1e kindje wat je zo graag wil...

A

Anoniem

Guest
Hai, ik zag dat er al een heleboel lijsten zijn maar ik dacht ik start maar een nieuw lijstje met mensen die ook voor hun eerste gaan, zodat we steun aan elkaar kunnen hebben.
Ik zal me ff voorstellen:
Ik ben 30, getrouwd met een kei leuke man en we zijn al vanaf augustus bezig om ons 1e wondertje te krijgen..
Om mij heen is bijna iedereen zwanger wat ik ze ontzettend gun, maar waar ik ook stikjaloers op ben.. Verder weet bijna niemand dat we bezig zijn (al verwachtten ze het eerder wel na de bruiloft) omdat ik zelf zeg dat we pas over een jaar of zo gaan beginnen.. Ik wil het gewoon strax als een verrassing kunnen presenteren (stom hè?)

Ik begin met een lijstje en zou het errug leuk vinden om hier strax een aantal lotgenoten te ontmoeten...

Naam                          Leeftijd     Ronde     NOD
Wannabemum       30                 8                  23 apr

Hoi Wannabemum!

Ik wou ook een nieuw lijstje opstarten. Het groepje waar ik bij zit, is nog steeds erg gezellig hoor, maar eigenlijk is bijna iedereen zwanger.... En gaat het veel over zwangerschap! Helemaal leuk natuurlijk, maar graag zou ik ook weer een groepje praten, waar meiden zijn die zwanger willen worden!!

Ik ben Sanne, ben 25 jaar. Ben getrouwd. Wij gaan ook voor de eerste. In oktober ben ik gestopt met de pil. In november was ik zwanger. In februari de eerste echo, toen bleek dat het met 9 weken gestopt was met groeien. Het vruchtje een week de tijd gegeven, maar kwam niet los. Heb medicijnen gekregen om de boel op te wekken. Op 15 februari ben ik het vruchtje verloren. Ik ben na die tijd nog steeds niet ongesteld geweest . En ook niet zwanger. Het is nu 6,5 week geleden en graag zouden wij er weer voor willen gaan! Maar ja dat moet ik wel een "eisprong" krijgen, en die heb ik volgens mij nog steeds niet gevoeld. Ik voelde de eerste en tweede ronde mijn "eisprong" namelijk heel goed. De tweede ronde was ik ook al zwanger.
Nu wachten wij dus op mijn menstruatie, zodat wij er weer voor kunnen gaan. Hopelijk duurt het niet te lang.

Het is een heel verhaal geworden. Hopelijk mag ik mee kletsen en komen er nog meerdere dames bij.

Groetjes, SanPap

Naam
Leeftijd      
Ronde
NOD

Wannabemum        
30
8
23 april

SanPap        
25
1e na mk
15 april

Hey SanPap,
Jeetje bij jou is het wel een stuk heftiger hoor dan bij mij...
Dat lijkt me echt heel zwaar..
Ben je super blij dat het gelukt is en dan gaat het na zo'n tijd mis..
Maar ja, weet je, je weet in elk geval wel dat je zwanger kunt worden (kleine troost maar toch). Ik hoop voor je dat het snel weer lukt en dan blijft zitten..
Ikzelf ben er een beetje te geforceerd mee bezig. Ik wil het zo graag en juist daarom lukt het waarschijnlijk niet. Mijn man heeft zijn zaad zelfs al laten testen en dit werd op zich goed bevonden. Ik ben gewoon heel bang dat wij het stelleteje zijn waarbij het niet lukt
Maar de dok zet dat  we gewoon de tijd voor elkaar moeten  nemen en er niet mee bezig zijn..
Ik ga het wel proberen hoor, maar blijf nu na de menstruatie van za-zo-ma toch nog vrij down. Moet me even echt oppeppen en naar de goeie dingen kijken.
Fijn dat ik er nu met jou over kan praten..
Liefs Wannabemum

HOi Wannabemum,

Ja het is wel heel k*t om het maar even zo te zeggen. Maar wij gaan er met goede moet weer helemaal voor! We waren bijna 12 weken en dan gaat het mis.... Mijn moeder en oma hebben het ook gehad, dus ik hou me er maar aan vast, dat het de volgende keer wel goed gaat!!! Positief blijven. Ik was er opzich niet zo mee bezig. Ik dacht, (na veel huilen en verdriet, wat er nog wel is hoor) we gaan er weer voor. ik wordt vast snel weer ongesteld, maar niets is minder waar........ grrrr is ben er zo mee bezig, wanneer die RD'tjes nu komen.... Ik heb al een test gedaan, maar die is negatief. Ik voel me ook echt niet zwanger, dus dat ben ik ook vast niet..... Ik heb mezelf nog 2 weken de tijd gegeven. Dan is het 8 weken geleden en als ik dan nog geen menstruatie heb, dan bel ik de huisarts...... Dat wachten duurt zo lang...

Ik ken het gevoel dat je er dus zo mee bezig bent.... Alleen missschien op een andere manier als jou!! Gelukkig is het zaad van je man goed!!! Bij jou zal ook vast alles goed zijn!! Hopelijk zijn we samen volgende maand zwanger!!! Daar gaan we voor duimen.

Heb jij wel een regelmatige cyclus?

