“Slaapt ie nog niet door?!!”

<p>Dit is een beetje gek en niets voor mij. Heb nog nooit iets op een forum geplaatst. Maar lord ik moet dit even ergens anoniem opschrijven!!!</p><p><br />Ik word zo gek van de vraag “slaapt ie nog niet door?!!”. Onze zoon is net 8 maanden en nee, hij slaapt nog niet door. Dwz, hij slaapt nog niet klokje rond (3 keer gebeurd of zo). Hij slaapt de hele avond en wordt dan nog ergens wakker voor een klein flesje en vanaf 5 uur is het aanklooien. Sinds zijn geboorte nog geen nacht van meer dan 6 uur gehad (tenzij hij logeert). We accepteren het natuurlijk, het is prima en gaat vast ooit over. Maar jeetje de hele godganse wereld lijkt wel kinderen te hebben die binnen 2 maanden gewoon lekker de nacht voor de ouders lieten en - welja - ‘s ochtends ook nog uitsliepen! En niet dat ik het mensen niet gun hoor, zeker wel! Maar de manier waarop het gezegd wordt (alsof ik zeg dat mijn kind van 1 nog maat 56 past) geeft me onderhand het gevoel dat wij iets totaal verkeerd doen dat het ons niet lukt.</p><p>Dus. Hopelijk vind ik hier ouders van kinderen die óók nog niet doorslapen, of doorsliepen, op deze leeftijd. Want volgens mij is het helemaal niet zo gek, maar zijn wij (helaas zou ik bijna zeggen) omringd door mensen met geweldig slapende baby’s. En sorry voor de negatieve toon van deze post. In het dagelijks leven ben ik niet zo, maar dat is dan weer het voordeel van anoniem online ?.</p>

In ieder geval fijn dat jullie er minder moeite mee lijken te hebben dan jullie omgeving. Waar maken andere zich ook druk om het is niet alsof zij slaap tekort komen? Zo zou er helaas altijd wel wat zijn wat er niet goed is en wat andere ouders anders zouden doen. Good for them, als jullie er maar uitkomen met jullie kindje toch? En lekker van je afschrijven daar zijn dit soort fora ook voor!

Irritant zeg, zo’n omgeving! Ik heb nu contact met allemaal nieuwe moeders. Hier kom ik dit niet tegen (die vraag niet en wij vinden doorslapen al 5 a 6 uur slapen). Ik heb geen verzachtende woorden of tips behalve dat dat ‘niet doorslapen’ helemaal zo gek en slecht nog niet is hoor. Het hoort eigenlijk bij mensen zuigelingen: wij zijn net apen en apen dragen hun kinderen veel bij zich, juist zodat ze vaak kunnen voeden. Als het je helpt zijn erven hoop redenen en voordelen te googelen. Denk ook een gezonde insteek om te kijken wat je kindje doet. Want als ie een tijdje doorslaapt en dan ineens weer niet ben je dubbel zo teleurgesteld als je je erg hecht aan ‘doorslapen’. 

Nee joh! Ben je mal! De hele wereld loopt te koop met kinderen die doorslapen maar met een kindje dat niet doorslaapt daar loopt niemand mee te koop.
Het is nergens perfect. De ene slaapt door maar eet voor geen meter, doet een uur over zijn fles, huilt de hele dag, is altijd ziek of zet je jankend af bij het kdv etc. etc. Gaat vast allemaal over voordat ze 18 zijn ??

Hier 1 van 2.5jaar die nog regelmatig niet doorslaapt.. en baby van 5 maandjes die sowieso nog 1x voor een fles komt. 

Elke nacht is een een verrassing ;)

pffff.. zo herkenbaar !!
en ipv tips geven hoe de dochter van Ans van de buurvrouw het heeft aangepakt, vraag gewoon of ie iets voor de MOEder kan doen?!?
Mijn dochter sliep met 6 weken dochter rond heerlijk!!
mijn zoon werd zijn eerste jaar elke 3 uur wakker, soms vaker...
allebei dezelfde genen..  dezelfde (slaap)opvoeding, ander restultaat ?‍♀️.
en raad eens.. hij is 1.5 week geleden 1 jaar geworden.. sliep vanaf dat moment ineens 5 uur achter elkaar.. en slaapt nu al paar dagen helemaal door??
Zo vreemd is het allemaal niet dat de kinderen niet doorslapen. het belangrijkste is dat jijzelf er "relax" onder bent. Jij kent je kindje het beste, en als hij nog wat extra's nodig heeft van jullie savonds en snachts dan is dat toch helemaal prima!!
je bent een fantastische mama en geniet nog maar een beetje van jullie nachtelijke ontmoetingen ?

Dochtertje ook bijna 8 maanden en nooit langer dan 3/4 uurtjes geslapen ! Dus echt je bent zeker niet de enige! Veel Mensen zeggen stop met borstvoeding word ik ook zo moe van pfff

Terug
Bovenaan