Zoekresultaten

1. A

Nacht laten huilen

Mijn zoontje is dinsdag alweer 9 maanden! Maar nog steeds de nacht niet over.... speen werkt niet en oppakken om in slaap te wiegen werkt ook niet want dan is hij klaar wakker en kijkt hij alle kanten op.... dus geven we toch maar de fles, want dat is het makkelijkst en snelst.... Hij komt nu...
  2. A

Baby 7 maanden slaapt nog steeds niet door

Ja als het alleen een speentje was, vond ik het niet erg... maar dan blijft hij dus schreeuwen voor een fles of dat ik hem eruit haal om in slaap te wiegen... . Wel goed om te horen dat meerdere mensen heb hebben. Gaf papfles, maar miss dat ik maar johannespitmeel in de avond voeding doe...
  3. A

Baby 7 maanden slaapt nog steeds niet door

Onze zoon nu al 7,5 maand, slaapt nog steeds niet door... Hij krijgt genoeg voeding overdag. 4x 180+6 flesvoeding Warm eten en fruit. Af en toe wat brood,maar dit gaat nog niet zo erg, plakt alles op zijn gehemelte) Die flesvoeding bouw ik nog niet af omdat hij dus nog steeds komt in...
  4. A

Wel of geen lakenje over slaapzak

Onze knul is alweer 7 maanden en best een bezige bij. Met slapen doe ik hem in de slaapzak en een stak lakentje van fedde en kees (met een rits) omdat ik dan denk dat hij dan langer gaat slapen, maar laatste tijd rolt hij steeds op zijn buik onder dat lakentje. Kan dat kwaad?? Soms voordat...
  5. A

Baby/ sabbelen op handjes /inbakeren

Ja heb nu ook een hema slaapzak gekocht dacht dat dit 2.5 tog was. Als ik mag vragen, wat heb jij onder de slaapzak? Gewoon de kleertjes of doe je die uit???
  6. A

Avondritueel baby en peuter

Waarom een klein flesje van 60cc? Omdat ze/hij dan al aan zijn tax zit?? En 18.45 naar bed ongeacht of ze net nog geslapen heeft?
  7. A

Onrustige baby

Toevallig kon mijn zoontje gisteren ook niet in de bakerzak ivm inentingen. Ik heb 2 hydrofiele luiers opgerold, naast het lichaampje gelegd daar de armpjes opgedaan en lakentje er strak over.(heb zelf ook een fedde en kees lakentje, maar denk dat gewoon ook kan als je maar strak instopt)...
  8. A

Avondritueel baby en peuter

Ik heb 2 zoontjes, van 2,5 jaar en 3 maanden. Maar vind nu wel Lastig om een avondritueel te maken voor mijn jongste zoon. Toen mijn oudste zoon zo jong was ging ik rond 19.00 naar boven: wassen met washandje, pyjama aan, de fles in de schemer, liedje zingen en op bed. Maar mijn...
  9. A

Tamaraa ze slaapt in een gewone slaapzak. Een dikke slaapzak met mouwen? Of zonder? Lukt haar handen nog naar boven te krijgen??? Want zelf onder de lakentje van fedde en kees (die heb ik ook) binnen no time handen erboven) Maar! Ik heb een oplossing! Mijn zoontje kreeg gister zijn...
  10. A

Een kleine vraag Mijn zoontje nu 3 maanden. Zodra ik die op bed leg wil hij op zijn handjes sabbelen, maar ik heb hem nog ingebakerd in de puckababy, maar dan doet hij dit op de zak zelf. Maar ik wil hem graag in een gewone zak gaan leggen... maar zou hem hem dan niet zichzelf wakker...
  11. A

Peuter wil niet slapen

Kan hij al een beetje praten? Misschien is hij ergens bang voor op de kamer en kan je dat weghalen? En anders de methode wat de anderen zeggen
  12. A

