Mijn dochter sliep vanaf een week of 6 door. Niet een beetje, nee gewoon van half 10 tot een uur of 8. En in het weekend ging ze erna gewoon door, tot 11. Fantastisch. Deed er niets voor, was gewoon zo. Maar toen al wist ik dat ik dat ergens terug zou krijgen en tadaaaa, vanaf 4 maanden wordt ze zeker 2x per nacht wakker. Of vaker. Of ze slaapt helemaal niet zolang mijn neus niet tegen die van haar aan is. Ze is nu 8,5 maand en ik ben reuze trots en blij dat ze na de fles van 11 (nee, inderdaad, die is er nog niet af..) pas om 4 uur (ja dat doe ik inderdaad, nee ik laat haar niet gewoon huilen en nee de speen biedt dan geen oplossing) aan de tiet hoeft. En ze lag de hele week pas na half 6 bij ons in bed (Ja, dat mag ze! Want zo slapen we allemaal nog een uurtje en die uurtjes kunnen we goed gebruiken). Ik klaag er niet over, maar zelfs collega’s die vragen hoe het gaat, reageren meteen met ‘Ooh dat moet je echt afleren, hoe hou je het vol?!’ Nou, prima dus. Ja, ik ben wel eens moe en doe wel eens een dutje als dochterlief ook een dutje wil doen, maar aangezien ze ook overdag gerust leeft op 2x 20 minuten slaap, is dat meestal niet zo. Ik maak me er niet druk om, want daar heb ik dus geen energie voor. Zonde dat andere mensen (inclusief mijn ouders) daar wel energie aan verspillen.
Ik geniet maar gewoon van mijn blije, tevreden, relaxte meisje. Ook om 4 uur ‘s nachts, al is het soms met een zucht!