1e keer mama

Hoi hoi,

Jeetje is wel balen ja...maar ook wel fijn dat je toch nog een keer een echo krijgt, wanneer krijg je die eigenlijk? Ik heb ook geen inwendige echo gehad, voor mij hoeft dat idd ook niet zo!!
Eerst maar lekker genieten van je vakantie, ik mag nog een weekje werken en dan gaan we er ook ff tussenuit.

Na drie maanden kreeg ik al last van m'n bekken en m'n rug, liep zowiezo al bij de fysio voor m'n rug (dus was er al een beetje bang voor). Werk op het moment halve dagen en moet zeggen dat ik het soms niet zo positief in zie als ik bedenk dat ik nog 24 weken moet! Maar ja, we proberen er gewoon het beste van te maken, kan hier gelukkig afentoe 'anoniem' even klagen!!!

Fijne vakantie allemaal!

Hallo allemaal,

Ik had een boel bij te lezen. Vervelend dat sommigen zich nog niet lekker voelen! (heb veel gelezen maar niet precies de namen onthouden wie wat ging heeft/ doet) Nu maar hopen dat dat heel snel overgaat.
Op vakantie is ook lekker. Wij willen ook wel, ik durf niet zo goed te vliegen, vind het een beetje eng maar wil dan nog wel naar griekenland, terwijl mijn man liefst nog verder gaat.
Verder gaat het met mij en de beeb goed met mijn vader heel slecht. Hij heeft toch nog een hele heftige reactie gekregen op de chemokuur en ligt nu te vechten op de Intensieve Care. Daar is hij gisteravond heen gegaan. Het ging zo slecht dat ik aan het verplegend personeel om een echo heb gevraagd zodat mijn vader het kindje in elk geval een keertje "live" had gezien. En dat konden ze gelukkig regelen. Echt heel gaaf en fijn voor mijn vader. Ben nu wel erg verdrietig omdat je eigenlijk niets voor hem kan doen. Vind het ook allemaal erg moeilijk. Vooral om blij te zijn met de kleine, het verdriet weegt nu even iets zwaarder. We hopen dat het goed komt en dat het niet te lang hoeft te duren op deze manier.
Dus het zal wel   weer even duren voor ik weer reageer. Ik hoop dat jullie iets meer kunnen genieten.

Liefs, Belle

He meiden,

sjonge, Belle, gaaf dat dat kon met die echo! Super! Wat er verder dan ook gebeurt, dan heeft ie idd het kindje gezien.... Sterkte ermee verder, kan me voorstellen dat het, zeker als je er zelf ook zo ziek bijloopt, allemaal wel zwaar is.
Hier ging het vrijdag super, vervolgens heb ik wat te enthousiast gewinkeld met een vriendin en had ik 's avonds een concert waar ik niet bleek te kunnen zitten, (de pauze en daarvoor toch maar op de grond gezeten, want de hele tijd staan was geen doen).
Dat moest ik dus gisteren bezuren :-( Knalmisselijk ineens toen we in de trein zaten om de kids van m'n man voor het weekend op te halen, zere buik... Nouja, het zij zo...
Rustig aan gedaan verder, (m'n man de nieuwe eethoek op laten halen, :) Hij staat super!), en me aan het verheugen op de vakantie. Morgen gaan we weg en volgende week donderdag komen we terug, en dan mogen we vrijdag direct weer voor de tweede poging echo, :) Joepie!

Hoi dames!
Hoe gaat het met jullie??? Ook al een flinke buik aan het krijgen? Wel leuk dat iedereen het nu ziet, vinden jullie niet?
Vandaag is de een na laatste dag van mijn vakantie. Heb ontzettend genoten, we hadden ook wel erg veel geluk met het weer! Maar ik had ook allerlei plannen om dingen te gaan doen en uitzoeken (babykamer enzo), maar dat is er helemaal niet van gekomen. Eigenlijk hebben we behalve kinderopvang en kraamzorg nog helemaal niets geregeld. Hoe ver zijn jullie met het regelen van dingen? En wanneer moet je wat eigenlijk geregeld hebben?
Sinds een klein weekje voel ik de kleine  af en toe. Gisteren voelde ik voor het eerst duidelijke schopjes, zo duidelijk dat zelfs mijn vriend het kon voelen. Echt een super gevoel!!! Volgende week weer naar de verloskundige en ook de 20 weken echo. Wat gaan de weken toch snel, dan ben ik al weer op de helft...
Ik loop ondertussen wel bij de fsyio omdat ik ontzettende last heb van mijn heup. Het is gelukkig geen bekkenprobleem, maar wel heel pijnlijk. Ik hoop dat het geen problemen op gaat leveren als ik weer ga werken vanaf donderdag.
Ik ben echt heel benieuwd hoe het met jullie allemaal is!
Veel liefs, Irene

