Hoihoi,
hier ook, nu 28 weken, en al 4 weken volop met t voorzichtig zijn bezig, alles controleren, qua verpakkingen, steeds prikken enzenz. Dus ik snap je frustratie!! We weten waar wel het voor doen inderdaad. Maar in het begin waren de artsen allemaal zo onduidelijk erover tegen mij. Alsof ik alles al wist ofzo.dus ik durfde al bijna niet meer te eten! Nadat ik had uitgelegd dat ik bij zoveel verschillende artsen/gyneacoloog/diabetist enz was geweest en nog niks wist begrepen ze dat het voor hun dagelijkske kost was maar voor mij totaal onbekend. Wat ik wist had ik zelf flink online onderzoek naar gedaan. Ik denk dat ze ook allemaal dachten dat het me al uitgelegd was. Dus daar mag iets meer communicatie tussen komen vind ik. Nu blijkt dat mijn maaltijd waardes nog best meevallen. Altijd onder de 7 zelfs soms onder de 6. (Nadat ik de piek dingen uit mijn dieet heb gegooid) witte broodjes uit de oven, muesli, chocolade enz ?
tips die wel heel goed zijn:
-griekse stijl yoghurt (naturel, zelf fruit toevoegen)
- koolhydraat arm brood van de jumbo, smaakt heel normaal
-volkoren crackers met kaas
-zelf soep maken (niet gebonden)
- als je eens cola wilt: pepsi max of cola zero zit niks in
- chocolade: ga niet voor de volle melk reep, maar pak een bueno ofzo. Scheelt erg veel!
Zolang je je maar houd aan je koolhydraat ‘budget’ van die dag en geen vreet bui krijgt. Goed alles verdelen over de dag.
Maaaaar ondanks mijn goede werk is mijn nuchter slecht...die blijft gemiddeld hangen op 5,4 ? en ze zitten nu in twijfel of ze me medicatie moeten geven omdat ik dat zelf natuurlijk niet lager kan ‘dieten’, maar mijn baby zit gewoon netjes op de groeicurve zeggen ze...dus we zullen even afwachten, en het zal me verdommen, na de bevalling moet ik inderdaad ook nog gemonitort worden. Maar dat weerhoud me niet van mijn welverdiende broodje filet american ??
succes nog ? en niet te gek laten maken!