Zwangerschapsuiker!

<p>Hoi Allen! </p><p>Misschien vinden jullie me zeuren maar wie heeft er nog meer ervaring met zwangerschap diabetes. ik vind het in 1 woord afschuwelijk.... Dat geprikt in je vinger het voelt alemaal alsof het hele leven draait om wat je moet eten ben nu 35 weken zwanger en ben blij als het straks voorbij is me bloedsuikers zijn gelukkig niet extreem hoog maar als ik eens wat lekkers eet een broodje kroket of een lekkere pizza schiet die al gauw naar de 8.1 of 7.9.  Ik wou ook deels even me frustratie kwijt, en was benieuwd of hier meer dames zijn die hier te maken hebben gehad of iedergeval hoe ging jij er mee om... Ging je soms ook wel eens gewoon eten wat je wou. ( En toen je was bevallen was je kindje Toen medisch niet gezond ook daar maak ik me vaak zorgen om als ik dan een keer wat te hoog zit ga ik meteen denken nu krijg t kindje van alles terwel op de groei echo het kindje gemiddeld is en absoluut niet te groot. ) </p><p>Groetjes </p>

Hier ook 27 weken zwanger. En ook suiker. Moet een keer per week 7 keer per dag prikken. Hou er wel rekening mee, maar eet soms ook wel eens andere dingen die eigenlijk niet echt goed zijn. Ben ook nog helemaal niet veel aangekomen, pas 7 kilo. Groeiecho was ook gemiddeld. Weet ook niet goed of het allemaal overroepen is... Mja probeer er toch zoveel mogelijk rekening mee te houden. 

Vanaf 24 weken diabetes, nu 5 weken bezig met het dieet. Je doet het voor je kindje toch? Die gedachte maakt het mij makkelijker. Zorg dat je veel volkoren of koolhydraadarme producten eet. Wil je snacken neem dan een frikandel ipv kroket, scheelt ontzettend veel koolhydraten. Van Atkins heb je chocola doe jw kunt eten en ook van redband heb je suikervrije snoepjes die prima kunnen. Maak gezonde keuzes en kijk waar je veel op reageert, dat eten kun je beter laten. Steeds pieken in je suiker is niet goed dus als je weet dat je kroket niet kan hebben moet je het niet doen ;)
Je hoeft nog maar een week of 5, dat is goed te doen toch. Succes

26 + 3 zwanger, en al vanaf week 16 zwangerschapsdiabetes.... Heb inmiddels medicijnen en nu is het hoger dan ooit tevoren. Heb morgen een extra afspraak in het ziekenhuis,  eten lukt me bijna niet en ondanks dat ik geen suikers eet en geen pizza, patat, pannenkoeken, poffertjes, pasta en rijst blijft het hoog. Heeeeeeel frustrerend en daarnaast kom ik niks aan maar val ik af. Ik hou me goed aan het dieet maar al eet ik niks dan is het nog te hoog... zelfs met een paar aardappelen, komkommer en een beetje vlees + medicijnen prik ik over de 10...
Vind er niks aan maar weet waar ik het voor doe. Ondanks dat alles valt het allemaal niet mee de hele zwangerschap maar zou het zo weer doen!

Succes met de laatste loodjes

Hoi Sendra,
Ik snap je frustratie, ik had bij de 1e ook suiker en moest dagelijks 5 keer prikken.
Vanaf week 27...ik had na een weekje nog weinig moeite met het dieet. Ik weet niet of het je eerste is maar dit doen ze omdat ze niet weten of de kleine door het geboortekanaal past als het wat groter is.
Bij een 2e zijn ze al minder krampachtig. Ik moet binnenkort ook weer voor een suikertest nu ik zwanger ben van onze 2e.
De 1e is trouwens blakend van gezondheid geboren, ruim 8 pond.
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes Siska.

Ja ik vind t vooral lastig. Een hoop dingen even niet eten of heel verdeelt over de dag heen uitgesmeerd .
Mijn testen zijn bijna altijd goed . Ik hou me streng aan m'n dieet, dat doe ik voor mijn ukje. Dus geen pizza(ja daar hou ik echt van) en geen kroket op brood(daar verschiet je trouwens van hoeveel koolhydraten daarin zitten) ook geen snoepjes en koekjes..
Inmiddels hou ik dat al 10weken vol. Nu 36 weken

Wat knap dat jullie er alemaal zo goed mee om kunnen gaan. Ik vind het gewoon lastig geef ik eerlijk toe voor al omdat ik echt wel van lekkers houdt en afentoe eens van een lekkere maaltijd maar ik kan heel veel nog wel eten hoor van een broodje kroket schiet ik idd omhoog maar van een broodje frikandel totaal niet en blijf ik netjes onder de 7, want we moeten onder de 7 blijven is dat bij jullie het zelfde, ik kan ook gerust een ijsje eten of patat dan blijf ik heel laag en kom ik uit op een 5.1 of soms 4.9. Daarom ben ik soms zo verbaasd dat ik van bepaalde dingen hoog ga zitten maar van andere dingen waarvan ik zal verwachten hoog te scoren scoor ik enorm laag. ze zijn wel streng vind ik want normaal mag je als je geen diabetes hebt ook veel hoger scoren. En tuurlijk doe je het voor je kindje en houdt je dat op de been maar opgevenmoment ben ik het zelf een beetje zat om me de hele dagen bezig te houden met wat ik wel en niet in me mond kan stoppen en krijg soms ook gewoon zenuwen van het prikken hoe zal me waarde nu zijn. En volgens de echo word me kindje maar 6 pond dus dat is absuluut niet te zwaar.

Ik heb er de laatste 2 weken ook wel een beetje met de pet naar gegooid hoor, ook wel eens niet geprikt.
En ook ik zag uiteindelijk tegen het prikken op.. das ook de reden waarom ik het de laatste 2 weken niet zo nauw nam met het hele dieet.
Het komt vast goed, binnenkort is je kleine uk er en dan hoeft het niet meer.

Terug
Bovenaan