1e Kindje DEEL 2!

Hoi Meiden,

Ik ben vandaag weer bij de gyneacoloog geweest. De samenlevingstest was goed. De zaadcellen zitten op juiste plek en zijn erg beweeglijk. Is best leuk om die zaadcellen te zien zwemmen onder de microscoop. Op de inwendige echo was te zien dat een ei dominant groeit en dat de andere afsterven (zoals het hoort). Naar verwachting heb ik binnen 2-3 dagen mijn eisprong. Zaad  van mijn vriend is onderzocht en hij  heeft super zaad. Waarschijnlijk zegt hij dat tegen alle mannen om ze niet onzeker te maken over hun mannelijkheid. Ik moet volgende week vrijdag bloed prikken om te beoordelen of ik een eisprong heb gehad. Op dag 2 moet ik dan weer bloedprikken en dan kan er ook een afspraak gepland worden voor HSG. Ze gaan dan een foto maken met contrastvloeistof van mijn baarmoeder en eileiders.
Gyn verwacht geen bijzonderheden van HSG en bloedonderzoek. Hij verwacht dat wij onder de noemer "onverklaarbaar onvruchtbaar" vallen,  maar dat is eigenlijk vooruit lopen op de zaken.

Ik weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet vinden. Enerzijds ben ik erg blij dat het allemaal goed is/ lijkt te zijn, maar anderzijds maakt dat mij ook onrustig. Waarom zijn we nog niet  zwanger en hoe lang wordt  ons geduld nog op de proef gesteld?    

Ik vind het prettig mijn verhaal te kunnen vertellen op het forum.  Ik moet natuurlijk niet teveel klagen, want dit kan nog maar het begin zijn van een hele ange weg. Er zijn op het forum helaas genoeg verhalen te vinden van meiden die al veel langer bezig zijn. Veel respect voor diegene.

Het wordt gewoon tijd voor veel smileys, want dat geeft de burger moed.

liefs deb2009.  

Hee meiden,

Nou…mijn ongesteldheid is alweer voorbij…2 dagen???? Net als vorige keer….Hebben meer meiden ’last’ van zo’n korte menstruatie?
Verder alles goed! Hoop met jullie ook. Deb2009…..wat een goed nieuws van jullie samenlevingstest!!!! Hoop dat deze positieve uitslag jullie veel goeds zal brengen!

Mammik, ik denk ook dat het je eisprong is. Heb wel vaker gehoord dat dat gepaard gaat met veel slijm en wat roze/rood verlies. Sommige meiden hebben er veel last van en andere weer niet. Heb je er nu nog last van?

Han, balen dat je ongesteld bent geworden! Wij gaan ook beginnen et ovulatietesten…vind ik best spannend…stom he, haha!

Liefs Joen

@Joen: Het voelt nu een beetje of ik ongesteld ben of zo. Maar het bloederige is wel wat minder dan gisteren. Lekker praatje. Beetje vreemd vind ik het wel. Maar ik bedacht me dat ik wel vaker een rare cyclus heb als het heel extreem weer is geweest en we hebben nu natuurlijk heel koud weer gehad. Ik heb het 's zomers ook vaak als het heel heet is. Alleen duurt het dan vaak heel lang voor ik weer eens ongesteld word.
Alleen voordat je met zwanger worden bezig was, dacht ik hier nooit zo bij na, maar nu valt alles op. Echt ieder kriebeltje, krampje, etc betekent meteen iets.

Liefs

quote: mammik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 17:08:29'));

@Joen: Het voelt nu een beetje of ik ongesteld ben of zo. Maar het bloederige is wel wat minder dan gisteren. Lekker praatje. Beetje vreemd vind ik het wel. Maar ik bedacht me dat ik wel vaker een rare cyclus heb als het heel extreem weer is geweest en we hebben nu natuurlijk heel koud weer gehad. Ik heb het 's zomers ook vaak als het heel heet is. Alleen duurt het dan vaak heel lang voor ik weer eens ongesteld word.
Alleen voordat je met zwanger worden bezig was, dacht ik hier nooit zo bij na, maar nu valt alles op. Echt ieder kriebeltje, krampje, etc betekent meteen iets.

