1e kindje wat je zo graag wil...

Ik heb mezelf alvast in het lijstje gezet. Hopelijk vinden jullie dat oké.

X hopje

Naam
Leeftijd      
Ronde
NOD

Wannabemum        
30
8
23 april

SanPap        
25
1e na mk
15 april

Anathema        
29
5
16 april

Hopje
28
8
5 april

Hoi Hopje! Welkom! Het wordt al gezellig.

Voor jou ook 3 willekeurige vragen:

1. Als je helemaal vrij mocht kiezen waar je zou willen wonen (op de wereld), waar zou je dan heen willen?
2. Wat is momenteel je favoriete kledingstuk?
3. Doe je aan een sport? Zo ja, welke?

Dus jij hebt ook een lange onregelmatige cyclus. Vervelend is dat, he? Ik zit er ook aan te denken om misschien volgende maand aan ovulatietesten te beginnen, maar ik zie een beetje op tegen de kosten. Hoe weet je bijvoorbeeld wanneer je ermee moet beginnen? Ik zou de hele maand wel kunnen testen want ik heb geen flauw idee!

liefs

a

Hoi Anathema,

Wat leuk die vragen! Ik zal ze zo proberen te beantwoorden. Haha!

Even je vraag over de ovutesten. Ik vond het de eerste keer ook moeilijk te bepalen. Ik heb er toen ook 12 gebruikt! Mijn cyclus is vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil steeds langer geworden. Toen ik voor het eerst ovu testen ging gebruiken heb ik het gemiddelde van al mijn cyclussen genomen. Op de bijsluiter staat precies wanneer je moet beginnen, voor alle zekerheid ben ik daar 2 dagen voor gaan zitten. Ik heb toen ook doorgetest tot 2 dagen na mijn eisprong. Zodat ik met eigen ogen kon zien dat de test na mijn eisprong ook week lichter werd. Precies 15 dagen nadat de ovu test positief was ben ik ongi geworden. Dus dat klopte! Deze  ronde ben ik met de ovu testen uitgegaan van de laatste cyclus (37 dagen). Volgens de positieve ovu test van bijna 2 weken geleden heb ik dus aanstaand weekend mijn NOD.    

Ik ben nu 2 rondes bezig met de ovu testen en het bevalt mij goed. Temperaturen zie ik (nog) niet zitten en deze testen geven aan dat ik wel degelijk een eisprong heb. Alleen dus wel pas ergens op dag 26 of zo!

Nu even je vragen:
1. Als je helemaal vrij mocht kiezen waar je zou willen wonen (op de wereld), waar zou je dan heen willen? Oei, dat is moeilijk! Maar ik zou waarschijnlijk naar Oostenrijk verhuizen. Niet te ver bij mijn familie en vrienden  vandaan en je kunt er 's zomers genieten van de zon en 's winters kan ik er skiën. Daar ben ik namelijk dol op! Bovendien hou ik wel van de Oostenrijkse keuken en gastvrijheid!
2. Wat is momenteel je favoriete kledingstuk?   Voor mijn werk een nette zwarte, niet te strak zittende broek. Zo een met elastiek zodat je hem bijna niet voelt zitten. Ik ben niet de dunste dus dat vind ik erg prettig.  Haha! En voor thuis ('s avonds) mijn zwarte huispak!
3. Doe je aan een sport? Zo ja, welke? Mijn man en ik gaan om de week een uurtje squashen. En verder maken we regelmatig een lange boswandeling en houdt ik ook van fietsen. Zeker met dit mooie weer!

En jij? Zou jij bovenstaande vragen ook willen beantwoorden?
Ik las dat je in Engeland woont! Leuk! Hoe kom je daar zo ineens terecht?

X  hopje

Hoi Hopje,

natuurlijk ben je hier welkom.
Ik vind het ook nog erg gezellig op mijn eigen forum hoor, maar het gaat inderdaad echt alleen maar over echo's en kinderkamers enzo. En groot gelijk hebben de meiden hoor, zou ik ook aan mee lullen als ik hun was. Maar helaas is het bij mij misgegaan.........
Nu worden wij hopelijk samen zwanger en krijgen we een kerstkindje.

tot snel

Liefs SanPap

P.s. anathema: je woont dus in Engeland?

