1e keer mama

Hmm, tegenvallertje net bij de echo: ik ben toch waarschijnlijk een week of twee korter zwanger (en daarmee uitgerekend in november, waarschijnlijk...)
Maar helemaal zeker durfden ze het nog niet te zeggen, omdat pas na 10 weken alle baby's volgens hetzelfde patroon gaan groeien en de baby wat schuin lag...
Maar goed, ik dacht al bijna bij de 3 maanden te zijn en nog maar een paar weekjes beroerd te hoeven zijn. Ben ik nu dus nog maar 8,5 week en nog zeker een dikke maand last ga hebben van misselijkheid, (de hele dag door bij mij :-()
Nouja... na de domper kwam het besef: het was allemaal goed, hartje klopte, dus het is helemaal echt, :-D Weet ik in ieder geval waar ik het voor doe, al die kwaaltjes, :)

Hallo allemaal,

ik wil me ook graag aansluiten op dit forum. Ik heet Wendy en ben 25 jaar. Ik ben nu 14 weken en 5 dagen zwanger, dus alweer een "tijdje" op weg, hahaha!
Ik woon samen met mn vriend en onze hond.
Bij ons was de zwangerschap niet helemaal gepland, maar wel heel erg welkom. Met niet helemaal gepland bedoel ik, dat we er geen rekening mee hielden dat het zo snel raak zou zijn. Ik was namelijk amper 3 weken van de pil af...

Het is allemaal wat rommelig verlopen, hahaha!
We hadden per 1 december de sleutel gekregen van ons nieuwe huis en daar waren we elk weekend en vrije uren te vinden, want we wilden per se met kerst er in zitten.
Door alle drukte en stress een aantal keer de pil vergeten. Om niet langer aan te klooien, maar gestopt met de pil en afwachten op de eerst volgende menstruatie...daar wachten we nu nog op, hahaha!

Maar goed, we wisten dat de kans er in zat, maar gewoon niet gedacht dat na 10 jaar de pil te hebben geslikt, het na 3 weken al raak zou zijn. Daardoor niet minder gewenst hoor!

Maar goed, het lijkt me leuk om alles met een paar meiden te bespreken die ook voor de eerste keer mama worden!

Groetjes

Hoi Wendy,

Gezellig dat je hier ook mee komt kletsen, en wat een verhaal zeg....zo de eerste keer raak!! Ik moet zeggen dat het bij ons de eerste 'echte' poging ook al raak was, en dat je dan ook echt ff staat te kijken dat er echt 2 streepjes verschijnen op die test!! Maar bij ons was het wel gepland!
Hoe is het verder met je kwaaltjes, of valt het mee??

Hoe is het met de rest van de dames?? Het is wel erg rustig hier op het forum!! Zit op het moment in de ziektewet, dus heb ook erg veel tijd om te kijken en te schrijven!!

Heb vandaag gekeken wanneer mijn vriend en ik gratis (!!!!) kunnen trouwen, voor ons zegt het huwelijk niet zo heel veel. Ik vind het alleen vervelend dat ons kindje en mijn vriend strax een andere achternaam hebben dan ik....voelt voor mij zo raar! Dus ik heb mijn vriend zover gekregen dat hij toch wil trouwen!!! Waarschijnlijk ergens in juni een keer, het was al erg druk met gratis trouwen

Tot snel allemaal,
Groetjes Judith

Hallo meiden,

Judith en Melissa: Tja het is heel spannend en idd het overkomt vaak een ander. Maar gelukkig lijkt het goed te gaan. Melissa voor jou dus ook niet echt een makkelijke tijd. De onzekerheid is vreselijk. Ik hoop voor jullie op goed nieuws.

Marijke, hmm balen als je 2 weken later zou zijn uitgerekend. Maar ik zou gewoon de volgende echo afwachten. En hopen dat je snel niet meer ziek voelt..