Liefs

Hee Mammik,

Ik heb dat ook, ieder kriebeltje, krampje ed valt op! Mijn menstruatie is ook heel anders sinds 2 maanden, nooit bedacht of dat met warm/koud weer te maken kan hebben.... Raar hoor....
Kan dus zijn dat je menstruatie ineens heel anders is, maar kan ook innesteling zijn, want dat kan ook meerdere dagen duren. Wat zit ons lichaam toch raar in elkaar he ;-)

Liefs Joen

Dag dames,

Mag ik ook toegevoegd worden aan het lijstje? Afgelopen maandag helaas weer ongesteld worden. Ik weet niet zeker hoe mijn NOD uitkomt, aangezien mijn cyclus erg onregelmatig is, maar ik ga vooralsnog maar uit van het gemiddelde, 33 dagen.

Uitje1981, 27 jaar, 1e kindje, ronde 4, NOD 27 februari

Groetjes!

He Joen,

Alles is weer normaal hier. Gisteravond trok het allemaal weer weg. Vannacht heb ik heerlijk geslapen en vandaag voelde ik me weer helemaal mezelf.
Een innesteling lijkt me heel raar, omdat ik pas deze week ergens mijn eisprong gehad zou moeten hebben of nog zou moeten krijgen.
Maar het blijft gewoon even raar.
Nu nog ongeveer twee weekjes wachten om te kijken of ik dan gewoon normaal ongesteld wordt of niet. Maar als het met mijn eisprong te maken heeft, dan word ik gewoon ongesteld, want met die paniek in mijn hoofd, is er verder weinig gebeurd de afgelopen dagen.

We zien wel.
Ik heb veel aan je reacties gehad in ieder geval. Dank je wel daarvoor.

Liefs

Mammik, alsjeblieft! Dat is zo fijn aan het forum :) Fijn dat je je weer helemaal goed voelt.....Had nog even op internet gekeken en t kan van alles zijn...spotting (had ik nog nooit van gehoord), tussentijdse bloeding, innesteling.... Ook schijnt de eisprong niet altijd plaats te vinden wanneer we denken dat ie plaats moet vinden (snap je t nog, haha!) T blijkt dus een hele opgave te zijn om zwanger te worden....Beste is om gewoon lekker te snuggelen met vriend/,manlief en er heel veel liefde tegenaan te gooien...

Uiltje, ga een poging wagen om je toe te voegen (internet wonder dat ik ben, haha)

Fijne avond allemaal!

X Joen

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Mars
26
2
19 jan

Han
28
8
20 jan

Patty Mulders
23
6
23jan

Wen
29
7
24 jan

Dana83        
25
1        
29 jan

Linnie75
33
2
2 feb

Fioon9
33
8
4 feb

Fren        
29
13
4 feb

Tammytjuh
26
4
5 feb

Mammik
28
3
11 feb

Sjesje
26
3

11 feb

Floppie
26
5
11feb

Deb2009

Han 28
28  

28      
12

9
12
feb
13
feb

Puck
28
3
15 feb

Hayley
30
9
21
feb

Joen
30
6
22 feb

Lliinda        
27
5
25 feb

Uiltje1981
27
4
27 feb

Zwangeren

Naam
Leeftijd
Ronde
NOD
Uitgerekend
Echo/VK

Yvonne
28
1
3 dec
12 augustus 2009

Gaby
24
2
6 dec
15 augustus 2009

Kip 84
24
4
7 dec
17 augustus 2009

Beibi
35
2
12 jan
21 september 2009

Uiltje, gok dat je 27 bent.... Lukt alleen niet om je de gegevens dikgedrukt te krijgen (net als bij mezelf). Meiden...hoe krijg ik dat voor elkaar?

Terug
Bovenaan