Ja, ik kan me voorstellen dat het een beetje ontmoedigend wordt als iedereen in je topic zwanger raakt. Aan de ene kant hoop je voor iedereen dat het snel lukt, maar je wil het voor jezelf natuurlijk ook!

SanPap, de andere drie vragen zijn natuurlijk ook voor jou! Haha. Ik dacht, misschien dat het ook wat helpt met niet te veel stressen over zwanger worden, als we ook wat tijd besteden aan elkaar beter leren kennen. Daar ga ik dan:

1. Waar zou ik willen wonen? Ik woon natuurlijk al in het buitenland! Engeland is geweldig leuk, maar was niet mijn eerste keus. Ik heb in mijn jeugd (haha) in Australië gewoond, en daar zou ik best weer naar terug willen. En hoe ik in Engeland terecht ben gekomen: het was oorspronkelijk de bedoeling om hier 1 jaar te blijven (derde jaar van mijn studie engels), maar ik werd verliefd... Tja, zo gaat dat. Nu ben ik getrouwd met een Engelsman en hebben we een leuk huis en twee katten. :)

2. Lievelingskledingstuk van het moment: Heb net een nieuwe roze jurk gekocht. Meer iets voor een feestje, maar het liefst zou ik hem elke dag aan doen!

3. Sport: Niet erg sportief. Ik ga sindskort met mijn man naar de sportschool, maar niet echt regelmatig genoeg. Ik hou wel van hardlopen, als het lekker weer is dan.

Misschien dat ik die ovulatietesten dan toch eens ga proberen volgende maand. Nu is het denk ik te laat. Denk ik. Wie weet! Ik zit op dag 24 van mijn cyclus, dus waarschijnlijk nog voor mn eisprong maar ik ben het even kwijt. Vorige maand dacht ik: hoera! het rekbare slijm! Ik heb mijn eisprong herkend! Maar het bleek dat ik een schimmelinfectie had dus daar kan het ook aan gelegen hebben. Erg verwarrend allemaal.

liefs,

a

Hallo dames,

Die ovulatietesten..... mmm geen ervaring mee. Ik heb eigenlijk nog maar twee rondes gehad en toen raakte ik zwanger. Toen ging het dus mis, en zit nu al een kleine 7 weken te wachten op mijn ongesteldheid.... En we blijven rustig wachten. Wel ben ik begonnen met temperaturen... misschien dat ik daar iets wijzer van wordt. Vooral omdat ik mijn "ei" nog niet heb gehad, zal de ongesteldheid ook nog zeker 2 weken op zich laten wachten.... nou ja wachten. Gister heb ik met mijn mannetje er nog even over gehad. Wat is nu 3 weken op een mensenleven....... dus ik heb me voorgenomen, dat ik gewoon rustig ga afwachten en ondertussen jullie wat beter leer kennen. Dus nu:

Nu even je vragen:
1. Als je helemaal vrij mocht kiezen waar je zou willen wonen (op de wereld), waar zou je dan heen willen? In de zomer in Griekenland..... ben gek op verse vis en alles van griekenland (behalve de olijven, die vind ik echt vies, gek hé). In de winter in Oostenrijk. Om het landschap en om de sneeuw. Ik ben gek op skiën. Vorige week zijn wij een week geweest met mijn familie (ouders, broer/vrouw/baby, broertje/vriendin en mijn man natuurlijk).
2. Wat is momenteel je favoriete kledingstuk?  Mijn kerstjurkje (gewoon omdat hij zo mooi en en zo lekker zit) en anders mijn trainingsbroek  met lekkere wijde trui!!!! heerlijk op de bank.  
3. Doe je aan een sport? Zo ja, welke? Ik doe aan volleybal!! Fanatiek in het eerste!! Eerder speelde ik bij een andere vereniging (3e divisie, weet niet of jullie dat niveau wat zegt). Toen ging ik verhuizen naar het dorp van mijn man. Na twee jaar was het heen en weer rijden zat. Nu volleybal ik in ons dorp. We zijn vorige week kampioen geworden, dus spelen nu promotieklasse, wat ook een lekker niveau is!! Twee keer in de week trainen, en op zaterdag competitie. Wanneer de competitie afgelopen is, en de zomerstop (juli, augustus) is ingegaan, ga ik meestal 3 keer per week 4 km. hardlopen.

