dan modieus zijn, zijn ze te duur, dan denk ik vooral aan het merk queen mum, fragile, echt superleuke klere, maar vééél te duur voor de korte periode dat je ze kan aantrekken.

MAMA LICIOUS vind ik ook wel leuk en betaalbaar, maar daarvan is de kwaliteit dan weer wat minder.

Hier komt dan weer sterk naar voor dat kwaliteit duur is!! Het is nu eenmaal zo als iets duurder is dat je hiervoor uiteraard meer betaald!

Veel succes ermee meid!!
Liefs
van mij

Nou hier wil ik wel aan meewerken!

1) Wat vind u van het huidige aanbod voor zwangerschapkleding?
(denk aan gebruik van stoffen, kwaliteit,prijs, modieus?)
Matig

2) Wat moet er veranderen in het huidige aanbod?
De prijs, de kwaliteit, modieuzer!!!!
Er zou veel meer aandacht aan stoere  jeans gegeven moeten worden met dezelfde stiksels als normale jeans en dan met name de kontzakken want  die zijn bij de zwangerschapsvarianten echt vreselijk.

3) Wat moet er blijven in het huidige aanbod?  De stoffen
(de elasticiteit dan, verder  vaak verkeerde prints en niet modieuze kleuren)

4) Heeft u het er voor over om meer moeite te doen voor een aankoop?
Ja, als het echt de moeite waard is wil ik er voor  reizen.

5) Is er genoeg aanbod in accessoires voor zwangere vrouwen?
Ja want er zijn genoeg verschillende riemen, kettingen en buikbanden te koop.

6) Wat is uw leeftijd? 35 jaar
(stond er helaas niet bij maar vermeld het toch maar even.)

Groetjes,

Puk

Wil ik ook nog even kwijt, Queen Mum vind ik redelijk modieus maar bij mijn eerste zwangerschap merkte ik dat de kleding snel lelijk wordt,  ik had een linnen broek en een wollen wikkelvestje waar spontaan de gaten in vielen terwijl ik alles waste met Woollite op 30 graden!!!!! Die broek en dat vestje kosten in 2006 € 90,= p.st. en daar wordt ik persoonlijk wel een beetje verdrietig van want het is maar tijdelijk, duur en dan is de kwaliteit ook nog eens hopeloos en datzelfde probleem had ik dus ook met een wikkeltopje van Noppies!!!!!! Als ik veel moet betalen dan eis ik op zijn minst dat de kwaliteit daar dan ook naar is.

Groetjes,

Puk  

1) Wat vind u van het huidige aanbod voor zwangerschapkleding? (denk aan gebruik van stoffen, kwaliteit,prijs, modieus?)
 B) Matig,
de kleren die ik mooi vind, zijn nogal duur (fragile), voor derest hou ik nogal van kleur persoonlijk en vind ik bijgevolg niet echt m'n ding bij H&M, zara en zelfs mamalicious (er is wel kleur, maar het zijn te harde kleuren vind ik zelf).
echt kwaliteit verwacht ik niet van H&M of mamalicous, wel van fragile en dat stelt niet teleur. De broek van de zara die ik heb vind ik kwalitatief wel goed!
wat het aspect modieus betreft, persoonlijk hou ik van mooie, kleurige basics die net iets meer hebben, zonder al te heftige prints, goed combineerbaar. (bvb de kleding van corakemperman is steeds goed combineerbaar onderling, als je de basics neemt, ik heb het nu niet over de gedurfdere ontwerpen)

2) Wat moet er veranderen in het huidige aanbod? A) niets B) De prijs C) De kwaliteit D) modieuzer
Moeilijk om hier een antwoord aan te stippen, zwangerschapskleding mag bij voorkeur idd niet te duur zijn, maar als ik moet kiezen tussen twee miskopen in de H&M (scheve snit, erg zak-achtig model) of een mooi, kwaliteitsvol, maar duurder stuk, ga ik wel voor het duurdere.
wat voor mij vooral problematisch zijn, zijn de maten. Die komen bij de meeste merken echt niet overeen met de normale maten. een small heeft dus plots de omvang van een medium, broeken beginnen pas vanaf maat 28 (jeansmaat).... Er is wat mij betreft nood aan een aanbod kleinere maten (precies alsof slanke mensen niet zwanger worden, of dan meteen een maat of twee bijkomen) en ik heb ook al uit de hoek van mensen met juist grotere maten gehoord dat ook daarin het aanbod beperkt is! (maat boven 44)

3) Wat moet er blijven in het huidige aanbod? A) Alle aspecten B) De prijzen C) Het gebruik van stoffen D) De stoffen E) Anders namelijk……………………………
Diversiteit! In ontwerpen, materiaal en prijs.

