1e keer mama

Ik heb dat ook wel eens gehoord van die doos van felicitas, maar volgens mij ben je niks verplicht?! Maar die mensen praten inderdaad wel zo op je in, dat het allemaal wel heel interessant lijk!!!

Leuk he, overal een beetje rondkijken naar babyspulletjes...wij hebben van de week al gekeken naar een babykamertje en een wandelwagen, zie mezelf al helemaal lopen!

Vandaag belde de verloskundige op met de bloeduitslag, blijkt dat ik te weinig antistoffen heb voor rode hond, komt blijkbaar maar heel weinig voor! Is nu niks meer aan te doen, maar aangezien ik in de kinderopvang werk is het toch wel een beetje riskant!
Ach ja, we hopen gewoon het beste...komt tegenwoordig ook maar weinig voor gelukkig!

Fijne avond allemaal,
Lfs Judith

hoi dames,

ongeluk met de auto, heb iemand aangereden die uit het niets achter een bus vandaan kwam.. behoorlijk geschrokken die andere persoon mankeerde nix.
Ik heb alleen wat last van mn nek ( had ik al, whiplash) en de schrik zit er ff goed in dus heb kijk erg uit naar de echo.

irene: ja ik had ook erg last van de bijwerkingen, vooral de bezoekjes en hormonen gierden door mn lijf. daarom besloten we ook een tijdje te stoppen na die laatste kuur.
Maar ja nu ben ik zwanger!!!

nog een vraagje, hebben jullie ook zo vresellijk last van duizeligheid? ik wel echt vreslijk!!!

maar ja, doen het voor een goed doel!!

liefs truus

Hallo allemaal,

jeetje wat veel reacties alweer! Pff,weet niet of ik alles kan onthouden.

Irene: Als het goed is hebben wij geen (of heel iets??) verhoogd risico op een kind met een afwijking. Desalnietemin had ik weinig keuze in de test. Heb nog al een (wel leuke) maar zeer kordate gyn in België die het nodig vond. Ook de gyn in NL bood het meteen aan. Tja wat als de uitslag niet goed is, geen idee, stom misschien maar daar heb ik nog niet over na gedacht.

Marije, ook even kort een reactie op jou over een echo. Ik heb zelf een echo gehad met 6 weken en 2 dagen. Echt super! Het hartje klopte al, zag ook al het vormpje wat je in de boeken ook ziet.Echt heel leuk!  Dus dat er niet veel aan is zal je mij niet horen zeggen! Heb ook een echo dat het vruchtje is ingebracht echt heel bijzonder dat je die celletjes ziet en dat dat nu al zo gegroeit is.

Over de dozen heb ik ook gehoord dat als ze eenmaal je adres hebben je er regelmatig post etc van krijgt. Hmm, goed nadenken dus wat je invult (zei de mevr van MvM ook nog tegen mij). Heb geen zin in maanden post die je eigenlijk niet wil.

Truus, als ik het goed onthouden heb, jij hebt last van duizeligheid. Dit heb ik zo rond week 4-5 gehad maar nu geen last meer van. En wat je er aan kan doen?? Geen idee. Goed op je zelf passen hoor!
Verder hier geen nieuws. Erg moe maar dat komt omdat ik slecht slaap (al weken) en tja dan moet je het eigenlijk niet zo laat maken. Maar gister heel leuk naar de Golden Earing geweest in de schouwburg. En ja dan is het zo weer laat en wel gewoon werken natuurlijk.
Ga nu dan ook stoppen en lekker mijn mandje in.

welterusten allemaal!

Groetjes Belle

Hoi Truus,

Ben ook vaak duizelig, heel vervelend. Ik had zelf het idee dat het misschien door een laag ijzergehalte kwam, daar heb ik wel eens vaker last van. Slikte al zwangerschapsvitamines van Gravitamon, maar neem vanaf gisteren ook 1x per dag een glas roosvicee ferro. Kan nog niet echt zeggen of het helpt, maar ik vond het het proberen waard.
Zijn jullie trouwens ook zo vergeetachtig??? Ik vergeet allerlei belangrijke dingen, maak dubbele afspraken op mijn werk...
Over werk gesproken, ik ga maar weer eens snel verder...

Groetjes, Irene

Heej,

Goed idee. Ik ben Linda, 26 en getrouwd. Mijn man is deze week 40 jaar geworden, en we hebben een zoon van 23 maanden. Wij zijn heel onverwacht zwanger geworden, ik ben in Februari aan een nieuwe opleiding begonnen, totaal iets anders dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik loop stage en ga naar school,  en dus schrok ik heel erg toen de test positief was. Ondertussen ben ik wel gewend en vind ik het ook erg leuk.
Verder woon ik in het oosten van Nederland, vlakbij de Duitse grens.
A.s. donderdag, 13 maart krijgen we een eerste echo, en ik denk dat ik nu zo'n beetje 9 weken zwanger ben.
We zijn erg benieuwd, en ik ben nog erg onzeker en ik heb nog niet echt een goed gevoel.
Heb wel ischias, daarvoor ben ik bij cesartherapie. En ik kan niet tegen warm eten, de geur alleen al, doe mij maar brood.
Verder ben ik erg moe, moe en moe, dat vind ik erg vervelend, vooral omdat ik net alles nieuw ben begonnen. Ook voor de stagebegeleider enzo.
Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Groetjes Linda

Ik wil ook even reageren op babypakketten en dergelijke. TIP: Denk eraan als je het nu al doet: als je een miskraam krijgt, wat we natuulijk allemaal niet hopen, dan blijft die zooi gewoon komen. Vul vooral je telefoonnummer niet in, want dan bellen ze je ook nog tig keren. Ik heb het bij mijn miskraam namelijk meegemaakt. Heel vervelend allemaal.

Irene: ik ben ook supervergeetachtig en ik moet me op het werk heel goed concentreren. Ik merk ook dat ik heel erg moe ben.

Kunnen ze je trouwens nu nog enten tegen bepaalde ziektes?

Groetjes,
Jolanda

Hoi Jo73Jo

Zoals ik al schreef hierboven heb ik dus te weinig antistoffen voor rode hond, maar daar kunnen ze je nu niet meer tegen inenten. Pas na de bevalling moet ik mezelf laten inenten daartgen.
Als ik van tevoren bloed had laten prikken, dan had ik me wel in kunnen laten enten maar had dan 3 maanden moeten wachten om voor het echie te gaan, zeg maar!
Dit bedoelde je toch?

Groetjes Judith

Hoi Judith,

Ik wist niet hoe het zat, vandaar mijn vraag. Het is nu duidelijk. Ik zou me maar niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Hoe zit hete eigenlijk als je wel besmet wordt, wat is dan het risico?

Groetjes,
Jolanda

Terug
Bovenaan