Zwangerschapsyoga of zeangerschapsgym

Ik heb de gym gedaan, je krijgt veel informatie, en hebt 2 avonden dat je partner mee mag....verder werd er niet echt veel ge-gymd ;) je kan lekker je verhaal doen en ervaringen uitwisselen...maar vond het dus meer een gezellige praat-groep dan gym.

Heb geen ervaring met yoga.

Oi.
Bedankt voor je reactie. Maar ik dacht dat de zwangerschapsgym bedoeld was om eigenlijk alvast te oefenen voor tijdens de bevalling…Heb ik het dus verkeerd begrepen??
Nog meer mensen met ervaring?

Haihai,

Ik zit op zwangerschapsgym, ik heb vanmiddag mijn 2e les. De eerste les was vooral voorstellen maar we hebben ook bekkenbodemoefeningen gedaan en geoefend met goed zitten tijdens je zwangerschap.

Ik moest me trouwens rond 15 weken al opgeven voor een cursus zodat ik een plekje zou hebben. Dit kan wel liggen aan dat ik in een grote stad woon, ik weet niet in hoeverre dat allemaal verschilt.

Veel succes!
Liefs

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap yoga gedaan, heel fijn. Echt HET moment in de week dat ik ontspannen was. Bovendien had ik heel veel tijdens mijn bevalling, ik heb geen pijnbestrijding gehad (wel na 2 uur persen een spoed kz) maar ik kon heel goed alle weeen opvangen met de ademhalingsoefeningen. Ga nu weer, en mag woensdag weer voor het eerst heb er heel veel zin in. Er is aan het begin van de les wel ruimte om je verhaal te doen en met elkaar te babbellen over (nieuwe) kwaaltjes enz, daarna echt oefeningen, lichte rek oefeningen en ook veel ademhalings oefeningen. Heel prettig.

Succes met kiezen.
Ik doe het wel bij een yoga centrum en het is wel vrij duur 170 euro voor 10 lessen (is wel Amsterdam....! :))

Doe al een paar weken zwangerschapsyoga. Ideale combi van informatie krijgen en oefeningen doen om je lichaam sterk en soepel te maken. Vind het zeer prettig en niet zweverig. Ideaal!

Terug
Bovenaan