Zwangerschapsverlof 6 0f 4 weken

Ik heb een kantoorbaan en had 4 weken aangegeven. Ik was tot aan mijn bevalling zo fit als een hoentje. Helaas had ik zo'n last van mijn handen en polsen (carpaal tunnel syndroom), dat typen niet meer ging. Ik ben daardoor noodgedwongen 6 weken vantevoren met verlof gegaan.
Ik heb me gruwelijk verveeld en echt mijn zinnen moeten verzetten door uitstapjes, visites, naaiprojectjes en Netflix, gruwelijk veel Netflix. Ik was graag nog 2 weken langer doorgegaan want liep ook nog eens 5 dagen overtijd. 
Ik vind het wel jammer dat ik die 2 weken nu niet extra heb.. Alhoewel ik me nu ook weleens verveel en soms al wat werk om overuren te maken die ik later kan opnemen. Je mag namelijk vanaf 6 weken in overleg met je werkgever weer beginnen met werken. Ik kan thuiswerken... Vandaar. :)
En zoals hierboven gezegd, je kunt altijd eerder met verlof. Bij ziektewet ga je gedwongen eerder met verlof :)
 
Ik had aangegeven dat ik 4 weken van te voren wilde, iedere week die ik erachter aan kon plakken leek me mooi meegenomen. Helaas werd het ook mij gewoon te zwaar, en dat hoewel ik toch eigenlijk gewoon een doodnormale kantoorbaan heb. Dus uiteindelijk rond 30/31 weken toch besloten eerder te stoppen, was ook geen enkel probleem. En ik vond het heerlijk, echt nog even rust. Uiteindelijk ben ik ook met 38 weken bevallen, weet natuurlijk niet hoe het was als het toen nog 4 weken langer had geduurd.
 Dus als je twijfelt zou ik zeggen, gewoon aangeven dat je wens 4 weken van te voren is. En dan gewoon kijken hoever je komt en hoe je je dan voelt!
 
Ik heb gewerkt tot 4 week ervoor, voelde mij prima! Maar achteraf toch liever 6 week ervoor vrij gehad... dus dat zou ik zeker anders doen en dan erna nog wat vakantiedagen plakken.
 
Ik wilde ook tot 4 weken doorgaan, maar op advies van andere die al bevallen zijn omgezet naar 6 weken.  De 2 weken dat ik nog redelijk fit zou zijn kon ik dan mooi gebruiken in huis. Helaas alles anders verlopen, te veel harde buiken, te vroeg ingedaalde baby zorgde er voor dat ik met 30 weken minder ging werken. Dus hierdoor moest ik sowieso met 6 weken. En moet zeggen, heb er nu 2,5 week opzitten en bevalt me goed. Langzaam kan ik door de hoeveelheid rust weer stukken lopen en ben ik een leuker mens geworden ( buiten de hormonen af en toe ?).  Ik rommel veel in huis, kijk veel tv netflix en neem vooral veel rust.  En wat de rest zegt, je kan altijd zeggen tot 4 weken en als nog eerder stoppen. Ik heb zelf doordat je dan korter na hebt een week extra vakantie genomen zodat ik toch nog een weekje heb. 
Je moet uit eindelijk doen waar je goed bij voelt!  
 
Juist, zeggen dat je probeert 4, als t niet gaat kan je je ook niet ziekmelden, je verlof begint dan eerder. Ik vond 4 weken meer dan zat en was heel blij met de 2 weken meer die je na de bevalling dan hebt. Maargoed je weet niet hoe je je gaat voelen zo!
 
Ik ben eind augustus uitgerekend en moest het ook al aangeven in verband met tijdig inwerken vervanging. Ik heb gekozen voor 4 weken maar met de mogelijkheid dit om te zetten naar 6 weken. Het ligt ook totaal aan het verloop van de zwangerschap en het weer. Ik denk niet dat ik die 38 graden van vorig jaar goed trek in de metro met 35 weken zwanger ?
 
Terug
Bovenaan