Uitgerekend juni 2026

Ik zit nu op 6 weken en 5 dagen zwanger en herken alle kwaaltjes die jij benoemd!

Ik was zelf aan het begin echt heel misselijk, maar nu heb ik daar helemaal geen last meer van… soms beangstigd mij dit wel, of alles wel goed gaat… maar gelukkig donderdag al de eerste echo!
Spanneeeend! Heel veel plezier <3 dat alles maar gewoon goed mag zijn, die kans is immers altijd nog groter dan dat het níet goed is (probeer ik mezelf ook maar te vertellen).

Ik merk dat ook over het appgroepje inderdaad, straks is een van die meiden ineens iemand die ik ken haha.
Ik vind het best wat symptomen wat je opnoemt hoor! Ik ben sinds 1-2 weken ineens wel misselijk, maar tot nu toe zonder overgeven gelukkig. Het begon als misselijk zijn als ik honger had en dan ging het ook snel weg als ik iets at, maar nu is het meer de hele tijd een weeïg gevoel, heel vervelend. Niet iedereen ervaart misselijkheid, dus misschien heb jij er gewoon geen last van! Of wellicht komt het toch later nog.. ik heb juist naast mn misselijk niet echt symptomen, alleen gevoelige borsten (kan niet meer lekker op mn buik liggen, zo jammer haha)

Wanneer heb je de eerste echo?
Ohhhh dat is zeker jammer! En dat weeïge gevoel ook.. het zal allemaal wel ergens ontzettend goed voor zijn. ;) Maar my goodness ik denk ook steeds: straks word ik wel ineens fulltime misselijk, wat een hel zeg - en dan nu stressen omdat ik het níet ben, idioot ook eigenlijk. Ik hoop dat jouw misselijkheid niet erger wordt in ieder geval!

Volgende week vrijdagochtend eerste echo! Dan is het 8 weken en 1 dag volgens mij eigen berekeningen. :)
En dan met 11 weken de intake, geen idee of ze dan ook de baby nog eens checken - weten jullie dat?

Ohhhh dat is zeker jammer! En dat weeïge gevoel ook.. het zal allemaal wel ergens ontzettend goed voor zijn. ;) Maar my goodness ik denk ook steeds: straks word ik wel ineens fulltime misselijk, wat een hel zeg - en dan nu stressen omdat ik het níet ben, idioot ook eigenlijk. Ik hoop dat jouw misselijkheid niet erger wordt in ieder geval!

Volgende week vrijdagochtend eerste echo! Dan is het 8 weken en 1 dag volgens mij eigen berekeningen. :)
En dan met 11 weken de intake, geen idee of ze dan ook de baby nog eens checken - weten jullie dat?

Haha stom hè om hoeveel we kunnen stressen nu! Wij hebben vandaag een goed eerste echo gehad, dat lucht echt heel erg op, maar merk ook meteen weer spanning voor die tweede echo omdat het tot die tijd toch ook echt nog fout kan gaan.. wij hadden vandaag de intake en de vitaliteitsecho met 8 weken en dan met 10,5/11 weken de termijnecho en een extra afspraak voor uitleg over de medische testen zoals nipt en 13-weken echo. Ik weet niet of dat in elke praktijk hetzelfde gaat, maar ik zou verwachten dat je met 11 weken de baby ook wel weer gaat zien bij jou!
Fijn dat volgende week vrijdag al dichterbij komt, nog iets meer dan een weekje! :)

• Leuk
Waarderingen: -33-
Haha stom hè om hoeveel we kunnen stressen nu! Wij hebben vandaag een goed eerste echo gehad, dat lucht echt heel erg op, maar merk ook meteen weer spanning voor die tweede echo omdat het tot die tijd toch ook echt nog fout kan gaan.. wij hadden vandaag de intake en de vitaliteitsecho met 8 weken en dan met 10,5/11 weken de termijnecho en een extra afspraak voor uitleg over de medische testen zoals nipt en 13-weken echo. Ik weet niet of dat in elke praktijk hetzelfde gaat, maar ik zou verwachten dat je met 11 weken de baby ook wel weer gaat zien bij jou!
Fijn dat volgende week vrijdag al dichterbij komt, nog iets meer dan een weekje! :)
Yes!!! :) (Voorzichtig) gefeliciteerd. Ik las gisteren dat bij het zien van een kloppend hartje op de 8-weken echo de kans op een miskraam van 10% naar 1 tot 3% gaat - dus dat is misschien een fijne statistiek om je die paar weken weer aan vast te houden. Ik tel ondertussen ook af en stort me lekker op mijn werk en op leuke dingen. ^^

Vandaag heb ik de eerste echo gehad (wel bij 7 weken). Ik hoopte op wat zekerheid, maar er was een hart klopping te zien, maar geen embryo…? Ik moet volgende week terug, maar ben vooral super verward. Er was “iets”, maar 100% is dat niet bevestigd helaas…..

Vandaag heb ik de eerste echo gehad (wel bij 7 weken). Ik hoopte op wat zekerheid, maar er was een hart klopping te zien, maar geen embryo…? Ik moet volgende week terug, maar ben vooral super verward. Er was “iets”, maar 100% is dat niet bevestigd helaas…..
Meh, wat rot! Niet helemaal de ervaring waar je op hoopt kan ik me voorstellen. Ik zag op een vlog (please don't judge me) van een zwanger iemand met ook een vroege eerste echo dat de embryo helemaal in de baarmoederwand verstopt zat te chillen, hopelijk is het zoiets. <3

Meh, wat rot! Niet helemaal de ervaring waar je op hoopt kan ik me voorstellen. Ik zag op een vlog (please don't judge me) van een zwanger iemand met ook een vroege eerste echo dat de embryo helemaal in de baarmoederwand verstopt zat te chillen, hopelijk is het zoiets. <3
Ach wat vervelend, idd even afwachten maar ik snap dat dit onzekerheid geeft.

Wat vervelend om te horen! Fijn dat je in ieder geval zo snel terug mag en dat er wel een hartklopping te zien was, maar dat is niet het nieuws wat je wilt horen.. ik duim dat alles volgende week goed is!

Terug
Bovenaan