Hier verder weinig nieuws. De ouders van mijn werk (peuterspeelzaal) zijn sinds deze week op de hoogte. Ik kreeg zelfs kadootjes van 2 ouders. Zo leuk, totaal niet verwacht.

En ik pas mijn broeken echt niet meer. Ook wel weer leuk maar shirts worden wat te kort en dat is lastig. Tja maar gauw shoppen.

fijn weekend allemaal. ik ga de hond uitlaten en lekker slapen ('t was weer druk genoeg vandaag)

groetjes Belle

Hoi meiden,

Gisteren heb ik eens ingeslagen bij Prenatal, een   nette broek voor naar mijn werk met een leuk shirtje en vestje erboven en zo'n band. Lekker om kleding te hebben waar je weer normaal mee kunt zitten! Een aanrader hoor Belle  (weet even niet hoeveel weken jij nu bent, maar dat maakt eigenlijk ook niet uit want het is toch bij iedereen anders wanneer je broeken niet meer zitten)  Ik voelde me ook heerlijk zwanger tussen alle andere winkelende dames. Ik heb al met een schuin oog gekeken naar de wagentjes, maar daar wacht ik toch maar even mee.
Dinsdag heb ik m'n 1e afspraak bij de vk, ik ben dan precies 12 weken. Alles gaat verder goed, een beetje last gehad van hoofdpijn en een lichte verkoudheid, dus een beetje oppassen.
Hoe gaat het met de rest van de meiden?

groetjes Melissa

Ik ben nu de 16de week ingegaan, en behalve heel erg moe zijn,heb ik nergens last van.
Ik loop nu sinds 4 weken in positie kleding, omdat ik al vrij snel mijn spijkerbroeken niet meer dichtkreeg.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig hele leuke positiekleding!

Momenteel zit ik alweer bijna een week thuis, heb ook de griep. Heb hoofdpijn, keelpijn en zelfs koorts gehad. Op dit moment zwaar verkouden, hoofdpijn en zo ontzettend moe!!!
Ik ga niet eerder aan het werk totdat ik me echt weer fit voel!

hmm, af en toe twijfel ik ook wel; zal ik me ziek melden? Maar heb nu emesafene voorgeschreven gekregen van de huisarts en dat helpt goed tegen de misselijkheid.
Weten jullie trouwens waar je allemaal betaalbare positiekleding kunt kopen? (H&M en C&A weet ik wel, maar verder? Prenatal vind ik een beetje duur en zo zonde voor kleren die je maar zo kort aan hebt...

Hoi meiden,

Veel beterschap voor Mikki, door je rust te nemen knap je hopelijk snel weer op. Ben zelf ook weer na een lang week-end rustig aan doen en veel slapen opgeknapt. Positie kleding heeft ook Miss Etam, weet even niet of het daar prijzig is of niet.

Gisteren naar de vk geweest (12 wkn) voor de 1e keer, en het hartje weer gehoord, heerlijk is dat die bevestiging dat alles goed gaat. Wel een lastige keuze voor ons is mogelijk prenataal onderzoek, vanwege mijn leeftijd kom ik in aanmerking voor een combinatie test. Maar ja, wat zijn de consequenties daarvan en wil je de evt. vervolg stappen (vruchtwaterpunctie met een kans op een miskraam). Wij hebben zo lang gewacht op deze zwangerschap, dat ik alles wil doen om te voorkomen dat ik een miskraam krijg en de vk zei dat ze bij de 20 weken echo ook heel veel zien. Dus ik ben nu van plan om van mijn zwangerschap te genieten en af te zien van die testen. We krijgen nog wel ook een termijn echo, ook al hebben we al een datum opgekregen van het ziekenhuis.

Zijn er nog meer meiden met dit soort vragen? Want dit is de periode waarin het allemaal speelt, bij 13 weken en 6 dagen kan het niet meer.

groetjes Melissa

Terug
Bovenaan