Zwangerschapsuiker!

Hoi SiskaBo
Kan ik helemaal voorstellen hoe ging het met je kindje toen je was geboren had Hij/Zij problemen met opstarten. 
Ik moet helaas naar dat de kleine geboren is nog steeds prikken om te kijken hoe me suiker waardes zijn ivm ze willen weten of het weer goed is dus voel me er soms een beetje aan vast.. Ook ben ik 35 weken en nog maar 70 kilo ben maar 5 kilo aangekomen.. Hihi!

Hey Senda,
Onze zoon deed het prima!
Ook ik zou moeten prikken na de bevalling en ze zouden mijn zoon ook prikken om te kijken naar zijn glucose waardes, maar omdat hij krap aan 8 pond was vonden ze dat niet nodig.
Uiteindelijk heb ik nog 1 keer een dag wel geprikt omdat ik voor controle naar de internist werd door verwezen. En ook dat was allemaal goed.
Nu heb ik qua waardes eigenlijk nooit te hoog geprikt, mede omdat ik me wel aan het dieet hield ( behalve die laatste 2 weken)
Maak je niet te druk, maar neem het nog even voor lief.. suiker kan wel degelijk complicaties met zich mee brengen en dat wil je echt niet.
Ik hoop voor je dat de kleine zich een beetje op tijd aandient.. zodat je er niet nog langer tegen aan zit te kijken.
Groetjes Siska.

Hoihoi,
hier ook, nu 28 weken, en al 4 weken volop met t voorzichtig zijn bezig, alles controleren, qua verpakkingen, steeds prikken enzenz. Dus ik snap je frustratie!! We weten waar wel het voor doen inderdaad. Maar in het begin waren de artsen allemaal zo onduidelijk erover tegen mij. Alsof ik alles al wist ofzo.dus ik durfde al bijna niet meer te eten! Nadat ik had uitgelegd dat ik bij zoveel verschillende artsen/gyneacoloog/diabetist enz was geweest en nog niks wist begrepen ze dat het voor hun dagelijkske kost was maar voor mij totaal onbekend. Wat ik wist had ik zelf flink online onderzoek naar gedaan. Ik denk dat ze ook allemaal dachten dat het me al uitgelegd was. Dus daar mag iets meer communicatie tussen komen vind ik. Nu blijkt dat mijn maaltijd waardes nog best meevallen. Altijd onder de 7 zelfs soms onder de 6. (Nadat ik de piek dingen uit mijn dieet heb gegooid) witte broodjes uit de oven, muesli, chocolade enz ?
tips die wel heel goed zijn:
-griekse stijl yoghurt (naturel, zelf fruit toevoegen)
- koolhydraat arm brood van de jumbo, smaakt heel normaal
-volkoren crackers met kaas
-zelf soep maken (niet gebonden)
- als je eens cola wilt: pepsi max of cola zero zit niks in ☺️
- chocolade: ga niet voor de volle melk reep, maar pak een bueno ofzo. Scheelt erg veel!
Zolang je je maar houd aan je koolhydraat ‘budget’ van die dag en geen vreet bui krijgt. Goed alles verdelen over de dag.
Maaaaar ondanks mijn goede werk is  mijn nuchter slecht...die blijft gemiddeld hangen op 5,4 ? en ze zitten nu in twijfel of ze me medicatie moeten geven omdat ik dat zelf natuurlijk niet lager kan ‘dieten’, maar mijn baby zit gewoon netjes op de groeicurve zeggen ze...dus we zullen even afwachten, en het zal me verdommen, na de bevalling moet ik inderdaad ook nog gemonitort worden. Maar dat weerhoud me niet van mijn welverdiende broodje filet american ??
succes nog ? en niet te gek laten maken!

Fijn dat alles goed was met je kleine! Ik heb idd gehoord dat suikers complicaties kunnen mee brengen. Het gekke is wel dat me moeder geen suiker had en wel een kindje heeft gehad met glucose te kort... ( Soms zegt het ook alemaal niets ) Tot nu toe is de Baby nooit te groot geweest of had ik teveel vruchtwater alles was altijd in orde. Ik hoop stiekem ook dat die zich meld met 37 weken. Maja dat zul je natuurlijk nooit weten.. Ook vind ik je bent zwanger als zwangere vrouw heb je ook wel eens zin in koekje of chocola of een cake.  Ik nam alles in het begin ook behoorlijk zwart wit hoor ik durfde niets meer te eten en dacht dat alles niet goed was.. terwel ze vaak ook zeiden je moet dingen uit proberen. Pizza tonijn kan prima maar geen hele dan een halve bijvoorbeeld of mindere stukken. Waardes zijn ook nooit hoger dan7.9 of 8.4 hoor en dat is als ik dingen eet die teveel zijn zoals een pizza anders blijf ik altijd netjes onder 7. 

Fijn dat alles goed was met je kleine! Ik heb idd gehoord dat suikers complicaties kunnen mee brengen. Het gekke is wel dat me moeder geen suiker had en wel een kindje heeft gehad met glucose te kort... ( Soms zegt het ook alemaal niets ) Tot nu toe is de Baby nooit te groot geweest of had ik teveel vruchtwater alles was altijd in orde. Ik hoop stiekem ook dat die zich meld met 37 weken. Maja dat zul je natuurlijk nooit weten.. Ook vind ik je bent zwanger als zwangere vrouw heb je ook wel eens zin in koekje of chocola of een cake.  Ik nam alles in het begin ook behoorlijk zwart wit hoor ik durfde niets meer te eten en dacht dat alles niet goed was.. terwel ze vaak ook zeiden je moet dingen uit proberen. Pizza tonijn kan prima maar geen hele dan een halve bijvoorbeeld of mindere stukken. Waardes zijn ook nooit hoger dan7.9 of 8.4 hoor en dat is als ik dingen eet die teveel zijn zoals een pizza anders blijf ik altijd netjes onder 7. 

Moet je voorstellen dat je chronische suiker hebt en je dit dus de rest van je leven moet doen.
En de frustraties als je zo je best doet, maar je suikers toch niet willen meewerken....

Nog even volhouden meid! Dan maar even geen broodje kroket of pizza.
Na de bevalling kun je weer eten wat je wilt zonder erover na te hoeven denken.
Je kunt het!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Mag ik deze topic even gebruiken om mijn frustratie, woede, verdriet en ongenoegen uit te spreken?!
Vanochtend ontbeten met 1 koolhydraatarme boterham met leverpastei... en wat prik ik.. 9,7 met medicijnen!!

Ik geloof dat ik gek word en zometeen naar de supermarkt ren voor een tray energiedrank en de grootste reep chocolade die ze hebben! Pffff.
Gelukkig zometeen een afspraak in het ziekenhuis omdat mijn suikers met medicatie alleen maar stijgen ipv verlagen.
Sorry hoor wilde even gillen :p nu weer vol nieuwe tegenzin verder met mn dieet en medicijnen...

Ja als je suikerziekte hebt is niet niets maar mensen met suikerziekte mogen wel veel hoger scoren dan dat wij doen. Iemand die echt diabetes heeft scoort boven de 11. Wij moeten onder de 7 dat is echt streng  haha!
Tuurlijk mag jij even je frustratie kwijt MURN het is ook niet altijd even leuk. Als je wil kunnen we mail contact hebben ben wel benieuwd hoe het verder met je gaat groetjes 

Terug
Bovenaan