10 TOP TIPS

Soms lopen dingen gewoon niet zoals ze zouden moeten en niet iedere vrouw kan natuurlijk bevallen ook al zou ze dat heel erg graag willen. Ik ga nu mijn derde keizersnede krijgen en dit soort berichten doet je dan niet echt goed. Ik voel het soms toch al als falen dat ik niet natuurlijk kan bevallen en dan helpen dit soort dingen niet. Bij sommige bevallingen is ingrijpen gewoon noodzakelijk en dan kun je nog zo sterk in je schoenen staan soms moet je gewoon vertrouwen op anderen die je niet kent maar die wel het beste met je voor hebben. Ik denk persoonlijk dat het eindresultaat: een gezond kindje het belangrijkste moet zijn en dan pas de manier waarop je dat bereikt. En bevallen is een heel persoonlijk iets wat voor iedereen anders is en dat iedereen anders beleeft, zelfs verschillende personen betrokken bij dezelfde bevalling ervaren dezelfde dingen anders, gewoon omdat ze een ander referentie kader hebben. Laat iedereen zijn eigen mening erop na houden maar probeer die niet te verkondigen als absolute waarheid en accepteer dat er dingen zijn die je niet in de hand kunt houden en los moet laten. In elk geval allemaal succes met jullie bevalling en een mooie zwangerschap!

Een deel van jullie ervaren de neutraal opgestelde ‘10 Top tips’ als sturend, ze zijn in jullie ogen rigide.
OK, voor de duidelijkheid: het zijn neutrale Tips voor gewoon bevallen.
Wat hebben jullie tegen gewoon bevallen? Waar komt de weerstand vandaan? Trauma’s, gefopt, misleid, in de steek gelaten of niet de juiste informatie ontvangen?
Inderdaad ‘LADIES’ het gaat om geluk en gezondheid van moeder en kind en dat wens een ieder die dit leest van harte toe. De ‘10 Top Tips’ helpen je, ‘ook als je een ander type dan een gewone bevalling’ hebt meegemaakt, de volgende bevalling een handje .…

Lieve groeten,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Tine, zou je ajb nog eens willen antwoorden op de vraag of je zelf al ooit bevallen bent, vindt dat een stuk interessanter dan nog maar es een defensieve reactie over je zogenaamde neutrale tips....

Volgens mij is zij nooit bevallen!!1 als het al een zij is die dit schrijft.
Ik heb twee redelijke makkelijke bevallingen gehad, waardoor dat dit kwam niet door de 10 tips die zij schrijft de ene keer in het ziekenhuis en de andere keer thuis.

Voor iedereen die nog gaan bevallen succes en geef tijdig aan als je iets voor de pijn wilt, ik heb bij nr 1 lachgas gehad om de scherpe kantjes van de weeen te halen van omdat ik een weeen storm kreeg.

Terug
Bovenaan