Groetjes, SanPap

Naam
Leeftijd      
Ronde
NOD

Wannabemum        
30
8
23 april

SanPap        
25
1e na mk
15 april

Anathema        
29
5
16 april

Hallo daar,

Ik sluit me ook aan. Ik probeer erg om niet op het forum rond te hangen omdat ik mezelf er helemaal gek mee maak, maar het is zo verleidelijk! Hier zijn tenminste allemaal meiden die fijn eindeloos kunnen kletsen over intieme dingen. Daar hebben de meeste mensen in mijn omgeving toch niet zoveel zin in (begrijpelijk). Ook is dit de enige leuke website die mijn werk niet blokkeert, dus ik kan er net zoveel op kijken als ik wil. :)

Mijn NOD is een gok. Ik denk dat ik nog aan het ontpillen ben, mijn cyclus is nogal in de war en is tot nu toe minstens 5 weken geweest. Mijn record, vorige maand, was 47 dagen. Dus ik neem het gemiddelde, 39 dagen.

SanPap, wat treurig van je miskraam.  Ben je eindelijk zwanger en dan gaat het fout. Ik hoop dat je snel toch weer zwanger wordt, voor het echie.

Uiteraard blijven we anoniemig, maar om elkaar toch een beetje te leren kennen willen jullie misschien drie gekke vragen beantwoorden, voor de lol:
1. Favoriete eten
2. Wat wilde je later worden toen je klein was? Ben je dat ook geworden?
3. Wie is je "held"? Iemand die je erg bewondert?

liefs

a

Hallo dames,

daar ben ik weer.
Anathema, welkom hier!! Spannend is het allemaal hé!
Jij hebt een onregelmatige cyclus dus. Over dat forum, ben ik helemaal mee eens. Het is zo verslavend. Om te kijken wat de vorderingen zijn van de andere mensen, heel raar, dat vrouwen dat ineens ervaren als ze zwanger willen worden. Ik denk dat het te maken heeft met het fijn, dat je " zwanger worden""   zelf niet in de hand heb, en de natuur het lot bepaalt.... Moeilijk.

Fijn dat je werk, deze website niet blokkeert! Kun je gezellig meebeppen.

Ik wil je vragen wel beantwoorden hoor:

1. Aardappelen, met rode bietjes (wel door mijn moeder gemaakt, die blijven het lekkerste) en een gehaktbal.... Raar, maar waar. Voor pannekoeken kan je me ook wakker maken hoor.

2. Dierenarts. Nee dat ben ik niet geworden. Ik ben Directiesecretaresse/Office manager (lijkt er niet echt op, hahaha, maar het is wel heel leuk).....

3. Mijn ouders... klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar die mensen werken echt hard om alles voor elkaar te krijgen. EEn boerderij, een baan ernaast, pff respect voor mijn beide ouders. Zijn nog wel meerdere dingen waarom ik respect voor ze heb hoor, dit is even snel.

En jij??

Mijn NOD is ook gegokt. Hij had namelijk al lang moeten zijn. Ik ben nu 6,5 week al niet meer ongesteld geweest..... gggggrrrrrrr wat kan ik daar van balen. Nog 1,5 week en ik ga naar de huisarts. 8 weken is echt te lang. Heb ik weer. Al die pech........ en ik wil zo graag verder

Groetjes, SanPap

Hoi SanPap,

Ik vermoedde inderdaad al dat jouw NOD ook een gokje was, van je verhaal. Ik weet niet zoveel van miskramen af, maar ik kan me voorstellen dat het misschien even duurt voordat je cyclus weer op gang komt.

Ik vind het wel leuk dat je ouders je helden zijn. :) Ik zal mijn antwoorden ook even doen:

1. Pannekoeken!! Verder houdt ik erg van ontbijt: eitjes, brood met beleg, fruit etc.
2. Mary Poppins. Ik wilde Mary Poppins worden. Het zal je niet verbazen dat die droom geen werkelijkheid is geworden. Ik ben lerares Engels-als-tweede-taal  in Engeland.
3. Hmmm... nu kan ik mijn eigen derde vraag niet beantwoorden! Ik weet het niet zo goed. Misschien mijn collega/mentor/vriendin, die naast me zit en een soort surrogaat moeder voor me is hier ver van huis.

Later misschien meer, nu moet ik mentor-gesprekjes gaan houden met mijn studenten!

liefs,

a

Hallo meiden,

Mag ik mij ook toevoegen? Ik ben hopje,  28 jaar, bijna een jaar getrouwd en ik zit nu in ronde 8. Ik ben eind juni 2008 gestopt met de pil. Mijn cyclussen zijn jammer genoeg erg lang en onregelmatig (35-40 dagen). Aanstaande zondag is als het goed is mijn NOD (zaterdag 21 maart had ik namelijk een positieve ovu test). Maar vandaag had ik al wat gekleurde afscheiding dus ik ben bang dat het ook deze ronde weer niet gelukt is.

Ik schrijf ook mee op een ander forum, maar ook daar zijn de meeste al zwanger. Ik merk aan mezelf dat het steeds moeilijker wordt om daar mee te praten, ook omdat het daar steeds meer over babykamers enz. gaat.

Ik zou graag met jullie meeschrijven als dat mag.  Lijkt me erg fijn om met "lotgenoten" te kunnen kletsen.

X hopje

Terug
Bovenaan