1e ronde

Hi Sharon,
haha ja wat een drama he?! 4 a 5 dagen na mijn eisprong kreeg ik hevige pijn bij mijn eierstokken. Ik werd wakker ( zonder pijn) ging vervolgens naar de wc om te plassen en boem daar was het! Pijn die je voelt bij menstruatie ( eierstokken) alleen dan 100 x erger.
Echt krampen met uitstraling naar de flank. Het hield 1 hele dag aan en was bijna naar de huisartsenpost gegaan. Op een punt werd ik zo misselijk vd pijn dat ik boven de wc hing en alles eruit gooide. Het was op een zondag en moest de volgende dag gewoon werken. Ik dacht: als ik dit morgen nog heb kan ik niet werken. Halve avond/nacht wakker gelegen vd pijn en smorgens stond ik op en was het weg!? Heel vreemd..
Wat kan het zijn: geen eisprong, want die was al geweest ( zag ik op ovulatietest) OND ook niet aangezien ik pas deze week moet worden. Blijft nog ontpillen of innestellingspijn over. Zal t eerste wel zijn.. Vandaag dus een vroege test gedaan maar negatief. Als ik as woensdag nog geen NOD heb dan donderdag maar weer testen..Los van dit geval heb ik al vanalles gevoeld sinds ik ben gestopt met de pil. Pijn tijdens menstruatie valt mee. Wel verlies ik nu meer bloed ( wat logisch is) 

Ja, bij sommige wel had ik al gelezen. Net als sommige vrouwen hun eisprong kunnen voelen ( kleine groep) Die voel ik ook niet..
Ieder lichaam is anders en je kan er geen touw aan vast knopen. Die vroege testen laat ik ook achter wegen de 2e ronde. (Mocht ik deze ronde niet zwanger zijn)
Je kan beter wachten tot de dag van NOD en pas daarna gaan testen. Anders grote kans dat je negatief test terwijl je 1 week later wel zwanger blijkt te zijn..Maar er zijn zat dames die al bij ronde 8 of 9 zijn of nog langer bezig. Dus ik haal me niks in mijn hoofd?

Hahaha hoi dames, wat mooi om dit te lezen. Ik ben in ronde 2 en heb dit vorige maand ook allemaal doorgemaakt. Ik ben ook nog eens medisch opgeleid dus ging letterlijk alle ovulatie methodes bijhouden, incl ovulatie test. Prachtig hoe je lichaam na 15 jaar anticonceptie zijn natuurlijke werk weer oppakt. 
Ook ik heb de vroege zwangerschapstest gedaan en ook bij mij was hij negatief. Ik heb afgelopen weekend op de dag af hetzelfde gevoeld als vorige ovulatie. Pijnlijke kramp onderin mijn buik. Vorige maand rechts, deze maand links. Dat was de dag na mn positieve ovulatietest. En de dagen erna een hogere temperatuur, zoals bij de basale lichaamstemperatuur methode wordt beschreven. 
Vorige maand was ik zo gespannen, er de hele dag bijna mee bezig en mn lijf aan het voelen en of mn borsten meer aders hadden en ga zo maar door. 
Dat ga ik nu niet meer doen, want: stress! Is dan ook weer niet goed voor je ? 
Maar herkenbaar is het zeker. 

Hebben jullie ook al het kleverige slijm voorafgaand dagen aan ovulatie gemerkt? Daar kun je je ovulatie ook mee aan zien komen. 

Hi Lotje,
Nou weet nog dat ik een paar weken na mijn ontrekkingsbloeding mijn zwangerschapstest in een potje urine doopte en dacht: gatverdamme!! Er hing een slijmerige substantie aan.. Na een tijd Google-en bleek dat het cervixslijm was en dus aangeeft dat je vruchtbaar bent. Kortom: had beter mijn ovulatietest er in kunnen dopen i.p.v. een zwangerschapstest haha. Maar had zo’n achterlijk lange cyclus de eerste keer..
Ook nu zit ik op cyclus dag 30 en nog steeds niet ongesteld. Wedden dat het over 3 dagen alsnog komt? En anders toch maar een testje doen.
Maar deze cyclus heb ik geen slijm opgemerkt maar wel mijn piek gezien met clearblue digitaal.
Al die lichamelijke signalen zoals pijntjes en gevoelige borsten etc, negeer ik nu gewoon. Want een groot deel heb ik volgens mij ah ontpillen te danken! Daar komt ook nog bij dat ik 15 jaar ad pil heb gezeten en symptomen van een natuurlijke menstruatie nieuw voor mij zijn.. concreet: wat voel ik nu? Word ik ongesteld, ah ontpillen of misschien wel zwanger? T heeft geen zin om jezelf gek te maken haha. En ga zwangerschap deze ronde pas serieus overwegen als menstruatie uitblijft.

Hoi Lotje! ??‍♀️

Ik voelde de eisprong vooral aan mijn borsten, die waren zo gevoelig. Ik kon er niet eens meer naar wijzen of ik verging al van de pijn haha.
Als mijn cyclus weer rond de 30 dagen zou zijn verwacht ik aankomend weekend weer een eisprong. Ik ben benieuwd of ik het nu merk. De kwaaltjes van ontpillen ben ik volgens mij wel kwijt nu.
eigenlijk nergens last meer van!

Terug
Bovenaan