Zwangerschapsondergoed

Ik heb (heel slecht) nog heel lang beugelbeha's gedragen, wel een maat groter, van die met zo'n zachte cup, maar da's eigenlijk niet de bedoeling. Maar die meegroeibeha's zijn allemaal zo slap, ik wilde wat meer steun hebben! Inmiddels (was gisteren uitgerekend) heb ik wel al een aantal weken  2 meegroei/voedingsbeha's, ik doe nu toch niet meer zoveel! Bij hunkemoller hebben ze een paar leuke vond ik, ook met broekjes erbij. Kon ik toch nog een keer charmant voor de dag komen. Die van de hema heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik er na de bevalling meer nodig heb ga ik daar kijken, want die zijn wel lekker betaalbaar.

Valt me trouwens op dat het met de zwangerschaps- en meegroeibeha's echt de moeite waard is om andere maten te passen, per soort en merk verschilde de maat die het beste zat! Ik heb normaal 70C, nu iets van 75 D of E, maar ik heb een paar weken geleden geloof ik zowel C, D als E cups aangehad en 70, 75 of 80, het scheelde gewoon per model.

Ik heb de hele zwangerschap gewoon mijn eigen onderbroeken gedragen, de oudste katoenen broekjes zaten het lekkerst. Die gaan straks zo de kliko in. Van die  zwangerschapsbroekjes sneden bij mij juist in mijn benen, of ze waren te groot. Want zoals iemand anders hier al zei: ze gaan er maar meteen vanuit dat iedereen groter en dikker wordt, dat viel bij mij nogal mee: ik draag normaal broeken maat 38 of 40, maar positiebroeken moest ik ineens in 36 kopen! En positiebeha's vond ik in het begin ook niet in mijn maat.

Oja, er schijnen ook tussenstukjes te zijn voor als de cup nog wel past maar de omvang te klein is, misschien handig?

Succes!

Zeeuws Meisje

Hoi,

Ik moet toch even wat kwijt.
Wat is dat zwangerschapsondergoed saai zeg. Kind is gemaakt en je hoeft niet meer mooi te zijn.
Er zit wel een zaakje in Denhaag waar je ook kan bestellen, maar daar koste een bh al gauw 50 euro en duurder.
Waarom kunnen ze er niet gewoon een stipje of streepje op maken met een leuke boxer erbij.
Zoveel creativiteit, maar voor zwangere ho-maar.
De hema slips zitten idd lekker, maar echt zo'n ouderwets oma model en alleen in zwart en wit..
Ik heb geloof ik een gat in de markt gevonden of ben ik de enigste die er ook tijdens de zwangerschap leuk wil uit zien?!
Bij de otto kan je idd leuke bh's krijgen, maar er zitten geen  boxers of slips  bij in de zelfde kleur die over je buik sluiten, alleen onder je buik.
Nu heb ik bij de vorige een keizersnee gehad en het litteken irriteerd en kan er niks op hebben.

iemand verder nog leuke tips?

groetjes Evelien

Ik ben pas bij een goede lingeriewinkel geweest.
Zij gaven mij de tip om een sportbeha met klittenbandsluiting ( om de bandjes te verstellen)  te kopen.
Deze beha geeft goede steun. en je kunt hem ook nog als voedingsbeha gebruiken, omdat de bandjes los kunnen.
Ja super sexy is tie natuurlijk niet

hai, ik ben vorige week (bijna 3 maanden zwanger) eens binnengelopen bij Livera om eens te vragen hoe het precies zit met de zwangerschapslingerie. De verkoopster schatte mij goed in, want nadat ze had uitgelegd dat er speciale zwangerschaps BH's zijn, maar "ik denk dat dit voor u (nog) een brug te ver is". Nou, dat had ze goed door, want toen ik de witte en zwarte katoentjes zag, dacht ik echt, oh. my. god.!! een van de eerdere schrijfsters in dit topic verwoordde het prima toen ze schreef, zwanger en dan hoef je niet meer sexy te zijn .... ik heb inmiddels wat gezocht op internet, heb o.a. de bh's van Marlies Dekkers gezien die net uit zijn en de tip van belingo gevolgd naar Otto. Dat ziet er al iets beter uit (mn die met de bloemetjes vind ik nog redelijk te pruimen). Van Anita is er ook 1 model met bloemetjes die ik zelf wel leuk vind...

raar he, dat die lingerie zo basic is, zonder iets erop of eraan?!? het mag allemaal heerlijk en comfortabel zitten (graag zelfs), maar het mag er toch zeker ook mooi uitzien?  dat idee is nog niet echt doorgedrongen geloof ik, dus ja, er is een (behoorlijk groot) gat in de markt in deze denk  ik ... jammer dat ik zelf 2 linkerhanden heb, hihihi... Wie duikt erin?

@bolle: ga er maar vanuit de je borsten pas goed groeien na de bevalling, als de borstvoeding op gang komt (na drie dagen zo'n beetje). Ik heb zelf 85B, niet zo heel groot ook, heb maat M voedingsbeha's gebruikt bij mijn eerste. Dit ging prima. Ze zijn wel gegroeid, maar geen cupmaten hoor! Misschien 1 cupmaat ofzo. Hopelijk heb je er iets aan, het is natuurlijk wel fijn om ze in huis te hebben voor de bevalling. Succes ermee en nog even he? Zet hem op meid!

Liefs Jolie (26 weken zwanger)

hi

ik droeg bij mijn vorige zwangerschappen altijd de zwangerschapsstrings van miss etam als " gewoon ondergoed". En de zwangerschapsbh's van de prenatal, aangezien deze niet al te duur zijn en erg mooi zijn in vergelijking tot de katoenen van de bv de hema. Ik ben ook deze zwangerschap weer van plan om me zelf is goed te verwennen met een mooi setje van de prenatal...

Hoi meiden,

Laatst zag ik bij H&M ook wat zwangerschapsondergoed hangen! Zag er best leuk uit. Heb verder niet naar pasvorm gekeken want dat is voor mij nog te vroeg (6 weken + 3 dagen). Tijdens mijn  eerste zwangerschap droeg ik van die vreselijk duffe Hema-bh's. En leuke slipjes (maatje groter dan normaal) van de H&M.
Succes met shoppen allemaal.

En wie echt iets moois wil moet zeker even bij Petit Louise aan de Dennenweg in Den Haag gaan kijken. Mooi spul maar zeker prijziger dan Hema en H&M.

Doeg,
Jolien

Terug
Bovenaan