Helmpje

Ik zit ook bij de kinderfysio voor voorkeurshouding. De fysio en osteopaat zei dat het achterhaald was om een helm te nemen... en dat het zelf wegtrekt als ze minder liggen en veel oefeningen. Maar ik hoor wel vaak over helmen
  13. A

Babyfoon

Ik heb een hello baby. Wasr je een extra camera kan aansluiten. Heb een zoontje van 2,5 en vind het gewoon fijn dat ik kan zien wat er gebeurd. En hem ook kan horen als er wat is.
  14. A

Drempel om hulp te vragen

Ja ik vind het wel lastig om hulp te vragen of bijvoorbeeld te sporten, omdat het voor mezelf is en het niet nodig is... Ook omdat het nu nog zo klein is en geen goed ritme heeft. Hopelijk straks als hij wat groter is...
  15. A

Inbakeren afbouwen

Mijn zoontje is nu 12 weken en wil eigenlijk nu wel proberen met afbouwen van inbakeren. Mijn oudste zoontje had ik tot 5maanden strak ingebakerd en vond het verschrikkelijk het uitbakeren. Nu heb ik mijn jongste in de puckababy mini gedaan zodat hij wat meer bewegingsvrijheid heeft, in de...
  16. A

Baby, peuter en veel tv....

Ik ben al erg blij met alle antwoorden. Hoe jullie het doen en mooi dat anderen er ook "last" van hebben. Ik heb zeker wat aan de tips. Als mijn hoofd er naar staat ga ik binnenkort wat strikter bij mijn... en hopelijk komt het mooie weer eraan, dan word het ook wat makkelijker...
  17. A

Baby, peuter en veel tv....

Oke, misschien moet ik horen dat andere mensen dit ook hebben en anders tips hoe ik het anders kan doen haha. Ik heb nu een zoontje van 2,5 jaar en een baby van 12 weken. Maar mijn zoontje kijkt nu sinds komst van de kleine wel veel meer tv.... En soms word ik er gek van! Het weer werkt...
  18. A

Heel snel en vaak rode billen.. wat te doen?!

Ik verschoonde de billen met waterdoekjes en daarna droogde ik (deppen) het met een hydrofiel washandje, daarna insmeren met sudocreme altijd bij elke verschoning. Ook nadat het niet meer rood was.
  19. A

Wieg maar ledikant

Ik maakte ook een afbakening met een badhanddoek een rondje om het hoofd zodat het kleiner was en kort opmaken. En een tshirt die ik tijdje had gedragen met mijn geur eraan in het bedje (dat hij er niet bij kon komen) Eerst overdag en als dat goed ging ook in de nacht. Voor de...
  20. A

Drinkt weinig afgekolfde melk uit fles

Hai,Ik wil gaan stoppen met borstvoeding, omdat mijn zoontje (2 maanden oud en 6,2kg) zo slordig drinkt en veel lucht aanzuigd(ik teveel melk en hij verkeerd aanhapt, alles al geprobeerd lactatiekundige ect)<br />Ik geef hem al vanaf begin bijna elke dag de fles maar dan 60cc en dronk hij...
  21. A

Bv op verzoek / avondritueel

Hoe ziet het bij jou eruit?? Waar geef je de laatste voeding en wat voor "ritueel" doe je??
  22. A

Bv op verzoek / avondritueel

Ik ben toch erg benieuwd hoe jullie dit doen. Mijn zoontje is nu 8 weken oud en ik geef borstvoeding op verzoek. Maar er zit nog geen regelmaat is. Ene dag drink hij 5x op een dag andere dag 6x. Ook de tijden zijn steeds anders, ik probeer altijd 3uur ertussen te laten. Mijn ritme is...
  23. A

Peuterbed of juniorbed?

Ik krijg in december een 2de kindje bij. Wij hebben gekozen voor een peuterbedje waar nog een ledikant van gemaakt kan worden. Zodat als het 2de kindje er is hij nog niet uit bed kan komen.  Deze kan wel omgebouwd worden naar gewoon peuterbed. Heb er een stuk voor gekocht om ervoor te zetten...
Terug
Bovenaan