4) Heeft u het er voor over om meer moeite te doen voor een aankoop? (verder reizen, en passen?)
Eventueel wel ja, maar ik denk dan eerder aan zoeken op het internet. Maar ik denk er idd ook wel aan om eens naar Nederland te komen om te shoppen (woon in belgie)

5) Is er genoeg aanbod in accessoires voor zwangere vrouwen?
dat vind ik persoonlijk niet echt prioritair, enkel misschien soms een leuke riem ofzo zou leuk zijn, maar voor derest lijkt het me niet echt nodig om aparte accessoires te hebben.

6) Wat is uw leeftijd? A) tussen de 25-29 B) tussen de 30-34
mijn leeftijd is 22. en er zitten hier wel meer jonge en ook oudere moeders op dan je leeftijdsopties, maar kom, maakt niet uit.

Nou,
veel succes ermee!
hou ons op de hoogte!
en als je modellen zoekt voor een modeshow ofzo, misschien nog eens een berichtje achterlaten dan!

groetjes,
jasm.

ow lieve dames wat geweldig jullie uitgebreide reacties dat wordt voor dit gedeelte van mijn examen een 10!!!! alles wat jullie typen neem ik mee, heel erg jammer dat het een fictie opdracht is!!! wnat krijg bijna zin om het echt te gaan doen. een modeshow hoef ik niet tegen omdat ik niks hoef te maken, alleen het commercieele gedeelte en het ontwerpen. mijn doelgroep heb ik gekozen van 25-34 jaar omdat dit tot nu toe nog de grootste groep zwangere vrouwen is. maar natuurlijk mag iedereen reageren. liefs el

1) Wat vind u van het huidige aanbod voor zwangerschapkleding? (denk aan gebruik van stoffen, kwaliteit,prijs, modieus?)
A) Tevreden B) Matig C) Ontevreden
2) Wat moet er veranderen in het huidige aanbod? A) niets B) De prijs C) De kwaliteit D) modieuzer
E)anders namelijk…………………………
3) Wat moet er blijven in het huidige aanbod? A) Alle aspecten B) De prijzen C) Het gebruik van stoffen D) De stoffen E) Anders namelijk……………………………
4) Heeft u het er voor over om meer moeite te doen voor een aankoop? (verder reizen, en passen?)
Ja Nee……………………………………………………………………..
5) Is er genoeg aanbod in accessoires voor zwangere vrouwen? Ja want……………Nee want……………………………………………….
6) Wat is uw leeftijd? A) tussen de 25-29 B) tussen de 30-34
1) c De stoffen zijn allemaal materialen die veel verzorging vereisen: b.v. kleding die je moet strijken. Maar daarnaast ook veel kleding die besmettelijk is voor bv. kattenhaar.
De kwaliteit vind ik ook niet altijd denderend. Sommige kleding lijkt qua kleur alsof het al 500 keer gewassen is.
Ik vind de prijs voor de kleding erg hoog, voor die korte periode dat je het draagt.
Wat betreft modieus: Er zijn weinig vrolijke kledingstukken met frisse kleuren. Bij H&M is het bruin, zwart, grijs, etc. Daarnaast zijn bepaalde broeken me te lang, nu ik geen schoenen met hakken meer draag. Ik ben daarnaast normaal iemand met een tenger postuur en heb momenteel alleen een buikje, nou met die broeken voel ik me net een olifant
2) wat mag er veranderen: c en d en e) Meer toegespitst op verschillende lengtes, etc. Ook kleding die meer sexy is. En Eén mega-zaak per provincie waar je kunt shoppen. Want al die kleine zaken. De een heeft geen onderbroeken, de ander heeft dit niet.
3) anders: niets
4) Ja, liever verder reizen naar een zaak met een groot aanbod. Dat is ook goed voor de concurrentiepositie van de verschillende merken, misschien dat men dan wakker wordt.
5) ja, maar nooit alles samen in een zaak
6) B

Voor het geval je het nog niet verwerkt had, kun je deze nog meenemen.

Terug
Bovenaan