Dan heb ik nog een aantal vragen aan jullie:

1. Hebben jullie huisdieren? Zoja welke en hoe heten ze?

2. Drinken jullie wel een een alcoholische versnapering? En welke heeft jullie voorkeur?

3. Van welke muziek houden jullie?

Nou dat was het wel weer.
Ik ga vandaag maar eens weer flink aan de slag op het werk. want om 5 uur heb ik weer weekend (heerlijk die vrijdagen vrij hoor!). Soms werk ik thuis nog wel eens, maar morgen niet, want ik ga morgenmiddag op mijn kleine neefje passen!! (hij is 3,5 maand oud). Leuk, leuk.

Tot snel.

Liefs SanPap

Hallo!

Ik zit nog steeds midden in mijn mentorgesprekken. Wacht nu op een student die niet komt opdagen denk ik, dus beantwoord ik je vragen, SanPap!

1. Hebben jullie huisdieren? Zoja welke en hoe heten ze? Ja! We hebben twee zwarte katten, Angel en Spike (extra punten als je weet van welke TV serie we de namen gejat hebben...). Ze zijn zoooo lief! Echt een beetje plaatsvervangers voor kinderen op het moment. Ik hoop dat mijn man net zo leuk zal zijn met echte kinderen, want je kan echt zien hoeveel hij van de katten houdt. :)

2. Drinken jullie wel een een alcoholische versnapering? En welke heeft jullie voorkeur? Ik drink graag witte wijn, maar op het moment drink ik natuurlijk bijna niks. Op mijn verjaardag was ik net ongesteld dus kon ik wat champagne drinken. Die had ik trouwens van een student gekregen! Dat verwacht je toch niet echt.

3. Van welke muziek houden jullie? Een toepasselijke vraag, want voor mijn verjaardag heb een een autoradio/CD-speler gehad, dus ik kan eindelijk weer naar muziek luisteren. Ik heb een beetje een eclectische smaak, ik zal even vertellen welke CDs ik op het moment in de auto heb om je een idee te geven: Amy Winehouse, Jeff Buckley, Nirvana, dEUS, Portishead, Mussorgsky's "Pictures at an Exhibition", Mendelssohns vioolconcert, Joni Mitchell en een CD van een Argentijnse zanger.

En jullie?

SanPap, hoe ziet je kerstjurk eruit? :) Ik hou erg van jurken. En het klinkt alsof je erg goed bent in volleybal, wauw. Ik speelde ooit hockey, in het allerslechtste team.

Temperaturen lijkt me zeker goedkoper dan ovulatietesten, maar ik weet niet of ik dat vol zou houden. Je moet er weer elke dag aan denken voor je opstaat. En ik ben bang dat ik mijn man dan elke ochten wakker zou maken met dat gedoe met een thermometer. Hoe zit dat bij jullie? Wie staat er het eerst op?

Hoei, er komt weer een student aan. Tot later!

liefs

a

Naam
Leeftijd      
Ronde
NOD

Wannabemum        
30
8
23 april

SanPap        
25
1e na mk
15 april

Anathema        
29
5
16 april

Hopje
28
8
5 april  ano27, 27 jaar, ronde 1 met clomid, NOD ca. 3 mei  

Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden, kom ik hier ook meekletsen.
Ik ben 27 jaar, getrouwd en sinds november bezig voor een 1e kindje.
Maar.... ik ben sinds het stoppen met de pil eind oktober helemaal niet ongesteld geworden :(
Ja, één keer met hulp en nu als het goed is komend weekend weer met hulp. En dan hoop ik over ca. 2 weken voor het eerst een eisprong te krijgen!
Jullie begrijpen dat ik écht hoop dat ik überhaupt een NOD heb, want als de medicijnen niet aanslaan kan ik er nog lang op wachten.

Heel irritant, ik kan jullie lijstje niet aanvullen, het lukt mij niet er een rij bij te krijgen, dus zet ik het er maar onder...

Succes allemaal, hopelijk gaat voor ons allemaal nu een betere tijd aanbreken.

Liefs, ano27

Terug
Bovenaan