Zoekresultaten

1. G

“Groot kraamcadeau”

Wij hebben destijds een babynestje, Oei ik Groei boek, schommel, loopfiets (voor de toekomst), zandbak, blokkenkar, boxkleed, gevraagd. Maar ook voorleesboekjes en wat specifiek speelgoed! 
  2. G

hoeveel eet en weegt jullie kindje met 11 maanden?

Ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor. Zolang je kleine vrolijk is en verder goed groeit is er niks aan de hand. Onze zoon woog met 11 maand 8.3 kg en 74 cm, klein maar fijn en altijd super tevreden mannetje! We beginnen de dag met een bordje pap, fruit tussendoor en tussen de middag 2...
  3. G

Hoveel eten en drinken baby bijna 11 maanden

Hier een zoontje van 11 maand. 74cm en 8.3 kg, ook niet heel zwaar dus. We beginnen de dag met een bordje pap rond 08.00uur,  9.30 fruit, 100 gram denk ik? 12.30 1.5 boterham 14.00 120 fles 16.00 tussendoortje  17.30 warm eten, ongeveer 150 gram denk ik  19.00 180 fles
  4. G

Welke fiets kopen?

Hier een bsp dolce vita moederfiets. Heel erg tevreden over! 
  5. G

HELP!!! Ben radeloos baby huilt telkens heel hard

Heel herkenbaar! Ons zoontje is nu 10 maand en doet dat ook sinds een paar nachten. Ik heb het idee dat het inderdaad verlatingsangst is. Wij halen hem dan even uit bed en gaan in de schommelstoel zitten. Vaak valt hij dan bij ons in slaap en kunnen we hem wel rustig weg leggen. Succes! Het gaat...
  6. G

Wie heeft er nog een tip?

Wat vervelend he.. Wij hebben het advies gekregen om wat yoghurt te geven met sinaasappelsap erdoor. Heeft hier heel goed geholpen voor soepeler ontlasting
  7. G

Welke luier?

Wij gebruiken voor de nacht luierbroekjes! "Gewone" luiers lekten ook altijd door, maar de dry nights broekjes van Pampers zijn hier de oplossing! En inderdaad een maatje groter dan de luiers voor overdag..  
  8. G

Gelijk in ledikant of eerst een wieg

Onze zoon heeft de eerste maand in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer geslapen. Ik vond het zonde om een wiegje aan te schaffen. De kraamzorg adviseerde dit! Daarna is hij naar zijn eigen ledikantje verhuist! Daar sliepen wij állemaal beter van..
  9. G

Schema baby 6/7 maanden

Lastig hé! Ik heb ook het idee dat we de hele dag bezig zijn met eten/drinken! Wij zijn nu met 7.5 maand de 3de fles aan het afbouwen.. 7.30 pap, 9.30 fruit en daarna slapen. 12.00 fles 180 en rond 13.00 een broodje met evt thee/water. Rond 14.00 slapen en waar we altijd nog een fles hadden rond...
  10. G

Mag ik alsjeblieft weer aan het werk?

Ik ben 10 weken na mijn bevalling ook gewoon met veel zin weet aan het werk gegaan! Gewoon doen dus en niks mis mee.. 
  11. G

Dagritme 6,5/7 maand

Water geven wij in een tuitbeker en af en toe gewoon wat slokjes uit een beker vind hij ook leuk! Het is niet veel, maar ook nog niet zo belangrijk als de flesvoeding. Bij de eerste vermoeidheidssignalen breng ik hem naar bed. Dan slaapt hij vaak 1.5 uur.. als hij wakker is, is hij ook heel...
  12. G

Doorlekken luier

Hier dry nights broekjes voor de nacht.. met alle andere soorten/merken ook altijd doorlekken
  13. G

Dagritme 6,5/7 maand

Mijn zoontje is 6.5 maand! (Pfff, tijd vliegt voorbij) onze dag ziet er momenteel zo uit:  7.45 fles 180  9.30 fruithapjes 10.00 -11.30 slapen 11.45 fles 180 We zijn sinds deze week begonnen met brood/maissticks, die geven we rond 12.30 ongeveer.  14.00 -15.30 slapen 15.45 fles 180 18.00...
  14. G

Oefenhapjes

Onze zoon was in het begin ook geen fan van groente. Ik ben toen wel met fruit begonnen en dat vind hij heerlijk! We zijn nu een paar weken verder en de groente gaan nu ook goed. Wij doen 's ochtends fruit en 's avonds groente.. 
  15. G

Voeding 23.00u afbouwen

Hier een ventje van 4 maanden die zijn eigen ritme bepaald en 5 flessen van 180 krijgt. Meestal rond 7.30, 10.30, 13.30, 16.30 en 20.00. Rekken en wakker maken werkt hier niet, dus we passen ons lekker aan aan hem
  16. G

Voeding 23.00u afbouwen

Hier een ventje van 4 maanden die zijn eigen ritme bepaald en 5 flessen van 180 krijgt. Meestal rond 7.30, 10.30, 13.30, 16.30 en 20.00. Rekken en wakker maken werkt hier niet, dus we passen ons lekker aan aan hem
  17. G

Geboortje kaart incl kraamfeest aankondiging

Wij hebben op het geboortekaartje ook direct de uitnodiging voor het kraamfeest gezet. 7 weken na de geboorte. Alleen familie en goede vrienden zijn nog "extra" op kraamvisite geweest, de rest allemaal op het feest! Ben heel blij dat wij het op die manier gedaan hebben 
  18. G

Geboortje kaart incl kraamfeest aankondiging

Wij hebben op het geboortekaartje ook direct de uitnodiging voor het kraamfeest gezet. 7 weken na de geboorte. Alleen familie en goede vrienden zijn nog "extra" op kraamvisite geweest, de rest allemaal op het feest! Ben heel blij dat wij het op die manier gedaan hebben 
  19. G

Lang navloeien

Ik heb dik 8 weken gevloeid na mijn bevalling. Het was niet veel meer en zolang dat zo bleef en niet gek rook, hoefde ik mij geen zorgen te maken zei mijn verloskundige. 6 weken is een gemiddelde, elke vrouw is anders
  20. G

Gewicht kindje

3250 natuurlijk. Anders was hij wel heel klein.. 
  21. G

Gewicht kindje

Het zegt niet zoveel. Bij mij werd de kleine man hij 40 weken 325 geschat, maar is met 40 weken geboren met een gewicht van 2800 en helemaal gezond. 
  22. G

Gewicht kindje

Het zegt niet zoveel. Bij mij werd de kleine man hij 40 weken 325 geschat, maar is met 40 weken geboren met een gewicht van 2800 en helemaal gezond. 
Terug
Bovenaan