zware nachten

hoihoi,

zwaar he die gebroken nachten, nou hier nog een hoor. Levi doet het op zich wel goed hoor hij gaat om 20.00 naar bed en kwam de laatste weken dan om 12.00 02.00 04.00 etc. Ik had het ook echt helemaal gehad en wallen tot mijn enkels. Nou komt hij (even afkloppen hoor) al 4 nachten nog maar 1 (en soms 2 x) en dat scheelt al zoveel.
Ik had het idee dat hij het ondanks zijn dikke (speciale om zonder dekens erbij te slapen en dus dure ) slaapzak het koud had en heb toch een deken in bed gedaan. En nu slaapt hij dus beter, misschien werd hij dus toch wel wakker van de kou en ja als je dan toch wakker bent is het natuurlijk heerlijk om meteen even wat te drinken.

Ik geef nu 's avonds ook afgekolfde melk met wat rijstebloem in een fles zodat ik kan zien wat hij drinkt. Hij heeft 's avonds de neiging om meteen in slaap te vallen en dan alleen maar wat te sabbelen en met fles gaat het er wat sneller in en dat werkt ook wel. Maar ja daar heb je natuurlijk weinig aan als ze geen fles van je accepteert.

Nou in ieder geval veel sterkte en gelukkig zijn er meer die hetzelfde hebben he dat scheelt weer.

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

hey Marloes,

Ik heb ook wel eens gehad 's nachts dat ik Birgit aan wilde leggen dat ze 1 slok neemt en weer in slaap viel of dat ik haar uit haar bedje pakte dat ze huilde en toen ik 3 meter had gelopen ze al weer sliep ja.. maar dat komt niet vaak voor ik slaap nu ook iets dieper dus ik wordt wakker als ze iets meer geluid maakt en zelf ook wat meer wakker is. Ik heb wel ook gehad toen Birgit kleiner was ze al aan mijn kin begon te zuigen als ik haar optilde om te gaan eten en ze aan mijn borst begon te zuigen terwijl mijn kleren er nog tussen zaten. tZe plukt niet aan mijn kleren maar al sik haar op bed leg(ik voed haar altijd op mijn slaapkamer) dan draait ze al wel op haar zij ja haha.

Evelien

Hoi Evelien,

leuk he hoe ze reageren op de borst. Stijn draait ook naar zijn zij en zet het op een brullen totdat hij kan drinken. De kleine ongeduld. Vorige week lag hij een keer op schoot te drinken (overdag), liet los, pakte met zijn vingertjes het puntje van mij tepel, keek ernaar en kneep erin, draaide naar me toe, lachte een hele brede lach en hapte weer aan om vervolgens weer verder te drinken, maar intussen wel proberen om me aan te kijken. Dat was zo mooi om te zien dat de tranen me in de ogen sprongen.

Groetjes van Marloes

Hallo Evelien en alle anderen met nachtelijke perikelen,

ik weet niet of jullie kleintje een speentje heeft. Stijn heeft dat wel en zijn vader en broers zijn nogal geneigd om bij het eerste geluidje dat ding in zijn mond te duwen. Gelukkig was gisteren iedereen op school of aan het werk en heb ik hem heel de dag alleen een speen gegeven toen hij ging slapen. Met als gevolg dat hij langer bij me dronk en zelfs twee borsten per voeding leeg dronk, wat hij al maanden niet meer deed. Om half negen is hij naar bed gegaan om pas zes uur later wakker te worden (en twee uur daarna en twee uur daarna). Dat ga ik dus vaker doen. Tegen mijn man heb ik al gezegt dat hij Stijn maar zonder speen moet troosten. En maar hopen dat het blijft werken.

