zwemmen en oorbellen

hey meiden

zaterdag heb ik oorbellen bij nathalia laten schieten.
ik heb haar nog nooit zo hard horen gillen.
zelf niet met haar prikjes.
eerlijk gezegd had ik er op dat moment echt spijt van. vond het zo zielig wat ik haar aandeed.
maar na 5 minuten was ze het al helemaal vergeten, en lag ze weer lekker te spelen.
het draaien en schoonmaken vind ze gelukkig ook niet erg dus dat scheelt weer.

maar nu is mijn vraag: weet iemand of je mag zwemmen als de gaatjes net geprikt zijn?
ik weet wel dat je met een navelpiercing 6 weken niet mag zwemmen, dus dacht ik nou dat zal met oorbellen ook wel zo zijn.
maar vrienden zeggen   weer dat het wel gelijk kan.
iemand ervaring? en wat zouden jullie doen?

liefs, do

Ik heb geen idee of dat mag,moet je anders even bellen naar waar je ze in hebt laten schieten!

Ik vind het helaas geen gezicht bij zo'n kleintje. Sorry.

Hoop dat iemand een andwoordt voor je heeft!

gr

Hoi,

Ik heb ook geen idee of je al met haar dan kan zwemmen. Als niemand daar een goed antwoord op weet zou ik als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en even wachten.
Want als het gaat ontsteken ben je verder van huis.

Succes Reneke

Nee! Wettelijk gezien mag je bij een baby geen oorbellen laten schieten!!!
Volgens mij moeten ze minimaal 6 jr zijn, maar dat weet ik niet zeker (heb nl bij mijn zoon's forum deze discussie gehad).

Ik snap ook niet waarom dat nou per se moet. Ik weet wel, je vroeg niet wat we van de oorbellen vonden, maar ik wou het toch ook even kwijt.
Als je kind er zelf voor kan kiezen is het vroeg genoeg.

Zou die knopjes er maar uithalen, gaatjes dicht laten groeien en wachten tot ze zelf kan kiezen of ze het wat vind.

Groet, Liesje

hoi.

ik zelf was 2 maanden toen ik gaatjes in mn oren kreeg.
de ene juwelier doet het vanaf 6 maanden, de 2e vanaf 7 jaar en de 3e vanaf de geboorte. en wat wettelijk is??? geen idee. intreseerd me ook niet echt eerlijk gezegd.

ze heeft er geen last van. dus eruit halen doe ik zowieso niet.
en als ze op een gegeven moment kan zeggen dat ze oorbellen wilt, kan ze ook zeggen: mama ik wil geen oorbellen meer in.
dan kunnen ze er altijd nog uitgehaald worden.
of iemand het mooi vind of niet, is iets persoonlijks. en ik vind jullie mening dan ook niet erg.

ik had het al aan de juwelier gevraagd maar
het was een turkse mevrouw die bijna geen nederlands sprak.
ze snapte dus niks van mijn vraag. vandaar deze toppic hihi

groetjes, do

Nee je mag de eerste 6 tot 8 weken niet zwemmen met gaatjes.
Er is kans op infectie gevaar.
Vooral bij zo'n kleintje..
Maar goed, je moet het altijd nog zelf weten.
Aangezien je niks aantrekt, van de leeftijd van je kleine meid en het laten schieten van de oorbellen, zal je ook wel niks aantrekken van mijn advies.
Mvg
Suus

Terug
Bovenaan