Zwemluiers!!

een goede tip lia.Ik zelf doe tijdens het babyzwemmen eigelijk nooit een zwemluiren aan, omdat inderdaad de kans op een ongelukje heel klein is.ik heb het tenminste met me kinderen nooit meegemaakt. Maar ik wist niet dat het in centerparks verplicht was en daar gaan we van de zomer heen. Het is goed dat ik dat weet dan ga ik ze halen dank je
gr astrid
 
Hoi,

De meeste kinderen poepen niet in het water, maar het kan altijd gebeuren. In ontlasting zitten nou eenmaal bacterien die je heel ziek kunnen maken, de E-colie bacterie. Als een kindje in het zwembad poept, duurt het wel even voordat het water weer schoon is.
Dus vind ik het heel logisch dat zwemluiers verplicht worden voor elk zwembad.

mijn dochter krijgt bv. dus is haar ontlasting heel dun. Dat schep je ook niet zo even uit het water.   En ik wil niet het risico lopen dat zij ziek wordt of andere besmet.
 Natuurlijk kan je niet alles voorkomen, maar je kan wel rekening houden met. Je leert j kinderen toch ook hun handen te wassen na dat ze naar de wc zijn gegaan.
 
Wij gaan as. maandag naar centerparcs, ons zoontje is dan 6 weken alleen hij past de zwemluiers nog niet, hij verzuipt er nog in! weet iemand of ze bij center parcs kleinere hebben dan vanaf 6 kilo?
 
hoi allemaal,

mijn zoontje draagt altijd een gewone zwembroek. de zwemluiers (van kruitvat) heb ik gebruikt toen zijn tanden en kiezen op doorkomen stonden. dan had hij soms van die lekkere diarree broeken. verder heeft hij nog nooit in het zwembad gepoept. en inderdaad, na het zwemmen broekje uitspoelen en laten drogen, dan kan het nog een keer aan. want in het begin zitten ze net een kwartiertje in het bad, en dan een uur later nog eens een keer. dat kost je dan veel luiers als je steeds een nieuwe pakt.


en beste milanmama, niet om je af te vallen, maar het bericht is allang achterhaald. het onderzoek is van een aantal jaar geleden en in de tijd van tegenwoordig wordt er allang niet zoveel chloor meer gebruikt als toendertijd. dus maak je niet ongerust. bij ons op het zwembad is dat keurig uitgelegd. en ik geloof niet dat als het echt zo slecht was, dat zwembaden dan babyles zouden geven.

groetjes monique.
 
Wij zijn een midweek naar center parcs geweest en hebben voor jesse zwemluiers van af 6 kilo gebruikt met een zwembroek eroverheen en dat ging prima, was nog wel een beetje groot, waardoor de luier wel nat werd maar het kon wel, bij center parcs beginnen de luiers ook bij 6 kg. Het is trouwens niet verplicht om je kind een zwemluier aan te doen maar ze hebben het liever wel
 
quote: Rita77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2006 21:57:58'));

Ik ga over drie weken met mijn zoon van 8 maanden naar de Malediven en ik zat ook met de vraag wel/geen zwemluiers (en hoeveel meenemen dan!). Ik kreeg de tip dat je een zwemluier ook gewoon kan schooonspoelen en opnieuw gebruiken (als ze er alleen maar in geplast hebben natuurlijk). Ik neem dus 1 pak mee (kruidvat) en ik hoop daar 2,5 week mee te kunnen doen.
Misschien een tip voor andere mama's die lang weg gaan en op plaats van bestemming geen inkopen kunnen doen?

Dag, Rita mama van Senn Ik zou er een paar extra meenemen,als je nou eens een paar keer achter elkaar een groter ongelukje mee hebt als alleen een plasluier.
En daarbij ik draag ook niet 2 dagen dezelfde onderbroek.

 
Terug
Bovenaan