Groetjes van Marloes

hoihoi,

ik zou wel willen dat levi af en toe een speentje zou willen maar hij spuugt die meteen weer uit. Tot 2 maanden geleden duimde hij (en ging het slapen ook beter dan nu) maar omdat hij nu alleen maar ligt te kauwen (maar nog geen tand te zien) heeft hij heel hard op zijn eigen duim gebeten en weigert nu ook zijn duimpje. Dus ook 'snachts heb ik niets om hem even rustig te krijgen behalve de borst.
Gisteravond wilde hij geen fles met fageolfde melk dus heb ik hem maar aangelegd. Maar omdat hij dan meteen in slaap valt krijgt hij niet genoeg binnen dus vannacht kon ik er weer 3 x uit. Maar aangezien mijn dochter ook ziek is en we daar ook de hele nachtmee bezig zijn heb ik het idee dat ik mijn bed helemaal   niet heb gezien.

Ik moet over 2 weken worden geopereerd aan mijn rug en eigenlijk kijk ik er nu al naar uit : kan ik een nachtje doorslapen. wat je al niet  voor een nachtje slapen over hebt he!

groetjes chimene

Hoi. Ik kan het aan Jesse ook altijd merken hoor als er weer een sprongetje aan zit te komen.. Als hij 's nachts gaat poetsjanussen dan weet ik dat er weer wat aan zit te komen..En meestal krijg ik dan een mailtje dat er idd een sprongetje aan komt.
Ik heb ook echt mijn nachten dat ik denk Ja daag, je hebt net op, maar dan ligt ie net zo lang te krijsen tot het hele huis wakker is, en ik zelf strontsjagerijnig ben.. Dus ik ga er maar gewoon half slapend uit haha..
En meestal is het na een nacht of 3 of 4 weer over.. En dan komt ie maar weer 1x per nacht!! (vorige week zelfs geslapen van kwart voor 8 tot half 7!!! Wat een feest was dat..)
Ik ga er in zo'n periode ook zelf op tijd in want anders kunnen ze mij ook bij elkaar vegen..
Ik denk dat het een kwestie is van hopen dat het zo snel mogelijk weer over gaat!
Succes!! Gr. Anne-Marie

Hoi Iedereen,

Grappig dat er toch nog meer moeders zijn met slapeloze nachten. Als je aan mensen om je heen verteld dat je kindje van 7 nnd nog niet doorslaapt reageren ze allemaal alsof er iets niet goed is, of komen met allemaal van die standaard tips die je OF allang geprobeerd hebt OF waar van je gewoon al weet dat ze niet gaan werken :S En op het forum lees je altijd van die verhalen van moeders die twijfelen of ze bijv hun kleintje moeten wakker maken voor de laatste fles omdat ze anders misschien te lang slapen. (kon ik me daar maar druk om maken!)

Ik heb gister "het sprongenboek" er nog eens op na geslagen, de volgende sprong duurt nog een dikke maand maar de aanloop daar na toe merk je soms ook al...

Vannacht kwam ze nog wel vaak maar niet meer stipt om de 1,5 uur dus ik hoop dat dat idd tijdelijk was. Maarja vandaag enorme storm, en we wonen in Almere (woooeeeeiiiii) en het giert altijd aan de achterkant vh huis (daar is haar kamer) dus ik ga er vanuit dat vannacht niet veel beter zal zijn!

Naja vroeg naar bed en niet te druk maken, daar wordt je zelf niet vrolijk van...

Gr Evelien!

hoi mama's met slaaptekort! Hier was het ook weken spoken 's nachts, moest er soms wel 10 x uit. Heb vanalles geprobeerd tot homeopatische druppels aan toe! Maar de oplossing bij ons was heel simpel ( maar duurde wel een paar weken voor ik erop kwam) overdag minder slapen. Heb zijn slaapjes teruggebracht van 3 x per dag naar 2 keer en meneer sliep gelijk een stuk beter. Nu komt hij soms nog 1 x 's nachts en op goede dagen helemaal niet. Hij  slaapt dan van 20.00 tot ongeveer 7.30, heeeeerlijk! Hij  was gewoon klaarwakker om 4 uur en wou eruit om te spelen . Misschien helpt het bij jullie ook. mijn kleine man slaapt nu ongeveer van 10.30 tot 12.30/13.00  en van 16.00 tot 17.00.

hoop voor jullie dat het gauw beter gaat want het is erg vermoeiend!

Terug
Bovenaan