Zwangerschapsyoga of zeangerschapsgym

Ik doe samen met mijn vriend de cursus Samenbevallen (kun je ook onder deze naam vinden op internet). Veel informatie en ook ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Ik ben zelf nog lid van de sportschool, dus vond zwangerschapsgym niet nodig en hoorde ook dat de 'gym' niet zo veel voorstelt.
Het leuke vind ik dat je alle lessen samen doet, zodat mijn vriend ook alle infor kan onthouden en er een beetje in kan komen. Wij zitten met nog 3 andere stellen op de cursus, erg leuk!

Hoi,

Ik zit op zwangerschapsyoga en heb morgen m'n 4e les. Ik vind het helemaal heerlijk en leer echt veel ademhalingsoefeningen, en veel oefeningen waar je nu thuis ook al wat aan hebt.

1 november mag mn partner mee om alvast te leren hoe ze je moeten bijstaan tijdens de bevalling. Dat wordt een hele leuke les schat ik zo in..hihihihihihi

Inmiddels heb ik 2 'lessen' zwangerschapsgym gehad en ik vind het eigenlijk tot nu toe niet veel verschillen van wat hier wordt verteld over zwangerschapsyoga.

Er is aandacht voor iedereen als persoon. We doen oefeningen die helpen bij het behouden van een goede bekkenbodem en een goede houding maar ook ontspannende oefeningen en verschillende ademhalingstechnieken. Verder wordt er uiteraard ingegaan op de zwangerschap en de bevalling waar we allemaal naartoe leven. Ook is er over een paar weken een partnerles.

Ik doe de cursus 'Rondomdegeboorte' in Amsterdam overigens.

Liefs

Terug
Bovenaan