“Slaapt ie nog niet door?!!”

Hier net zo hoor! dochter is 7 maanden en slaapt hooguit 8 uur achter elkaar. Altijd nog 1 voeding in de nacht en vaak ook nog een paar keer eruit voor de speen.
Oudste dochter is 2.5 jaar en sliep ook pas 'door' (zonder voeding, wel eruit voor speentjes!) met 10 maanden. En dan nog steeds niet altijd. Zelfs nu ze 2.5 is, zijn er weken dat ze heerlijk doorslaapt en weken dat ze 3x per nacht huilend wakker wordt omdat ze me mist of omdat ze eng droomt.
Doorslapen is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Elk kind heeft periodes dat ze toch ineens weer wakker worden, en sommige ouders raken in paniek als hun kindje van 4 maanden 'ineens' niet meer doorslaapt. Heeeeeel normaal, denk ik dan. De verwachtingen liggen te hoog. Kindjes hebben je gewoon nog veel nodig, ook s nachts. Ook als ze 'al' 1 of 2 jaar zijn, dat hoort er gewoon bij (helaas ;) ) vind ik..! 
Dus hier vooral herkenning, en t is allemaal heel normaal hoor! ;)

Hier net zo hoor! dochter is 7 maanden en slaapt hooguit 8 uur achter elkaar. Altijd nog 1 voeding in de nacht en vaak ook nog een paar keer eruit voor de speen.
Oudste dochter is 2.5 jaar en sliep ook pas 'door' (zonder voeding, wel eruit voor speentjes!) met 10 maanden. En dan nog steeds niet altijd. Zelfs nu ze 2.5 is, zijn er weken dat ze heerlijk doorslaapt en weken dat ze 3x per nacht huilend wakker wordt omdat ze me mist of omdat ze eng droomt.
Doorslapen is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Elk kind heeft periodes dat ze toch ineens weer wakker worden, en sommige ouders raken in paniek als hun kindje van 4 maanden 'ineens' niet meer doorslaapt. Heeeeeel normaal, denk ik dan. De verwachtingen liggen te hoog. Kindjes hebben je gewoon nog veel nodig, ook s nachts. Ook als ze 'al' 1 of 2 jaar zijn, dat hoort er gewoon bij (helaas ;) ) vind ik..! 
Dus hier vooral herkenning, en t is allemaal heel normaal hoor! ;)

Hier ook #teamnosleep!!
Ze is nu bijna 5 maanden en de afgelopen maand is ze veel nachten elk uur wakker geweest ? het lijkt nu iets beter te worden (5x er uit per nacht) en hoop heel erg dat dit de 4 maanden slaapregressie was! Ze heeft maar één keer 7 uur achter elkaar geslapen in al deze maanden. Hoe ik nog functioneer weet ik ook niet ? Je bent niet de enige! ?

Hallo mama, wij kunnen er hier ook nog wat van hoor (7 mnd). #teamnosleep inderdaad. Ons zoontje deinst niet terug om feestjes te bouwen 's nachts! Gaat laatste tijd wel beter, ongeveer zoals jij zegt. Maar bijvoorbeeld vannacht was het weer dikke party hier ?. Ik denk altijd maar.. we slapen inmiddels allemaal door, dus ergens de komende jaren zal het wel lukken. En laten huilen past gewoon niet bij ons, misschien als het over een paar maanden nog steeds steevast nachtelijk feesten is.

Ik zei gisteren nog tegen m’n vriend dat ik soms wel jaloers ben op al die nieuwbakken ouders waarvan hun baby al doorslaapt.
Onze dame is nu bijna 10 maand al komt meestal nog 1x per nacht.
En toch als ik er dan af ben en zo’n heerlijk knuffelend, slaperig en hongerig meisje op m’n schoot heb, geniet ook weer intens.
We gaan wel mee met haar flow, veranderen lukt niet.

Pfff doorslapen.... schijtziek werd ik ervan! Die blikken die je krijgt als je zegt dat je kind nog niet doorslaapt... 
Het zijn toch ook nog maar kleintjes!! Hier ook eentje die niet doorsliep en waar ik er iedere nacht n paar keer voor uit bed moest. Tussen de 8/9 maanden en 1 jaar was het zefs helemaal extreem en struikelde ik elke dag weer over mn eigen wallen. Nu is hij 19 maanden en nog steeds zijn er periodes tussen dat hij slechter slaapt en ik er n paar keer uit moet. Nu ook weer, hij heeft de griep en is het snachts helemaal drama. 
Dus nee, je doet niks geks en er is niks mis met je kindje!!
En 8 maanden is nog echt jong! 

Enige wat ik je ga zeggen:
- Mijn dochter is 7 maanden
- Heeeel soms pakt ze 6-8 uur achter elkaar
- Veeeeel vaker gedoe, soms zelfs elk uur en vaak elke nacht een klein flesje (afgelopen weken elke nacht)
- Ik ben kapot ;)
- Je bent niet alleen ;)

'Blij' te lezen dat wij dus blijkbaar niet de enige zijn met een baby die niet doorslaapt.. 
ons mannetje is nu 6,5 mnd en krijgt nog steeds bv. Een hele tijd lang kwam hij snachts maar 1x op een willekeurig tijdstip, maar tegenwoordig komt hier weer 2x meestal rond 22.30/23.00 en 2.00/3.00. Het is een echte knuffelkont dus ik vraag me af of het echte honger is of gewoon behoefte om even bij me te zijn.. 

het lastigste vind ik nog al die opmerkingen/adviezen waarin onze kleine vergeleken word met flesgevoede babys. Ik heb vanaf de geboorte op verzoek borstvoeding gegeven. 

Terug
Bovenaan