1e gesprek gyn, wat staat ons te wachten?

Hey meiden,

We zijn nu zo'n 10 maanden bezig en op basis van mijn leeftijd (bijna 31 jaar) heeft de huisarts ons doorgestuurd naar de gyn. Hebben vrij snel de vragenlijst binnen gekregen, ingevuld en retour gestuurd. Binnenkort krijgen we bericht dat we langs mogen komen, vind het toch allemaal wel een beetje spannend..... Wat gaat er gebeuren bij zo'n eerste onderzoek?

Ik wens iedereen heel veel succes!!

Liefs Star

hallo star

ik kan je alles vertellen. wij zijn nu 2 jaar bezig.
bij het 1ste gesprek werd mijn man zijn zaad onderzocht. dan moet je op een ochtend een potje vullen en weg brengen en een week later krijg je de uitslag. ook is er bij mij een inwendige echo gedaan om te kijken hoe je baarmoeder eruit ziet en of je eitjes hebt. daarna moet je ook bloed laten prikken op een bepaalde dag in je cyclus om te kijken hoe je hormoon waarden zijn.
ik heb een aantal onderzoeken gehad en die waren allemaal goed, toen kregen we een half jaar de tijd. toen heb ik een kijkoperatie gehad en die was ook goed. inmiddels 3 iui behandelingen en nog een operatie om een poliep te verwijderen uit baarmoeder. wij hebben nu na 1 jaar medische molen even een rust pauze ingelast.
De onderzoeken op zich zijn allemaal best te doen maar zorg ervoor dat je jezelf er niet in verliest want het kan uiteindelijk best heftig zijn.
ik vond het fijn om die onderzoeken te laten doen want dan weet je wel of er iets is waardoor het niet lukt. bij ons is er geen aanwijzing waardoor het niet lukt dus dat is wel frustrerend maar we blijven positief want dat is het belangrijkste.

veel succes groetjes kim

hallo star

ik kan je alles vertellen. wij zijn nu 2 jaar bezig.
bij het 1ste gesprek werd mijn man zijn zaad onderzocht. dan moet je op een ochtend een potje vullen en weg brengen en een week later krijg je de uitslag. ook is er bij mij een inwendige echo gedaan om te kijken hoe je baarmoeder eruit ziet en of je eitjes hebt. daarna moet je ook bloed laten prikken op een bepaalde dag in je cyclus om te kijken hoe je hormoon waarden zijn.
ik heb een aantal onderzoeken gehad en die waren allemaal goed, toen kregen we een half jaar de tijd. toen heb ik een kijkoperatie gehad en die was ook goed. inmiddels 3 iui behandelingen en nog een operatie om een poliep te verwijderen uit baarmoeder. wij hebben nu na 1 jaar medische molen even een rust pauze ingelast.
De onderzoeken op zich zijn allemaal best te doen maar zorg ervoor dat je jezelf er niet in verliest want het kan uiteindelijk best heftig zijn.
ik vond het fijn om die onderzoeken te laten doen want dan weet je wel of er iets is waardoor het niet lukt. bij ons is er geen aanwijzing waardoor het niet lukt dus dat is wel frustrerend maar we blijven positief want dat is het belangrijkste.

veel succes groetjes kim

Hallo,
Ik lees net je verhaal en we zitten in precies hetzelfde schuitje.
Ik ben nu ook 10-11 maand gestopt. Vorig jaar mei en ben gister naar de huisarts geweest en heb ook een verwijskaart gekregen voor naar de gynacoloog.
Ik ben dan wel 23 jaar maar heb een hele lange cyclus van 6-7 weken heel onregelmatig ook. Dus ben zo blij dat er nu naar gekeken wordt.
Ik moet 16 april voor het eerst naar de gyn en jij? of weet je nog niet?
Ik heb ook geen idee wat mij te wachten staat, geloof dat de eerste keer alleen een gesprek is zou idd ook nog iets door de brievenbus krijgen of nou daar papieren inzitten om in te vullen geen idee. Mijn huisarts heeft ook niks vertelt is helaas niet zo'n prater haha.

Heel veel succes bij de gyn!
Groetjes

Hallo,
Ik lees net je verhaal en we zitten in precies hetzelfde schuitje.
Ik ben nu ook 10-11 maand gestopt. Vorig jaar mei en ben gister naar de huisarts geweest en heb ook een verwijskaart gekregen voor naar de gynacoloog.
Ik ben dan wel 23 jaar maar heb een hele lange cyclus van 6-7 weken heel onregelmatig ook. Dus ben zo blij dat er nu naar gekeken wordt.
Ik moet 16 april voor het eerst naar de gyn en jij? of weet je nog niet?
Ik heb ook geen idee wat mij te wachten staat, geloof dat de eerste keer alleen een gesprek is zou idd ook nog iets door de brievenbus krijgen of nou daar papieren inzitten om in te vullen geen idee. Mijn huisarts heeft ook niks vertelt is helaas niet zo'n prater haha.

Heel veel succes bij de gyn!
Groetjes

Hey meiden,

@ hummer: Bedankt voor je verhaal! Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat. Het blijft toch erg spannend.... Jullie zijn al wel een tijd bezig, is dan inderdaad zuur als ze niks kunnen vinden. Het is toch prettiger als je er een 'naam' aan kan geven. Knap dat jullie nu een rustpauze inlassen, maar zeer begrijpelijk. Ik hoop voor jullie dat er toch snel positief nieuws komt!

@ iloontje: Ik weet nog niet wanneer ik naar de gyn mag. We hebben eerst een vragenlijst moeten invullen en aan de hand daarvan krijgen we een gesprek. De huisarts vermoedde dat het nog wel 4 weken kon duren. Toch fijn als ze je doorsturen, hé! Word er in ieder geval naar gekeken. Laat je weten hoe je eerste gesprek is verlopen?
Succes!

Liefs Star

Heij
ik heb vandaag een bevestiging brief gekregen maar geen lijst waar ik wat in moest vullen.
Moet ik dan vast doen tijdens het gesprek ofzo.
ik hou je op de hoogte

wij moeten de woensdag na de pasen.
ben ook erg benieuwd wat er gaat gebeuren.
Wij zijn 14 maanden bezig,voor een 2e kindje.
heb geen lijst ofzo gekrgen,maar heb ook niet hoeven vertellen waarvoor we komen (toen ik de afspraak maakte).
succes allemaal
groetjes fleur

Terug
Bovenaan