1e keer mama

Hoi meiden,

nou, ik blijf een exemplaar apart, geloof ik. Vandaag bij de verloskundige geweest en het hartje gehoord, (wow!!!). Op basis daarvan denkt zij dat ik toch echt op eind oktober uit ga komen en toch niet een paar weken later... (Blij toe, dan zou de misselijkheid nu wat af moeten gaan nemen).
Maar ik moet proberen deze week de herkansings-echo nog even te laten doen, (volgende week gaan we op vakantie), dus die moet meer duidelijkheid gaan geven. Ben benieuwd.... want straks zeggen ze daar weer: Hmm, 't is toch nog wel erg klein, je bent toch iets later hoor!
Nouja, een vriendin van me zei al: je merkt vanzelf wanneer het komt en bij de eerste gaat het meestal niet zo snel, dus tijd zat om je maatregelen te treffen dan, :)
Ondertussen van de VK ook een kuurtje staaltabletten gekregen, m'n ijzer was veel te laag... niet gek dus dat ik zo moe ben :-( Nou, kan ik juist voor de vakantie aan nog ff oppeppen. Heb me deze week ziek gemeld, vanwege die vermoeidheid en de heftige misselijkheid ook, dus... gewoon even rustig aan is wel even fijn. Wat een opluchting, :)

Hoe is het met jullie?

Hoi meiden

Mikky en Rozemarijke, al wat beter? Balen hè als je je niet lekker voelt!

Hier gaat het best redelijk. Nog twee daagjes werken en dan heb ik 2,5 week vakantie. Phoe wat ben ik daar aan toe! Er was nog een heel gedoe met de vliegtickets dus ik heb vandaag ongeveer 2 uur aan de telefoon gehangen voordat eindelijk alles geregeld was. Maar gelukkig: zaterdag vliegen we lekker voor een weekje naar Spanje!

Maandag weer op controle geweest bij de verloskundige. Alles was goed. Had me toch wel druk lopen maken omdat de vorige keer mijn bloeddruk een beetje hoog was en ik vorige week veel hoofdpijn had gehad. Maar het was gelukkig prima. Hartje ook weer gehoord. Mijn baarmoeder komt nu tot halverwege mijn schaambot en mijn navel. Over 4 weken weer terug en dan ben ik al 20 weken. Vinden jullie de weken nu ook niet voorbij vliegen. Die eerste weken tot de twaalf weken duurde zoooo lang, maar nu gaat het zo snel! Over 4 weken al op de helft!

Groetjes!
Irene

Hmm, goed om te horen dat het straks lekker snel gaat, want het gaat nu zoooo langzaam... zeker met al die misselijkheid en vermoeidheid. Het wordt nog niet echt beter, 't is de hele dag door een beetje met vlagen, dan weer hefitg, dan zakt het weer wat en er is geen peil op te trekken waar dat nou mee te maken heeft. Ja, als ik erg moe ben, is het erger, (in die zin helpt een week thuis zijn wel wat), en als ik me erg inspan, (vanmiddag even een sprint naar de stad getrokken op m'n fiets: even gauw ergens een eethoek bekijken die op marktplaats stond, om die te veroveren voordat een ander erbij zou zijn, :-D Gelukt!!! Waar een week thuis zijn nog meer goed voor kan zijn!). Maar goed, dan sta ik dus ook tegen het kotsen aan uit te hijgen van het harde fietsen.
Maar wel een mooie beloning dus: mooie grote tafel met 6 stoelen voor nog geen 300 piekjes, en het zag er allemaal nog gloedjenieuw uit. Kunnen we straks tenminste nog steeds met z'n allen aan tafel, ook als opa en oma er een dagje zijn, ;-)
Maar goed, ik verheug me erg op de periode waarin het sneller gaat en ik me fitter ga voelen, :-D

Hoi Rozemarijke

Volgens mij ben je je flink aan het vervelen thuis, ik zie overal je naam voorbij komen...!
Leuk dat de zithoek gelukt is! En dat snelle fietsen moet ik inderdaad ook afleren. Ben gewend altijd te racen maar dat gaat nu niet meer. Alleen vertrek ik iedere ochtend eigenlijk een paar minuten te laat naar het station waardoor ik wel moet racen. Helemaal buiten adem (dat ben ik nu trouwens wel heel snel) en met een rood hoofd plof ik dan neer in de trein... 's Middags lukt het me redelijk om rustig te fietsen. Ik ga achter iemand rijden die rustig fietst zodat ik niet steeds harder ga fietsen.

