<p>Dit is een beetje gek en niets voor mij. Heb nog nooit iets op een forum geplaatst. Maar lord ik moet dit even ergens anoniem opschrijven!!!</p><p><br />Ik word zo gek van de vraag “slaapt ie nog niet door?!!”. Onze zoon is net 8 maanden en nee, hij slaapt nog niet door. Dwz, hij slaapt nog niet klokje rond (3 keer gebeurd of zo). Hij slaapt de hele avond en wordt dan nog ergens wakker voor een klein flesje en vanaf 5 uur is het aanklooien. Sinds zijn geboorte nog geen nacht van meer dan 6 uur gehad (tenzij hij logeert). We accepteren het natuurlijk, het is prima en gaat vast ooit over. Maar jeetje de hele godganse wereld lijkt wel kinderen te hebben die binnen 2 maanden gewoon lekker de nacht voor de ouders lieten en - welja - ‘s ochtends ook nog uitsliepen! En niet dat ik het mensen niet gun hoor, zeker wel! Maar de manier waarop het gezegd wordt (alsof ik zeg dat mijn kind van 1 nog maat 56 past) geeft me onderhand het gevoel dat wij iets totaal verkeerd doen dat het ons niet lukt.</p><p>Dus. Hopelijk vind ik hier ouders van kinderen die óók nog niet doorslapen, of doorsliepen, op deze leeftijd. Want volgens mij is het helemaal niet zo gek, maar zijn wij (helaas zou ik bijna zeggen) omringd door mensen met geweldig slapende baby’s. En sorry voor de negatieve toon van deze post. In het dagelijks leven ben ik niet zo, maar dat is dan weer het voordeel van anoniem online ?.</p>