..

Beide bevallingen heel vlot -+ 3/4 uur. De eerste weeenstorm en geen persweeen die bevalling was best heftig omdat ik “droog” heb moeten douwen ff grof gezegd. Ik vind echt het persgedeelte heel heftig kwa pijn maar je bent dan zo uit jezelf dat je het niet echt bewust meemaakt. Het overkomt je zoals het komt en je hebt het op dat moment gewoon maar te doen. De 2e heb ik geen weeenstorm gehad en echt tot 10 cm super chill tussen de weeen door rond gewaggeld. Alleen toen wel persweeen gehad wat ik toen ook een heel heftig gevoel vond omdat ik het niet herkende. Wat een oergeweld zeg! Maar het heeft het bevallen zelf echt zoveel makkelijker gemaakt waardoor de pijn echt beperkt bleef tot 20 minuten. Waar ik bij mn dochter echt de volle bevalling pijn heb gehad, had ik bij mn zoon slechts een helse 20 minuten. Het scheelt dat ik bij mn zoon echt een super chille mindset had, me op het ergste had voorbereid en er naar mijn gevoel helemaal klaar voor was. Zorg dat je je veilig voelt om volledig te kunnen ontspannen en je kunt bevallen op JOUW manier. Of dat nou volgens plan a of b is, thuis of zhuis. Alleen dan kun je volledig loslaten. Bij mij hielp het ook om positieve bevallingsverhalen te lezen. Ik was echt een beetje bang na de 1e, door echt te oriënteren op wat er “mis” ging en ik voor mezelf plan a, b en zelfs c had was ik echt chiller. Zettem op! You can do this!

Nee hoor, dat was vroeger zo, dat je bij medische bevallingen plat op je rug moest liggen ivm de draden. Natuurlijk hangt het van het ziekenhuis af (ik zal het gewoon even navragen bij het ziekenhuis waar je onder controle bent) maar veel kan nu draadloos of is zo gemaakt dat je er toch mee in bad kan bijvoorbeeld. Ik zat zelf ook aan draden (geen pijnstilling, want dan moet je wel op bed blijven omdat je niet meer (goed) kan lopen) en ben tot vlak voor de werkelijke geboorte in bad geweest. 

Ik was vooraf ook niet echt bang. En wilde gewoon dolgraag mn baby ontmoeten. Dacht echt dat je er wel controle over had met ademhaling, houdingen, massage, douchen enzo. Je kwam toch in een roes van hormonen die je erdoorheen gingen helpen?? En ik had een top bevalplan. 
Ehh ik ben echt bang om dit nog een keer te moeten doen. Maar dat ligt ook aan mijn bevalling. Ik kreeg een vergiftiging en werd midden in een weeenstorm als medisch opgevangen. Lag aan allerlei kabels banden en infusen. Kon dus niet meer mijn bed uit. Geen goede begeleiding bij de paniek weg nemen. Ik heb een pompje gehad, maar eenmaal bij 10 cm geen persweeen. Dus ik heb 1,5 uur zelfstandig geperst, en daarna wel persweeen, toen nog eens 1,5 uur geperst en totaalruptuur. Op de verloskamer zonder narcose gehecht. Het hele gebeuren deed pijn! En ik vond het heel overweldigend. Heb er letterlijk een paar maanden nachtmerries van gehad (kwam ook door de heftige kraamperiode met huilbaby). 
Bevalplan heb ik niet aangeraakt. Ik kon niet lopen en douchen enzo. En ja, de bevalling neemt je wel over. Je kan niet even stoppen. Dus je gaat, tot de baby er is. Maar ik heb weinig trance gevoeld. Wel paniek. Ik neem dat het ziekenhuispersoneel nog steeds wel een beetje kwalijk. Al snap ik dat de vergiftiging even belangrijker was. En mijn maand te vroeg geboren baby. 
Ik wil niet zeggen dat jouw bevalling zo gaat lopen. Meestal verloopt het veel soepeler. Maar dit was mijn ervaring met redelijk zorgeloos de bevalling in gaan. Het loopt gewoon niet altijd volgens plan. 
Overigens ben ik nu gewoon weer voor een tweede aan het proberen. Ik zie het inmiddels als het meest heftige dat ik ooit gedaan heb, en ik ben er trots op. En als ik nog zo'n tweede lieffie ervoor terug krijg, dan doe ik het allemaal zo weer. Ik kon het toen, dus nu ook.

[quote quote=10461838]
As je een medische bevalling hebt, klopt het dat je dan sowieso al vast zit al vanalles aan controle apparatuur en dat je niet kan bewegen?

Of was dat enkel in jouw geval?

Mijn bevalling is namelijk medisch vanwege chronische aandoening.[/quote]

Je zit idd vast aan het ctg maar ik sommige ziekenhuizen kun je wel draadloze kriigen. Kies je voor pijnstilling dan moet je zwz. In bed blijven. Ik had bij de 1e een laagliggend placenta waardoor continu bloedverlies had. Maar dat heeft niks met jou aandoening te maken waarschijnlijk. Als ik jou was zolang mogelijk pijnstilling uitstellen zodat je lang mobiel kunt blijven en misschien zelfs onder de douche of in bad kan gaan

Terug
Bovenaan