Hoe ver ben je nu eigenlijk? Bij mij werden zo rond de 12 weken de kwaaltjes langzaam aan minder. Hopelijk ga jij je ook snel wat beter voelen!

Groetjes, Irene

Hoi Irene,

ja, hoe ver ben ik...? Volgens mijn eigen berekening 13 weken, volgens de echo twee weken geleden 10, maar volgens de verloskundige afgelopen week dichter bij mijn eigen berekening, :) Gelukkig maar, want als ik nu op 10 zou zitten, zou ik zeker weten dat ik me nog even moet voorbereiden op nog ergere kwaaltjes... Ik ga er maar van uit dat het nu moet gaan zakken, en graag maar, want volgende week gaan we op vakantie...

Ja, ik verveel me echt behoorlijk en door alle misselijkheid en moeheid lukt het ook niet echt om thuis de boel een beetje bij te houden, komt nu bijna allemaal op m'n man neer. Dus, wat doe je dan he? Afleiding zoeken op internet, :) Alhoewel ik vanochtend een paar uurtjes gestudeerd heb en daar ga ik nu ook weer even mee verder. Het lukte me eindelijk om me een beetje te kunnen concentreren op m'n studieboek... gelukkig maar, want voordat we op vakantie gaan moet ik een opdracht inleveren en die deadline wilde ik graag halen, want ik ben al ver genoeg achter door die misselijkheid en vermoeidheid... :-(

Hey dames!

Jeetje Rozemarijke ook vervelend als je niet weet hoever je precies bent...ze kunnen dat toch meten bij de echo?? Hopen maar dat je 13 weken bent,dan gaan nu als het goed is de kwaaltjes een beetje afnemen!!
En als dan niet (net als bij mij) de nieuwe kwaaltjes gaan beginnen, kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap!
Irene...lekker joh 2,5 week vakantie!! Helemaal nu je je weer een beetje fitter voelt kun je er lekker van gaan genieten en waarschijnlijk de laatste vakantie met z'n 2tjes!
Wij gaan over 2 weken een midweek naar praag met mijn familie, maar ik denk dat we eind juni ook nog een last-minute boeken naar de zon...nog even genieten!!

Hoe is het verder met alle dames? Het is erg rustig hier.
Groetjes Judith

He Judith,

ja, dat zou je denken dat ze bij de echo de baby kunnen meten,  Bij mij dus niet, my luck :-( Hij lag schuin weg en m''n baarmoeder zat nog te ver naar beneden, dus ze konden er niet recht op mikken, zeg maar... Zit nu te denken: hadden ze niet inwendige echo kunnen doen, maar het was op het diagnostisc centrum en ach, dat inwendige hoeft eigenlijk ook niet zo van mij. Nu mogen we 9 mei gewoon nog een keer en inmiddels ligt het er, volgens de verloskundige, allemaal wel wat anders bij, dus moeten ze straks wel genoeg kunnen zien om te kunnen bekijken hoe ver we zijn.
Nouja, 1 voordeel: als ik toch niet zover ben, kan ik nu gewoon stug doorhopen dat het wel zo is en misschien heeft dat een fijn placebo-effect op m'n kwaaltjes...

Waar kreeg jij trouwens last van na de eerste 3 maanden dan?
Nouja, nog 4 dagen, dan gaan we op vakantie, eerst daar maar eens van genieten en de dag nadat we terugkomen mogen we gelijk aan de echo, :)

Terug
Bovenaan