1e keer mama

Ja, gezellig een vaste plek waar je alles een beetje kan delen!!

Ik zal me ook even voorstellen:
Ik ben Judith, 25 jaar en ben ruim 7 jaar samen met mijn vriend en wonen nu ruim drie jaar samen in brabant.
We zijn in de 2e ronde zwanger geraakt van ons eerste kindje, de eerste ronde had ik er helemaal langs geteld(cyclus van 37 dagen, en van een van 28 dagen uitgegaan)
Maar ik ben blij en als ik hier de verhalen overal lees boffen we ook maar dat het zo snel is gelukt! En als alles goed gaat, hebben we romd 10 oktober een klein hummeltje in onze armen!
Eigenlijk weinig last van kwaaltjes, behalve supermoe en afentoe last van buikpijn!
Maar wat kun je je onzeker voelen he, elk pijntje of als je weer even niks voelt dan denk je al dat het mis is!

Wij hebben afgelopen maandag de eerste afspraak bij de verloskundige gehad, we kregen ook meteen een echo en zagen het hartje kloppen....pfff wat een opluchting!!
Maar eenmaal thuis ging ik na zitten denken en dacht ik....het zag er wel erg klein uit op dat scherm, zou het allemaal wel echt goed zijn??!!
Maar nou zat ik net op de site van Marije te kijken en zag dat het er bij haar ook ongeveer zo uit zag als bij mij, dus toch weer een beetje gerust gesteld! Wat er afentoe allemaal in je hoofd omgaat he!!!!

Nou, een heel verhaal van mij....ik hoop dat we hier met z'n allen gezellig kunnen kletsen de komende maanden!!

Lfs Judith

Hoi allemaal,

Wat leuk, eindelijk eens een groepje meiden/vrouwen die echt over de zwangerschap willen praten. Ik heb het idee dat je bij de andere onderwerpen er maar wat "bijhangt". Super idee!!! Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jolanda, 34 jaar en voor de tweede keer zwanger. Ik heb de eerste keer, zo'n 2 jaar geleden een miskraam gehad. Ik hoop dat het nu allemaal wel goed gaat. Ik ben 29 oktober uitgeteld. Ik wens jullie in elk geval een goede zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes.

Groetjes,
Jolanda

Marije,

Mag ik vragen wanneer je je eerste echo hebt gehad? Ik krijg hem met 8 weken. Ik vind dat lang wachten omdat ik ook een miskraam heb gehad.

Groetjes,
Jolanda

Jo73Jo,

Ik heb mn 1e echo op 7 wkn en 6 dgn gehad. Dus jouw 8 weken is wel normaal.

Veel eerder een echo maken is ook niet leuk en heeft geen zin.
Het is natuurlijk nooit een garantie voor die 12 weken of het goed blijft gaan, maar als op 8 weken alles goed eruit ziet hoef je je al minder zorgen te maken als dat je bijv. 6 weken bent en een echo krijgt.

Wachten duurt altijd lang, maar geloof me, als je straks terug kijkt dan is de tijd voorbij gevlogen!

Zo ben ik vandaag alweer 10 weken zwanger en krijg ik woensdag mn 2e echo al!

hoi irene,

ja ik heb chlomid gehad, eerst 50 mg maar dat werkte niet, toen 100 mg nog nix pas bij de 2e x 150 mg chlomid sloeg het eindlijk aan.
Enkele kuren verder zwanger! ik heb maandag weer een echo 2e echo.
Heb ook een echo gehad met 6 weken maar dan zie je nog niet zoveel, het hartje klopte wel!
Ben erg zenuwachtig voor maandag, heb namelijk een ongelukje gehad met de auto en nu ben ik erg onzeker geworden!

wat fijn om hier nu wat op te "bouwen" ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat wel allemaal een gezonde baby in ons handen hebben in oktober!!

liefs truus

hoi aanstaande mama's!!
ik zal me ook even voorstellen. ik ben 28 en bijna 3 jaar getrouwd.
En nu ben ik dus voor het eerst zwanger!!
Ik heb bij de gyn een echo gehad bij 6 week 5 dagen, waar ik het hartje zag kloppen. 17 maart krijg ik mijn 2e echo! mocht nog een keer voor termijn bepaling omdat de eerste echo zo vroeg was. ben vandaag precies 9 weken zwanger. En nu ook voor het eerst bij de verloskundige geweest. het wordt steeds realistischer. Ik zit de hele tijd op internet te kijken naar leuke dingen en kan niet wachten om dingen te kopen.......

Jeetje, wat een reacties! Leuk dat er zoveel vrouwen mee willen praten. Ik denk dat we elkaars steun en tips de komende maanden heel hard nodig gaan hebben...

Ik ben al weer vergeten wat iedereen heeft geschreven. Oja, ik weet nog dat Truus antwoorde over de Clomid. Heb je er veel bijwerkingen van gehad? Een vriendin van mij heeft het bijna een jaar geslikt en die had heel veel last van bijwerkingen, maar ook door de stress die het hele ziekenhuisgebeuren met zich meebrengt. Wat voor ongeluk heb je trouwens gehad??? Ik merk dat ik nu wat meer gespannen in de auto zit, als er nu wat gebeurt is het niet alleen met mij...

Oja, Bootje, ik kijk nog niet veel naar dingen op het internet (behalve hier dan...) Ik durf nog echt niet te ontspannen, met name de laatste week wordt mijn onzekerheid steeds groter. Pas als ik 12 maart een positieve echo heb gehad ga ik eens verder kijken. Het enige wat ik al wel heb gedaan enige weken gelden is wat zwangerschapskleding besteld bij H&M in de uitverkoop. Tja, als het goedkoper kan...ik blijf een Hollander he?!

Oja, nog een tip van een paar vriendinnen van mij: meldt je niet aan voor die cadeaudoos van felicitas. Ze komen die doos afleveren, dan moeten ze binnen komen (je mag de doos niet gewoon aannemen) en dan gaan ze ruim een half uur lang je van alles en nogwat proberen te verkopen. En blijkbaar is dat heel vervelend! Met name als je net bevallen bent, want dan is al snel alles je te veel. En bij een vriendin van mij die matig nl spreekt hebben ze een boek aangesmeerd voor €30. Tenminste dat dacht ze, bleek het een reeks van 10 boeken te zijn voor €30 per stuk...kassa...€300!!!! Lullig he!? Maar goed, jullie moeten het zelf weten hoor.... Maar ik weet dat ik het niet ga doen. Blijkbaar is de doos van Prenatal en de Etos wel erg de moeite waard...(ik blijf natuurlijk nog steeds een Hollander he..., ha, ha!)

Fijne avond allemaal!!!!

Groetjes, Irene

Dit vind ik nu eens een leuk forum. Bedankt Marije voor je antwoord. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het me allemaal te lang duurt, maar dat is bij jullie natuurlijk ook het geval.

Ik ben benieuwd!!!

Truus, Ik hoop voor jou dat het helemaal goed gaat na die medische mallemolen!!! Zo   mag je het toch wel noemen.

Groetjes en een fijne avond. Tot gauw!!!

Jolanda

Terug
Bovenaan