Zwangerschapsverlof 6 0f 4 weken

Ik ben met de eerste 4 weken van te voren met verlof gegaan, 3 dagen later was ik bevallen. Ik werkte toen 40 uur per week en stond vooral de hele dag. Dus echt rust heb ik niet gehad ? 
En bij de tweede ben ik ook 4 week er voor met verlof gegaan en die kwam netjes met 38 weken. 
Ik vind zelf een fijne gedachte omdat ik dan langer had na de bevalling. Maar ieder z’n eigen ding natuurlijk ☺️
 
Ik doe 6 weken voor en 12 weken na (neem nog vak op). Ben in augustus uitgerekend dus een beetje zomervak voor de bevalling leek me wel lekker :) m'n vriendin had 4 weken maar baby kwam 2,5 week eerder die heeft echt amper 'vrij ' gehad dus just in case neem ik er 6 :p
 
Ik ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan. Ik heb een staand beroep, dus die keuze was snel gemaakt. 
En daar ben ik achteraf gezien erg blij mee, want ik ben met 36+2 uiteindelijk bevallen. 
Het hoeft natuurlijk niet, maar een baby kan en mag komen met 36 week. Dus hou dat ook een beetje in gedachten. Mijn collega zou 4 weken van tevoren stoppen en die is uiteindelijk op de eerste dag van verlof bevallen ?
 
 
 
Ik ga 6 weken van te voor met verlof. Nu ben ik helemaal verplicht omdat ik al gedeeltelijk ben ziekgemeld door bekkeninstabiliteit 
 
Ik heb 2x 6 weken van tevoren gedaan en dan nog twee of drie weken vakantie erachteraan geplakt. Ligt idd aan je baan. Ik heb wel een kantoorbaan maar wel een baan met een hoge werkdruk en het kostte mij dan ook zeker 2 weken om “los” te komen van werk en echt te genieten van het vrij zijn en bezig zijn met de baby die eraan zat te komen. Als je dan maar 4 weken hebt dan is je verlof ineens heel kort, zeker als je baby iets eerder komt! Bovendien; zo vaak heb je geen tijd helemaal voor jezelf (zeker als je straks een of meer kids hebt) dus ik zou het er lekker van nemen! Je hebt er recht op en of je je werk nou voor 4 of 5 maanden overdraagt, dat maakt dan ook niet zoveel uit!
 
Wat leuk ik was vorig jaar ook 13 augustus uitgerekend! Ik heb doorgewerkt tot 35 weken maar dat kwam omdat ik toen keelontsteking kreeg anders had ik doorgewerkt tot 36 weken en het liefst nog langer! Verveelde me dood thuis want ik was pas bevallen met 42 weken. 
 
Is mij nog niet gevraagd, ben nu 24 weken zwanger. Bij m'n dochtertje ging ik met 6 weken van te voren. Ik doe ook fysiek zwaar werk en had last van vermoeidheid. Eigenlijk vond ik dat wel lekker. Ik heb me geen dag verveeld. Omdat ik ervoor koos eerder te gaan en ik 5 dagen na de uitgerekende beviel kreeg ik een week extra verlof. Ze moeten je 10 weken erna geven. Dus heb toen in totaal 17 weken verlof gehad. Zit erover te denken dit keer ook weer zo te doen. 
 
Ik heb het redelijk vroeg aangegeven. Maar k doe alles vroeg regelen. Ben wat dat betreft een regel en controle freak. 
Ik wilde tot 4 weken maar helaas dacht mijn lichaam daar anders over en ben uiteindelijk halve dagen gaan moeten werken en toen met 6 weken vantevoren aan mijn verlof begonnen. Had het ook echt nodig, en vind het heerlijk. Verveel me nu af en toe wel. Wil zoveel doen maar mijn lijf staat het niet toe. Dan maar films en series kijken en hier en daar huishoud klusjes. 
 
Terug
Bovenaan