zware nachten

A

Anoniem

Guest
hoi, nou na vannacht heb ik bedacht toch maar wat advies in te winnen, ik hoop dat iemand me dat kan geven!

Birgiot ( nu bijna 7 mnd) heeft bog nooit doorgeslapen, dat is opzich niet zo erg als ze dan 1 of 2 keer komt 's nachts.. Sinds 2 weken is dat wel anders, ze word (zoals bijvoorbeeld vannacht) om de 1,5 wakker en wil dan ook wcht drinken. (soms nog wel eerder) Ik geef btw BV.
Eerst dacht ik dat het door de tandjes kwam, in no time zijn ze doorgekomen, en nu is nr 3 nog bezig. Ook is ze ziek geweest en strond verkouden dus dat kon ook nog een oorzaak zijn. Maar nu alles weer redelijknormaal wordt blijf t zo, ze wil echt drinken.

Haar laten huilen is echt geen optie, dat wordt hysterisch krijsen.
Ook is pap geen optie, daar heeft ze echt geen zin in 's avonds (gister nog geprobeerd) Zowizo pakt ze ook de fles niet, en van een lepeltje eten duurt haar te lang. Ze eet ook niet enorm veel   groenten, al heb ik er gister wat meer ingekregen.

Mijn moeder denkt dat het lekker trek is, dat zou zo maar kunnen maar hoe laat ik dat zonder te veel heisa stoppen?

Voorheen maakte ze in haar eerste slaapje 's avonds een rukje van zo'n 4 a 5 uur en daarna kwam ze dan om de ongeveer 3 uur (overdag ook 3 u) en 2 weken geleden leek t erop dat het zo goed ging en heeft ze 2 of 3 nachten slaapjes van 5 uur gehad, en toen werd ze verkouden en kwam de tand en ging t slechter, t lijkt of ze daar nu in blijft hangen...

Dusss erg vermoeiend, ik lig met mijn soapie om 8 uur in bed en daarna ga ik slapen om t zelf ook te trekken (vriend is nog 2,5 wk  weg, maar die wordt zowizo niet wakker)

Ik hoop dat iemand net zoiets heeft meegemaakt, verder is Birgit supervrolijk enzo en slaapt overdag nu ook zelfs af en toe (wonder!) het is namelijk nogal een pittig ding met al een hele geschiedenis (huilbaby met opname ziekenhuis, koemelk allergie en voorlopen en continue geprikkeld willen worden...)

Nou dat was mijn vraag :) Lekker vroeg wer, maar ik zit wel vaker ron half 6/ 6 uur beneden... Al moet ik nu over 10 min ook naar mijn werk.

Groetjes Evelien!!

Hoi Evelien,

k heb ook nog geen nacht gehad dat ik echt heb kunnen doorslapen met Stijn. Helaas...
Wat jij schrijft heb ik ook. Elke nacht twee keer. Hij krijgt om 0.00, om 3.00 en om 6.00 uur nog bv. Ook heeft hij rond de zeven maanden een paar weken gehad dat hij elke anderhalf uur kwam. Het schijnt een ontwikkelingssprong te zijn die ze s'nachts gaan verwerken. Ik heb me aangemleld voor de sprongenwekker (weet ff geen adres meer, heb zelf ernaar gegoogeld), want daar stond het ook in. Helaas heb ik geen oplossingvoor je, maar misschien steunt het idee dat het erbij hoort en vanzelf weer over gaat je een beetje.

Sterkte met de gebroken nachten.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Nou ik ben al blij dat ik niet de enige ben, ik dacht al dat die uk van mij zichzelf iets had aangeleerd.. We wachten het maar af, dat ze om de 3 uur komt is nog mee te leven, maar nu zijn slaapjes (voor ons allebei) van 1,5 uur gewoon erg kort.
Ik ben al aangemeld voor de sprongenwekker, en heb het boek. Ik heb niets gehad nog ik dacht dat de eerst komende sprong pas bij 8,5 maand zou komen, maar misschien is dit de aanloop al. En ze is tot nu toe altijd erg vroeg geweest met vervelende periodes... Ik ga thuis toch maar eens in het boek kijken en elke avond na gtst naar bed ;)

Groetjes Evelien

KOmt ze overdag ook zo vaak achter elkaar???
Misschien een raar idee maar weet je zeker dat ze wel genoeg voeding (voedzame?) uit je borsten krijgt.
Aangezien je werkt neem ik aan dat je kolft misschien zou je een keer kunnen proberen voor het slapen gaan een flesje gekolfde voeding te geven. Kijken hoe het dan gaat.

Trouwens knap dat je het al 7 maanden volhoudt en dat je ondanks de zware nachten en dagen neem ik aan toch ermee door blijft gaan

sorry las het nog even door en zag dat ze de fles niet pakt hoe doe je dat dan als je aan het werk bent?

Hey!

Ze komt overdag niet zo vaak hoor, dan zit er minimaal 3 uur tussen, het is echt de laatste 2 weken dat dit ineens zo  gaat 's nachts.
En wat die fles betreft, Van mij accepteerd ze zowizo geen fles en en thuis gaat dat erg moeilijk ook bij mijn vriend, maar op de opvang krijgt ze wel de fles, ze weet dondersgoed hoe het werkt, en afhankelijk van haar bui drinkt ze de ene keer 70cc en in een uiterst geval 180cc, delaatste tijd gaat dat op de opvang weer wat slechter (nieuwe leidsters) maar bij oma drinkt ze bijv wel weer minimaal 140, die woont helaas een uur rijden van ons af.. Op de opvang krijgt ze dus af en toe ook KV omdat ik niet zoveel bv kan leveren die ze weigert :S
Dit is ook de reden dat ik nog steeds Bv geef, geen gehannes met flesjes weggooien etc en gemekker. Al breekt die BV me soms wel op.
Birgit heeft gewoon een beetje een gebruikaanwijzing (met behoorlijk wat hoofdstukken ;) )

groetjes!

Hoi,

was nog ff wat vergeten te vertelen. Vannacht begon Stijn te huilen, ik legde hem bij me om hem te voeden, hij drukt zijn neus tegen mijn pyjama en zonder te drinken viel hij zo in slaap, om dit een uur later nog een keer te doen. Het uur daarna had hij wel trek. De dikke dondersteen.

Heb jij trouwens ook dat je kleintje aan je kleding begint te plukken als ze denkt dat het etenstijd is? Stijn heeft dat wel.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan