1e keer mama

Hoi aanstaande mama's

Wie vind het gezellig om met een klein groepje bij dit topic te blijven praten? Er zijn zoveel topics, maar nergens leren we elkaar echt een beetje kennen. Het lijkt mij leuk om met een groepje meiden te kletsen waarvoor het ook de eerste zwangerschap is.

Ik zal me alvast een beetje voorstellen:
Ik ben Irene, ben 28 jaar en woon samen met mijn vriend. We zijn drie jaar samen en dit wordt voor ons beide ons eerste kindje. Mijn vriend is ook dolblij, voor hem is het altijd al een grote droom geweest vader te worden.
Op dit moment ben ik 9 weken en 2 dagen zwanger. Het was bij ons in de 2e ronde al raak! Eerste ronde duurde wel erg lang (75 dagen), maar totaal onverwacht was het daarna dus gelijk raak. Volgende week woensdag hebben we de eerste echo en daar kijken we ontzettend naar uit! Daarna gaan we het ook aan iedereen vertellen, nu weet alleen een select clubje het.
Behalve heeeeel erg moe valt het nog wel mee met de kwaaltjes. Soms misselijk, soms bandenpijn, soms pijn in mijn schaambeen, veranderde smaak en reuk, vaak plassen (mn 's nachts). Maar eigenlijk mag ik niet klagen (al doe ik dat wel regelmatig, sorry!)

Hopelijk gaat bij jullie ook alles goed en kunnen we elkaar ondersteunen in de spannende tijd die gaat komen: voor het eerst mama worden!

Groetjes, Irene

Ben het met je eens! Overal dwarrelen er topics waar een paar keer op gereageerd word en dan is het er opeens stil.

Zal me even kort voorstellen;

Marije, 25 jaar en woon samen met Dennis in de kop van Noord-Holland.
Dit is ons eerste kindje. Ik heb reeds 2 miskramen (1 op 7 wkn en 1 gecurreteerd op 10 wkn omdat hartje niet klopte op echo) achter de rug in de afgelopen 3 jaar en ben dan ook erg blij dat we weer zwanger zijn!!!

Nu was de eerste echo prima! Het hartje klopt goed, qua grootte klopt het precies! Dus kan niet beter.

Afgezien van de kwaaltjes! Erg misselijk geweest, medicijnen van de dokter voor gehad. Neem ik nu niet meer, misselijkheid neemt af gelukkig! Nog wel erg moe, maar is wel ietsje minder aan 't worden al....

Ik ben morgen 10 weken zwanger en uitgerekend voor 2 oktober.

10 maart hebben we de intake bij de verloskundige en 12 maart mogen we voor een 2e echo omdat de 1e echo alleen een vlekje te zien was en nu hopelijk armpjes, beentjes enz! :)

Voor meer over ons: http://babyhonig.beebiesite.nl

Hoi

Ik doe ook mee hoor. Ik had eerder al een topic gestart voor de meiden die 1e keer moeder werden maar die is helaas naar pagina 3 verhuist.

Ik ben Natalie (25) en ben as zondag 1 jaar getrouwd met Dennis (29).
Na 9 rondes is het ons gelukt om zwanger te raken van ons eerste kindje en ik ben morgen 9 weken zwanger. Vandaag heb ik mijn eerste afspraak bij de vk en vorige week heb ik al een echo gehad omdat ik even een hele onzekere inzinking had en de vk het beter vond voor mij en het kleintje als ik kon zien dat alles goed was.
De echo was perfect en we hebben het hartje zien kloppen, erg geruststellend moet ik zeggen.
Vinden jullie het ook nog zo onwerkelijk allemaal?? Misschien komt het bij mij omdat ik bijna geen kwaaltjes heb, maar soms is het net of ik het allemaal maar gedroomd heb .

Groetjes natalie

Hoi Irene en andere dames,

wat een leuk en goed idee.
Ook ik schrijf mee.

Mijn naam is Belle ben 31 en ben getrouwd in 2004. En wij hebben een hond Oscar (ook heel belangrijk) Wij zijn nu voor de eerste keer zwanger. Helaas ging dat niet vanzelf. Wij zijn ruim 3,5 jaar bezig geweest en nu dan eindelijk via IVF zwanger geworden. Met alle ups en vooral downs erbij.
Een voordeel, we hebben gister onze tweede echo gehad en daaruit blijkt dat alles nog goed gaat. Ik ben nu 8 weken en 5 dagen.
Ik ben op 11 oktober uitgerekend.

Onze volgende afspraak is op 25 maart, voor een nekplooimeting. Voorlopig blijven wij ook onder controle in het ZH (hoeft niet maar wel zo prettig).

Euhm, verder geloof ik niets bijzonders.
O ja, heb weinig last van zwangerschaps kwaaltjes, heb eerst wel erg honger gehad maar dat is weer over. Zo nu en dan misselijk maar niet noemenswaardig. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Tot schrijfs, met veel gezelligheid!

groetjes Belle

o,ja
Vergeet nog te vertellen waar ik woon. Ik woon in de bollenstreek (kop van zuid-holland) in een heeel klein buurtschapje (5 straten). maar wel lekker dicht bij het strand en de duinen.

Groetjes Natalie

Wat leuk dat jullie zo snel reageren!!!!

Ik lees straks nog even rustig jullie berichtjes door en dan zal ik reageren. Volgens mij heb ik met jullie allemaal al wel eens gekletst de afgelopen tijd. Maar ik moet nu eerst naar de tandarts en boodschappen doen.

Tot straks.

Groetjes, Irene

hoi,

ik doe ook mee, wat leuk om het zo te doen!
Mijn naam is truus ik ben 26 jaar en ik woon nu zo'n 5 jaar samen.
We zijn een jaar in de medsich molen geweest en bij de laatste kuur zwanger!!
Ik ben nu 7,5 week, 10 mrt heb ik weer een echo ik hoop dat alles goed is!

groetjes truus

Hoi Truus, Belle, Nathalie en Marije,

Als ik jullie verhalen lees dan realiseer ik me wel heel erg dat we boffen dat het bij ons (tot nu toe) zo van een leie dakje gaat. Jullie hebben allemaal al heel wat meegemaakt, miskramen, medische molen... Tjeetje! Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het nu bij ons allemaal wel raak is. Duimen dat alles goed blijft gaan!

Jullie hebben het kindje  allemaal al  gezien op een echo, lijkt mij heerlijk! Ik moet tot woensdag 12 maart wachten. Dan worden wij ook eindelijk uit de zenuwen geholpen. Ik begin het toch wel erg te knijpen de laatste tijd. Ben zo ontzettend bang dat we geen hartje zien op de echo. Ben vandaag ook voor het eerst weer normaal energiek, niet misselijk, geen kwaaltjes. En dan gelijk bang dat het mis is. Ik hoop er gewoon op morgen weer misselijk en moe te zijn...

Truus: heb je Clomid gehad? Moet je nu ook onder controle bij het ziekenhuis blijven of mag je bij de verloskundige?

Belle: heb je verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down na IVF (of is dat een stomme vraag?). Vind je het niet eng zo'n nekplooimeting, wat als eruit komt dat je een verhoogde kans hebt...? Wij hebben besloten het niet te doen, maar we hebben ook geen verhoogd risico.

Nathalie: Hoe was het bij de verloskundige? Alles nog oke? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel onwerkelijk vind, ben ondertussen al aan het idee gewend. Maar dat er over 7 maanden een baby uit mij komt kan ik me nog niet helemaal voorstellen. Maar ik denk dat dat blijft, het is toch de eerste...
Voor mocht ik het zondag vergeten: Gefeliciteerd! Gaan jullie nog wat leuks doen om het te vieren?

Marije: Wat grappig dat jij en Nathalie alle twee een Dennis hebben en 25 jaar zijn...
Leuke site trouwens! Heb even snel gekeken, ga binnenkort een keertje rustig bekijken. Maar ik zag dat je fotomodel bent... En jullie houden van snelle auto's! Maar de mooiste foto vond ik toch de zwart-wit foto...

Nou meiden, tot binnenkort!

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan