Zwemluiers!!

Hoi,

Ik heb 2 zoontjes waarvan de jongste 9.5mnd en  wij gaan 12 mei een weekend met de familie naar center parcs.
Nou heb ik nog nooit met de jongste gezwommen, we hebben wel een babybandje waar hij lekker in kan zitten.
Maar wat doe ik hem aan? Ik heb gezien dat huggies zwemluiers heeft! Is iemand daar mee bekend? Werkt dat goed? Moet er een zwembroekje overheen?
Als jullie nog andere tips hebben voor zwemmen met een baby hoor ik die graag.

Alvast bedankt, Groetjes Mary jane
 
Hoi,

Ik doe aan babyzwemmen met mijn dochtertje en gebruik eigenlijk altijd een gewoon zwembroekje. Dit gaat goed.  Ze heeft er al wel eens in geplast maar verder niet.  Het risico op een ongelukje in het zwembad is namelijk niet zo groot.

In het begin heb ik ook wel eens zwemluiers gebruikt en die zijn ook best handig alleen iets minder charmant(vind ik zelf). Alhoewel je ze ook met hele leuke prints hebt.  Je doet ze aan als een broekje en kan na gebruik de zijkant openscheuren. Doordat ze speciaal voor het zwemmen zijn gemaakt worden ze ook niet dik of zwaar door het water. Ze werken wel heel fijn en je kleintje kan er zich prima in bewegen.

In het zwembad zie ik weleens baby's met een gewoon zwembroekje over de luier maar volgens mij is dit alleen omdat mensen het er leuker uit vinden zien maar het is  niet nodig.

Veel zwemplezier!

Marieke
 
Hi

wij zwemmen wel vaker, ons zoontje vind het heerlijk. In het gewone zwembad in de buurt hoeven ze geen zwemluier om, maar we zijn af en toe weekend weg geweest naar center parks en landal en daar is een zwemluier verplicht. Daar hoeft dan ook niks verder omheen (geen zwembroek). Een tip, koop ze in de winkel voor je weggaat (kruidvat, etos), ze zijn ook op het park te koop maar wel duurder volgens mij (ik had ze ook al bij me).

Veel plezier,
Lia
 
hoi   Maryjane,

In sommige zwembaden is het verplicht om een zwemluier te gebruiken. Ik ben pas gelden ook met mijn zoontje wezen zwemmen. Ik heb de zwemluiers van de kruidvar gekocht. Daar over heen heb ik een zwembroekje gedaan omdat ik het leuker vond dan een zwemluier, maar dat hoeft niet.
Veel zwemplezier op centerparcs.

Groetjes Sanne
 
Hoi hoi,

Ook wij gaan regelmatig zwemmen!! Ik heb de zwemluiers van het Kruidvat gekocht en die bevallen prima. Ik doe het zwempakje er nog wel over heen. Maar volgens mij hoeft het niet, de zwemluiers zien er namelijk leuk uit.
Maar ik vind zo'n ieniemienie zwempakje nog vééééél leuker staan
 
Ik ga over drie weken met mijn zoon van 8 maanden naar de Malediven en ik zat ook met de vraag wel/geen zwemluiers (en hoeveel meenemen dan!). Ik kreeg de tip dat je een zwemluier ook gewoon kan schooonspoelen en opnieuw gebruiken (als ze er alleen maar in geplast hebben natuurlijk). Ik neem dus 1 pak mee (kruidvat) en ik hoop daar 2,5 week mee te kunnen doen.
Misschien een tip voor andere mama's die lang weg gaan en op plaats van bestemming geen inkopen kunnen doen?

Dag, Rita mama van Senn
 
Even een vraagje: Heeft iemand ooit gezien dat een baby in het zwembad
poepte? Of in het badje thuis? Dat vraag ik me al een hele tijd af!

Waarschijnlijk plassen ze wel, maar ik heb niet de illusie dat een zwembad waar kinderen in zwemmen plas-vrij is.



Groetjes,

Eva  
 
Terug
Bovenaan