Hallo meiden,

Hier gaat het met de baby goed maar met mijn vader is het niet goed gegaan. Het hele verhaal daarover staat onder het kopje Belle hoe gaat het met je? van Kruimel.
Mijn vader is nl overleden. Daardoor hebben de afgelopen weken de dingen een beetje stil gestaan. Wel zijn we 2x een halve dag wezen shoppen maar nog niets gekocht wel keuzes gemaakt.
Verder moet ik nog een hoop regelen. Wat gaan jullie bv doen zwangerschaps: gym, yoga, zwemmen oid? Ik zelf denk aan yoga of het klassieke gym.
Binnenkort hoop ik ook een foto van mijn stevig groeiende buik te plaatsen. Hij is echt al groot maar de gyn zei   mij geen zorgen te maken. Ben ook al 10 kilo zwaarder. Hmm.
Verder is het allemaal druk druk druk en moet er een hoop gebeuren. Moet wel een beetje de rust voor mijzelf bewaren, vooral in mijn hoofd anders kost het me mijn nachtrust (net als   van de week).

Volgende week mijn 20 weken echo en die week erna voor het eerst naar de verloskundige (tot nu toe was ik bij de gyn).Ben benieuwd wat die te vertellen heeft.

Groetjes Belle

18 wk en 3 dagen

Jeetje Belle, wat een dubbele emoties zal je hebben!!! Was het nog gelukt dat je vader je kindje kon horen of zien op een echo? Ik hoop voor jullie dat zijn overlijden rustig en 'naar wens' verlopen is. Kan me voorstellen dat je dan opeens heel wat minder bezig bent met zwanger zijn.

Wat gym, yoga, etc ben ik ook nog aan het twijfelen. Ik had me opgegeven voor een zwangerschapscursus van de thuiszorg (3 bijeenkomsten), maar die gaat niet door ivm langdurige ziekte van de docent. Andere cursussen bij ons in de buurt zijn vaak al zo'n 10 bijeenkomsten en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Maar ik heb niet de illusie dat ik  wat extra informatie over ontspannen, weeen opvangen en puffen niet nodig zal hebben... Kortom, ik weer het nog niet. Zwemmen deed ik trouwens al 1 keer per week (gewoon baantjes zwemmen), maar dat mag nu voorlopig niet meer van de fysio. Balen!

groetjes, Irene

Hoi aanstaande mama's
Begint bij jullie de kriebel ook al toe te slaan??? Wij beginnen nu toch af en toe wel te beseffen dat ons leven binnen 5 maanden nooit meer hetzelfde zal zijn. We worden papa en mama en zullen dat de rest van ons leven blijven. Het is toch wel even anders dan alle eerdere belangrijke gebeurtenissen in ons leven. Nog steeds willen we het heel graag en we zijn er dolblij mee, maar soms is het toch ook wel een beetje eng... Is dat voor jullie herkenbaar???
Verder merk ik dat ik steeds meer praktische vragen krijg. Waar zet je een babybadje. Moet je flesjes en flesvoeding aanschaffen als je borstvoeding wil geven. Wat moeten we allemaal kopen, etc... Heb me nu wel opgegeven voor een cursus en daar hoop ik straks een heleboel antwoorden te krijgen.
Ondertussen is onze kleine een flinke voetballer aan het worden. Mijn vriend kan nu al ruim twee weken regelmatig meegenieten van zijn geschop.
Oja, we zijn er ook al over uit hoe tie gaat heten als het een jongen wordt. Nu een meisjesnaam.
Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is.
Groetjes, Irene

Hoi Meiden

Weer een keer een krabbeltje van mij.
Houd jullie kleine ook zo van pappa pesten?? Mijn man heeft de kleine in week 17 2 keer mogen voelen, sindsdien stopt het geschop en gedraai zodra hij zijn hand op mijn buik heeft liggen, en zodra hij weggaat dan begint het weer. haha.
Hoever zijn jullie met de aankopen??
Wij hebben nu de kinderwagen in huis, het kamertje (ledikant, commode en kast) zijn besteld (komt in juli) en er is een startpakket flesjes in huis (was heeel erg in de aanbieding, dus maar gelijk meegenomen) Verder natuurlijk wat kleertjes, niet te veel maar een paar pakjes en wat dingetjes die we kadoo gehad hebben.
Gaat nu toch wel snel he. Voor mij nog 2 daagjes tot de 20 wkn echo. Zo spannend.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan