Beide bevallingen heel vlot -+ 3/4 uur. De eerste weeenstorm en geen persweeen die bevalling was best heftig omdat ik “droog” heb moeten douwen ff grof gezegd. Ik vind echt het persgedeelte heel heftig kwa pijn maar je bent dan zo uit jezelf dat je het niet echt bewust meemaakt. Het overkomt je zoals het komt en je hebt het op dat moment gewoon maar te doen. De 2e heb ik geen weeenstorm gehad en echt tot 10 cm super chill tussen de weeen door rond gewaggeld. Alleen toen wel persweeen gehad wat ik toen ook een heel heftig gevoel vond omdat ik het niet herkende. Wat een oergeweld zeg! Maar het heeft het bevallen zelf echt zoveel makkelijker gemaakt waardoor de pijn echt beperkt bleef tot 20 minuten. Waar ik bij mn dochter echt de volle bevalling pijn heb gehad, had ik bij mn zoon slechts een helse 20 minuten. Het scheelt dat ik bij mn zoon echt een super chille mindset had, me op het ergste had voorbereid en er naar mijn gevoel helemaal klaar voor was. Zorg dat je je veilig voelt om volledig te kunnen ontspannen en je kunt bevallen op JOUW manier. Of dat nou volgens plan a of b is, thuis of zhuis. Alleen dan kun je volledig loslaten. Bij mij hielp het ook om positieve bevallingsverhalen te lezen. Ik was echt een beetje bang na de 1e, door echt te oriënteren op wat er “mis” ging en ik voor mezelf plan a, b en zelfs c had was ik echt chiller. Zettem op! You can do this!