1ste nacht doorgeslapen!! :-)

Wat een zegening is dat heh? Toch een klein voordeel dat je meteen weer in slaap dondert als je de tiet hebt gegeven maar in ben blij dat Floréan net als zijn grote zus destijds vanaf het begin al regelmatig nachten van 6 uur heeft gemaakt. Helaas weet ik ook maar al te goed hoe het is om een nachtvlinder te hebben onze jongste dochter hebben we tot 10 weken echt om de 2 a 3 uur wakker gehad. Bah.

oooh wat lijkt me dat heerlijk.... Bram pakt overdag wel 4 uu tussen de voedingen, maar in de nacht maar 2,5 a 3 uur. Dus vaak half 11, half 2, en half 5... en dan gaat ie aan zijn onrustuurtje beginnen met krampjes...., terwijl papa erom 6 uur uit moet, en mama om 7 uur, want de oudste moet naar school. En áls ik dan bij kan slapen, omdat de peuter in bed ligt, is Bram weer klaarwakker en kan ik nog niet bijslapen. Ben dus gesloopt! Duik soms om 7 uur 's avonds mijn bed in.. kwam mijn man me om kwart voor 10 wakker maken, of ik nog koffie wilde...
Maar ik dacht: die uurtjes heb ik te pakken!!

De oudste huilde van 5 uur tot 10 uur in de avond en sliep dan wel door. Maar dat is ook niet alles, zoveel huilen. Gelukkig huilt Bram niet zoveel!

Grijns @Moon....

Jasmijn werd gisterochtend om 6.00 uur wakker en vanochtend om 6.30... dus so far knijp ik in mn handjes!... Ze drinkt zich nu alleen overdag wel suf... en komt soms om de 2 uur al ipv 3 uur...

Hallo Allemaal,

Ik ben 7 April van een prachtige dochter bevallen, we hebben haar de naam Chanel gegeven.

Ik lees net dat (veel van) jullie kindjes al door slapen s'nachts.
Er is mij verteld, dat dat eigenlijk helemaal niet goed is... en dat, als je kindje nog geen 3 maand is, je het moet wekken als het om de 4,5 a 5 uur nog niet om voeding heeft gevraagd.
Ik heb die luxe ook nog niet hoor, Chanel slaapt hooguit 3,5 uur tussen de borstvoedingen.
Ik kan dan ook niet wachten tot dat ze het iets langer volhoud....
Nou vraag ik me af, of mijn kraamverzorgster me misschien verkeerd heeft voorgelicht, of dat ik het misschien verkeerd begrepen heb.

Wat is jullie hierover eigenlijk verteld?

Groetjes Eva

Hi Eva,

Ik had dat ook begrepen, maar Joost is natuurlijk net effe een tikje ouder, hij is van 15 maart, en heb het bij het cb nagevraagd. We hebben het een week in de gaten gehouden door zijn gewicht bij te houden en aangezien hij wel voldoende aan is gekomen die week (250 gram) is het voor hem geen probleem om de nacht door te slapen. Maar dit zal voor ieder kindje anders zijn. Hij slaapt nu al ruim twee weken 's nachts door en hij is alweer 500 gram gegroeid. Maar nogmaals, het is afhankelijk volgens mij van hoe je kindje groeit en ook hoe zwaar het is begonnen. Mijn dochter Eline was bijvoorbeeld bijna 10 pond bij geboorte. Die moesten we echt iedere drie uur wakker maken omdat die hele zware kindjes snel aan stille verhongering gaan lijden.

Terug
Bovenaan